Skip to main content

Goedenavond,

 

Ik probeer voor mijn zus een mailadres aan te maken die eerst ook van mijn zus was. Ik kan deze niet nieuw aanmaken want ik krijg de melding dat het mailadres niet meer beschikbaar is. Overigens als ik een mail stuur naar dat mailadres krijg ik een mail terug dat deze niet afgeleverd kan worden. Kan iemand kijken of dit mailadres inderdaad niet meer beschikbaar is?

 

Als het e-mail adres bestaan heeft en verwijderd is, dan is deze gedurende 6 maanden niet meer beschikbaar. Wat je zus zou kunnen doen is even telefonisch contact opnemen met KPN Klantenservice op 0800-0402, dit kan van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 of zaterdag van 8:00 tot 17:00.

Ze moet dan wel even zorgen dat ze Mijn KPN open heeft staan zodat ze het e-mail adres direct aan haar account kan toevoegen wanneer de  medewerker deze heeft vrijgegeven.


Zitten er misschien ook mensen die werken bij KPN op het forum die dat voor mij kunnen doen?


Er zijn een aantal medewerk(st)ers aanwezig op het forum, alleen betekent dit niet ook direct dat het dan vandaag of morgen al gedaan wordt. Vaak zijn deze actief op allerlei verschillende plekken op het forum en daarbuiten.

Wat je sowieso even kunt doen is de gegevens invullen van je KPN Forum Profiel, het is echter nog wel de vraag of het via het forum mogelijk is om namens je zus een e-mail account te herstellen. Officieel is dit n.l. niet de bedoeling (mede door AVG etc) maar niet geschoten is altijd mis. Eventueel kan onder ‘Persoonlijke opmerkingen’ bij het KPN Forum Profiel, het desbetreffende e-mail adres worden opgegeven.


@AnoukL  

Je moet de KPN vragen om de zogenaamde “reservering” van dat emailadres af te laten halen. Deze reservering blijft 3 maanden actief. Het snelste gaat dit via de KPN klantenservice (te. 0800 - 0402 ). En dat moet dan jouw zus zelf doen.

Hoe lang geleden werd dat emailadres verwijderd (of was het een account ?) ? Meer dan 6 maanden ?


Hey @AnoukL, welkom! De heren geven je de informatie al. Een e-mailadres dat verwijderd is, blijft nog 3 maanden in reservering staan. En het klinkt alsof dit ook de situatie is bij je zus. Normaliter zou ik daar mee kunnen helpen. Maar omdat het om je zus gaat en niet jijzelf, raad ik in dit geval je zus aan om even met ons te bellen. De collega die ze spreekt kan het adres dan weer vrijgeven. Waarna zij, of jij, het adres weer opnieuw voor haar kunnen aanmaken.

 

telefonisch contact opnemen met KPN Klantenservice op 0800-0402, dit kan van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 of zaterdag van 8:00 tot 17:00.

 


Bedankt voor alle reacties, mijn zus gaat contact opnemen met de klantenservice!