Skip to main content

Hallo Allemaal,

Sinds begin oktober ben ik overgestapt naar KPN met zowel internet als e-mail. Ik heb voor mezelf een e-mailadres aangemaakt voor mijn KPN-ID en dat is tevens mijn hoofd e-mail adres. Voor mijn vrouw en dochters heb ik een eigen extra e-mailadres aangemaakt.

Op mijn telefoon staat alles goed ingesteld en werkt mijn e-mail zoals het hoort maar op de telefoon van mijn vrouw krijg ik het maar niet voor elkaar om haar e-mailadres werkend te krijgen. Wat ik ook probeer, iedere keer krijg ik de volgende melding:

“Couldn't verify account. The username or POP3/IMAP acces isn't turned on fir this account. Check your email account settings on the web, then try again.”

Nu kan ik me herinneren dat ik op mijn telefoon hetzelfde probleem had en om dat op te lossen moest ik naar KPN Webmail gaan, daar inloggen en onder het radartje  voor ‘sluit uw apparaat aan’ gaan. Problem solved.

Mijn vrouw had weliswaar een eigen e-mailadres maar nog geen KPN ID dus die heb ik maar even voor haar aangemaakt. Helaas kan ik dat (nog) niet(?) gebruiken om in te loggen op KPN Webmail want dan krijg ik een “Deze gebruikersnaam en/of wachtwoord is niet bekend.’ melding.

Ik weet het even niet meer. Heeft iemand een idee? Duurt het wellicht een paar dagen voordat je met een nieuw KPN ID kunt inloggen op KPN Webmail? HELP!!!

Hoi @HJvanEijk, de e-mailadressen zijn gekoppeld aan 1 KPN ID. Elk e-mailadres heeft een eigen gebruikersnaam en wachtwoord, daarmee kan je in Webmail inloggen. Daar heb je geen aparte KPN ID's nodig. Lukt het wel om met de gebruikersnaam en wachtwoord van het e-mailadres van jouw vrouw in te loggen op de Webmail?

Als je daar ook een melding krijgt dat de inloggegevens niet juist zijn kan je het wachtwoord van haar e-mailadres wijzigen: e-mail wachtwoord wijzigen.

Voor de overige instellingen in een mailprogramma kan je deze stappen volgen: E-mail instellen & gebruiken.


Hoi Jasper, dank voor je reactie. Het is inmiddels gelukt. Ik ben een ongelofelijke oen. Ik had drie extra e-mailadressen aangemaakt maar de wachtwoorden daarvan verwisseld.

 

Met vriendelijke groet,

Henk-Jan


Goed om te lezen dat het gelukt is @HJvanEijk. Ik zal je geen oen noemen hoor, ik ben juist blij dat je voor verschillende e-mailadressen verschillende wachtwoorden gebruikt. In verband met online veiligheid is het slim om overal verschillende wachtwoorden voor te hebben 😉