Skip to main content
Beantwoord

E-mailadres meenemen naar nieuw KPN Internet en TV-abonnement

• July 13, 2025
  • 2 reacties
  • 54 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste community,

Mijn vraag gaat over het meenemen van een e-mailadres uit het ‘ouderlijk’ KPN Internet en TV-abonnement naar een eigen KPN Internet en TV-abonnement. Ik ben, dankzij het lezen van topics in deze community, bekend met de mogelijkheid om de klantenservice te vragen een e-mailadres over te zetten naar een ander KPN abonnement. Waar ik meer informatie over zoek is de volgorde waarin ik het afsluiten van een abonnement en het meenemen van mijn e-mailadres kan regelen.

• Ik woon bij mijn ouders. Mijn e-mailaccount is aangemaakt op hun Internet en TV-abonnement.
  • Ik heb bij KPN een mobiel abonnement. Er is nog geen adreswijziging doorgegeven. Voor wat het waard is: dit community account is gekoppeld aan dit abonnement. Ik log in met mijn KPN e-mailadres.
  • Op 31 juli a.s. krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning. Ik wil op dat adres gebruik maken van Internet en TV.

In welke volgorde kan ik het beste mijn abonnementszaken regelen?

1. Eerst met behulp van mijn account t.b.v. mijn nieuwe adres het nieuwe Internet en TV abonnement aanvragen (nu), daarna het adres wijzigen van het mobiel abonnement en tot slot na de verhuizing contact opnemen met de klantenservice om het e-mailadres over te laten zetten?
  2. Eerst het adres wijzigen van het mobiele abonnement (nu), daarna behulp van mijn account t.b.v. mijn nieuwe adres het nieuwe Internet en TV abonnement aanvragen en tot slot na de verhuizing contact opnemen met de klantenservice om het e-mailadres over te laten zetten?
  3. Een hele andere volgorde.

Ik kan mij voorstellen dat ik het overzetten van mijn e-mailaccount samen met mijn ouders moet regelen. Is het nodig dat ik samen met (één van) hun contact opneem met de klantenservice?

Mochten jullie vragen hebben, dan verneem ik ze graag.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@WerthaNL, welkom op de KPN Community. Je noemt zelf al de meest ideale volgorde:

Op het nieuwe adres het nieuwe Internet en TV abonnement aanvragen, daarna het adres wijzigen van het mobiel abonnement en tot slot na de verhuizing contact opnemen met de klantenservice om het e-mailadres over te laten zetten. 

Als het internet abonnement op jouw nieuwe adres actief is, kun jij zelf het adres voor het mobiele abonnement aanpassen. Op die manier profiteer je maximaal van de KPN combivoordelen. Eerst nog op het adres van jouw ouders en vervolgens op jouw eigen nieuwe adres. 

Als dan het internet actief is, kun je met behulp van de collega's van de klantenservice, het e-mailadres laten verplaatsen nar jouw eigen abonnement. 

2 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 14, 2025

@WerthaNL 

Je moet eerst een KPN abonnement met internet (en TV ???) afsluiten voor jouw nieuwe adres. Ik zou daarmee wachten totdat je ook daadwerkelijk in dat nieuwe huis zit. Als dat abonnement goed werkt kun je jouw emailaccount door de KPN laten overzetten naar jouw nieuwe abonnement. Aangezien jouw emailaccount nu bij jouw ouders is ondergebracht zullen jouw ouders de wijziging moeten aanvragen / naar de KPN moeten bellen (tel. 0800 - 0402 ).

Het mobiele abonnement is alleen bedoeld om er mobiel mee te bellen. Dit kwam zonder emailadres en dus heeft een wijziging van de adresgegevens van jouw mobiele abonnement geen enkele invloed op jouw huidige emailadres/-account.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 16, 2025

Hallo ​@WerthaNL, welkom op de KPN Community. Je noemt zelf al de meest ideale volgorde:

Op het nieuwe adres het nieuwe Internet en TV abonnement aanvragen, daarna het adres wijzigen van het mobiel abonnement en tot slot na de verhuizing contact opnemen met de klantenservice om het e-mailadres over te laten zetten. 

Als het internet abonnement op jouw nieuwe adres actief is, kun jij zelf het adres voor het mobiele abonnement aanpassen. Op die manier profiteer je maximaal van de KPN combivoordelen. Eerst nog op het adres van jouw ouders en vervolgens op jouw eigen nieuwe adres. 

Als dan het internet actief is, kun je met behulp van de collega's van de klantenservice, het e-mailadres laten verplaatsen nar jouw eigen abonnement.