Skip to main content

ik ben met mijn emailadres al jaren bij zonnet.

kan ik ook bij jullie komen met behoud van dit emailadres ik heb alle overige zaken bij jullie te lopen

Hallo @bouwina ,

Helaas is dat niet mogelijk. 

 

Je kunt e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl.

 

bron : https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm


Hoi @bouwina ,

In principe heeft Noordzee gelijk, maar ik wil hem toch iets nuanceren: wanneer je oude provider (waar je je zonnet adres hebt) het goed vindt dat je je e-mailadres blijft gebruiken, dan zullen wij je daar ook niet in tegenhouden. Je kunt echter een e-mailadres niet meenemen naar een andere provider, zoals je dat bijvoorbeeld met je telefoonnummer wel kan. Dat e-mailadres zal dus wel altijd in beheer blijven bij je oude provider, maar als die het toestaat dat je die blijft gebruiken, dan kan het.

 


Hallo @bouwina  en @Raymondt  en @Noordzee 

Nog even een nuance, officieel raak je bij Zonnet, later Versatel en nu Tele2 bij einde abo je e-mailaccounts kwijt, net als bij alle overige consumentenproviders.

v/h Zonnet gaat hier echter zeer slordig mee om.

Ben zelf begin van deze eeuw tot 2012 klant van Zonnet/Versatel/Tele2 geweest en heb nog jaren hemel en aarde moeten bewegen om s.v.p. mijn Zonnet-account op te heffen.

@bouwina kan er dus niet op vertrouwen dat dat Zonnet-adres blijft bestaan want als er een andere medewerk(st)er bij het huidige Tele2 de bezem door de mailserverkast haalt bij je je account(s) c.q. je opgeslagen mail op hun servers kwijt, dus het is zeer onveilig om dat Zonnet-account te blijven gebruiken.

 


Als ik zo de reacties van Raymond en JanD lees, dan zou ik er niet op rekenen dat je nog jarenlang daar gebruik van kunt maken. Garantie tot de deur zeggen ze dan….…

 


Een groot deel van de Zonnet- en Versatel-mailadressen wordt sinds maart beheerd door InterNLnet.

Piet.


Een groot deel van de Zonnet- en Versatel-mailadressen wordt sinds maart beheerd door InterNLnet.

Piet.

Hallo @P.J.M. van der Vooren , dat kan wel zijn, maar heeft een particulier niets aan, een provider zal die firma inhuren voor de afhandeling van bepaalde diensten zoals o.a. email.

Net zoals de forumsoftware niet door KPN zelf beheerd wordt, maar door Insided, die het forumverkeer voor meerdere grote bedrijven afhandelt.

 


Hallo @bouwina ,

Helaas is dat niet mogelijk. 

 

Je kunt e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl.

 

bron : https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Hoi @bouwina ,

In principe heeft Noordzee gelijk, maar ik wil hem toch iets nuanceren: wanneer je oude provider (waar je je zonnet adres hebt) het goed vindt dat je je e-mailadres blijft gebruiken, dan zullen wij je daar ook niet in tegenhouden. Je kunt echter een e-mailadres niet meenemen naar een andere provider, zoals je dat bijvoorbeeld met je telefoonnummer wel kan. Dat e-mailadres zal dus wel altijd in beheer blijven bij je oude provider, maar als die het toestaat dat je die blijft gebruiken, dan kan het.

 

 

@bouwina kan er dus niet op vertrouwen dat dat Zonnet-adres blijft bestaan want als er een andere medewerk(st)er bij het huidige Tele2 de bezem door de mailserverkast haalt bij je je account(s) c.q. je opgeslagen mail op hun servers kwijt, dus het is zeer onveilig om dat Zonnet-account te blijven gebruiken.

 

@bouwina 

Samengevat : 

Bij KPN kun je geen gebruik maken van een Zonnet-adres. Als jouw oude provider jouw oude e-mailadres blijft faciliteren, dan kan het. Maar het is niet handig/zeker/veilig om daar op te blijven rekenen voor de toekomst. 

Dus stap over naar KPN en ga een nieuw e-mailadres gebruiken of blijf bij jouw oude provider en blijf dan jouw Zonnet-adres gebruiken. 


@bouwina Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat je al uitgebreid van advies bent voorzien en ik kan mij daar volledig bij aansluiten. Je bent natuurlijk altijd welkom bij KPN en als je vragen over onze diensten hebt laat het dan weten! Ik wens je een fijn weekend 🙂 . 


Van Zonnet ontvingen wij op 19 augustus een mail, gedateerd op 11 augustus (en daar ook geplaatst, we hadden op 19 augustus opeens een ongelezen mail, ja was er door zonnet toen tussen geplaatst!!!!) dat per 1 oktober alle zonnet mail account worden opgeheven, tenzij je ervoor gaat betalen


Van Zonnet ontvingen wij op 19 augustus een mail, gedateerd op 11 augustus (en daar ook geplaatst, we hadden op 19 augustus opeens een ongelezen mail, ja was er door zonnet toen tussen geplaatst!!!!) dat per 1 oktober alle zonnet mail account worden opgeheven, tenzij je ervoor gaat betalen

En hoeveel moet je er dan voor betalen?


Per mail adres (wij hebben er drie) 6, 9 of 12 euro per jaar, afhankelijk van soort abo. Ik zocht op forum kpn naar moegelijkheid om hoofdmailadres te wijzigen, helaas schijnt dat niet te kunnen


Welk hoofdemailadres wilt u wijzigen?


Het door KPN toegewezen adres, dat wat nooit gebruikt gaat worden. Zou precies het laatste door mij gewenste oude zonnet adres kunnen zijn

 


Het door KPN toegewezen adres, dat wat nooit gebruikt gaat worden. Zou precies het laatste door mij gewenste oude zonnet adres kunnen zijn

U hoeft dit adres ook niet te gebruiken. Maar u kunt het wel toevoegen als 2de adres in uw email programma. Naast uw zonnet adres dus. Dan ontvangt u op dit KPN adres de facturen en andere communicatie vanuit KPN. U kunt zo gewoon het zonnet adres blijven gebruiken.


Beste Nick, zoals je kunt lezen zou ik voor drie zonnet mailadressen 18 à 36 euro per jaar moeten gaan betalen, terwijl ik bij KPN mailadressen in mijn abo heb, alleen kom ik er 1 tekort, daarvoor wilde ik het niet gebruikte, door KPN toegezezen, mailadres gebruiken


Reageer