Skip to main content

Kan ik een emailadres verplaatsen van het ene naar het andere account van KPN? Ik heb 2 accounts bij KPN met daaronder enkele email adressen.  1 Account is het hoofdaccount met een gelijknamig (verzend-) email adres met daaraan gekoppeld mijn email adres. Het andere account heeft een gelijknamig (verzend-)emailadres en dit is in gebruik bij mijn man. Tevens hangt hier nog een email adres onder wat niet in gebruik is. 

Mijn man heeft nu een chromebook en daar wil ik zijn email op laten binnen komen (KPN). Probleem is nu dat ik waarschijnlijk zijn account moet toevoegen in/aan Gmail maar daar hangt mijn emailadres onder.

Ik denk dat de oplossing is dat ik voor mezelf een nieuw account aanmaak en daar mijn (bestaand) emailadres aan koppel of dit adres naar het nieuwe account verplaats. En daarnaast het email adres van man verplaats naar of toevoeg aan het hoofdaccount.

Kan iemand mij vertellen of dit kan, of dat iemand dit voor mij kan doen. 

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hi @TarTib, welkom!

Ik denk graag met je mee over de beste oplossing voor je e-mailadressen. Het gaat er hoofdzakelijk om dat je man zijn mail op de nieuwe Chromebook wil gebruiken. Maar daar staat jouw Gmail e-mailadres op en je wilt natuurlijk niet dat de boel door elkaar gaat lopen, heb ik het zo goed begrepen? Het moet geen probleem zijn om zijn e-mailadres gewoon op de Chromebook in te stellen. Ik ben even voor je op zoek gegaan. In dit topic deelt @Anneke-Anna tips over het instellen van mail op een Chromebook. Kom je er daarmee uit?


Bedankt voor de reactie. Het probleem ligt iets anders; ik heb mijn eigen mail op eigen laptop. De chromebook voor man is nieuw, staat dus nog niets op. Hij heeft een google account.

Mijn email adres hangt onder een account van kpnplanet wat het hoofdaccount bij KPN is. Vandaar dat ik een eigen account wil aanmaken en daar dit mijn reeds bestaande email adres wil onder laten vallen.

Het email adres wat man gebruikt hangt onder het andere account, niet zijnde het hoofdaccount.

Ik denk en vrees dat als ik opnieuw accounts ga aanmaken (om de boel overzichtelijk te maken) ik dezelfde bestaande email adressen niet opnieuw kan gebruiken omdat het dan voor KPN lijkt of ze al in gebruik zijn. Ik bedoel dan ze eerst verwijderen en dan met dezelfde benaming opnieuw aanmaken in een ander account.

Het zou dus erg handig zijn als KPN deze mail adressen gewoon kan verplaatsen in een reeds bestaand account zodat ik alleen 1 nieuw account hoef aan te maken.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

 


@TarTib Jullie hebben beide al een eigen mailbox met een alias (emailadres) erin, als ik het goed begrijp. Als je een eigen, nieuwe mailbox aanmaakt via MijnKPN, kunnen wij jouw e-mailadres daar altijd naartoe verplaatsen. Ik kijk graag even met je mee naar je e-mailadressen en mailboxen. Kan je voor mij je gegevens toevoegen in je forumprofiel? Vul in de persoonlijke opmerkingen ook maar even in om welke mailboxen en aliassen het gaat, en hoe je ze zou willen hebben. Geef je een seintje zo gauw je ze hebt ingevuld?


Ik heb mijn profiel aangevuld en mailboxen en adressen vermeld


@Alexandra ik heb mijn profiel aangevuld en mailboxen en adressen vermeld. Heb ook alvast een nieuw account aangemaakt om 1 e-mailadres naar toe te verplaatsen


Hoi @TarTib. Ik neem het even over van @Alexandra. In verband met privacy gevoelige informatie stuur ik je even een privé bericht om het verder af te handelen.