Skip to main content

Op de website staat dat je het emailadres van KPN een half jaar wordt behouden als je overstapt naar een andere provider. En daarna voor € 7,50 per maand het emailadres behouden blijft.

Via de telefoon kreeg ik het antwoord dat het emailadres behouden blijft zonder kosten.

Ik snap niet dat je moet betalen voor een emailadres bij KPN. Dat doe je ook niet voor Gmail, outlook, etcetera.

Vraag: kan je één KPN email gratis behouden, nadat je bent over gestapt naar een andere provider (tegenstrijdige antwoorden)

Vraag: waarom moet je betalen voor een emailadres.  Je betaalt toch ook niet voor he woonadres. 

 

Met vriendelijke groeten, Jos Nanne 

Nee, dat kan niet, een mailaccount is onderdeel van een pakket dat je als klant afneemt, neem je dat pakket niet meer af omdat je geen klant meer bent, raak je logischerwijs ook je mailaccount kwijt, dat je wel tegen betaling aan kunt houden.

@Jos Nanne 


Gmail en Outlook hebben een ander verdienmodel. Reclame en privacy en zo. 

 

Je huis adres kost ook geld. Als je de huur of hypotheek niet betaalt, sta je op straat. En wat dacht u van de gemeentelijke heffingen. Die zijn ook aan uw adres gekoppeld...


Als je een email adres wilt wat je altijd kunt meenemen, neem dan inderdaad een gmail, outlook adres of, zoals ook veel mensen doen, een apart betaald email account inclusief domein, bijvoorbeeld bij Strato.nl, kost 3 euro per maand en je bent voor de rest van je leven bereikbaar op bijvoorbeeld jos@nanne.nl, onafhankelijk van de provider.

 

 


@Jos Nanne 

Bij gratis diensten als een GMail en Microsoft.com wordt al jouw email gescand en op basis daarvan krijg jij (in bijv. Chrome) advertenties te zien. Op die manier verdient Google aan de inhoud van jouw email.  Ik had eens in een emailconversatie meerdere keren bank A genoemd. Vervolgens kreeg ik gedurende ca. 2  à 3 weken advertenties te zien van ….. bank A.

Maar de KPN kijkt niet naar de inhoud van jouw email.


Ik maakte een keer een Gmail account aan, en binnen een uur had ik een spam mail binnen op dat adres. Nooit gebruikt, nooit gedeeld.

Ik gebruik het niet meer:-)


@EAZ1964 

Ook ben ik niet echt onder de indruk van het spamfilter van GMail.