Skip to main content

Goedenavond Forum,

 

Sinds kort beschik ik over de gegevens van een oud e-mailadres bij planet.nl. Via het KPN-ID is het e-mailadres echter niet meer te vinden. Daarmee dreigt de informatie in de Inbox verloren te gaan.

 

Is er een oplossing en zo ja, welke?

Met dank,

 

Louis Philip

Hallo @Louis Philip ,

Je kunt het oude e-mailadres als alias toevoegen aan één van jouw e-mailaccounts. Dit kun je doen via Mijn KPN. Per e-mailaccount kun je tot tien extra e-mailadressen toevoegen. Eén hoofd e-mailadres en de rest als alias.  Je ontvangt dan ook de mails die binnenkomen op dat oude planet.nl-adres.   

 

E-mailaccount

Een e-mailaccount kun je vergelijken met een fysieke postbus. Een postbus bestaat uit een adres en een postvak in. Je kunt tot 4 extra accounts aanmaken. Het oorspronkelijke mailaccount kun je niet verwijderen.

E-mailadres

Een e-mailadres is een adres voor je e-mailaccount. Onder je e-mailaccount kun je 10 extra e-mailadressen aanmaken. Een e-mailbericht naar een e-mailadres komt dus binnen bij de postbus van een e-mailaccount.


Sinds kort beschik ik over de gegevens van een oud e-mailadres bij planet.nl.

Hoe komt u daar aan? "Sinds kort" klinkt een beetje raar. Is het een email adres van iemand anders? Heeft u dat overgenomen? Gekocht zelfs misschien?


Als je nog een “oud” Planet.nl emailadres hebt dan moet dat emailadres gewoon onder jouw KPN account “hangen". Dus maak een KPN ID aan en ga naar https://email.kpn.com  Ik weet niet wat men hier als gebruikersnaam moet intikken. “….@planet.nl” of “…...@kpnmail.nl”  ???

Heb je wel op het ">” teken geklikt ?

 


Beste Nick 83,

Gelieve elders dan op een forum met een hulpvraag de Slimmerik te proberen te zijn.

Louis Philip

Beste Louis Philip, u hoeft mij geen privé bericht te sturen, u kunt gewoon hier in dit topic reageren.


Reageer