Skip to main content

Ik heb een paar jaar geleden een mailadres *fictief*@kpnmail.nl aangemaakt en die als login mailadres gebruikt bij een andere dienst (PSN). Ik wil nu weer op PSN inloggen met dat adres, maar omdat ik dit vanaf een nieuw apparaat doe, moet ik eerst het mailadres verifieren. Ik ben in de tussentijd echter weggeweest bij KPN, maar ben nu weer terug. Maar nu staat dit mailadres niet meer in mijn KPN account, maar hij is ook niet beschikbaar. "van wie” is het mailadres nu dan? Is er een mogelijkheid dat ik er weer toegang tot krijg?

@GregNL76 

Heb je al geprobeerd om het opnieuw aan te maken ?

Is dat emailadres minder dan 6 maanden opgeheven ? Zo ja, bel dan met de KPN klantenservice ( tel. 0800 - 0402 ) om de reservering van dat emailadres af te halen. Daarna kun je dat emailadres weer aanmaken/toevoegen.

De klantenservice kan voor jou kijken wat er aan de hand is met dat emailadres (door iemand anders in gebruik ?).

Anders zit er niks anders op om een nieuw emailadres te gebruiken voor PSN.


Bedankt voor je reactie.

Dan zal ik contact opnemen met de klantenservice. Het mailadres is denk ik een paar jaar geleden aangemaakt. 

Is bellen de enige optie?

Een ander mailadres gebruiken voor dat PSN account zal niet gaan, zonder dat ik eerst berichten op het huidige mailadres kan ontvangen. Dat is het probleem.


@GregNL76 

Stuur eens een email naar dat emailadres. Krijg je dan een foutmelding ? Misschien wil de nieuwe gebruiker jou bij dit probleem helpen ? Je zou het kunnen proberen om contact op te nemen met dat emailadres ? Of het helpt ? Gewoon proberen, zeg ik.


Dat is inderdaad nog een idee. Ik ga mailen!


 

Adres niet gevonden

Je bericht is niet bezorgd aan .......@kpnmail.nl omdat het adres niet kan worden gevonden of geen e-mail kan ontvangen

Dat is wel vreemd, want wanneer ik heb probeer aan te maken kan dat niet.

 

Kijken er hier mensen van KPN zelf ook mee, in dit forum?


@GregNL76 

Het criterium is de datum dat het bijbehorende abonnement stopt. Daarna blijft het emailaccount nog 6 maanden actief (+ 3 maanden reservering ???). Toch even bellen met de klantenservice.


Dankjewel. Ga ik doen!


Welkom op de community @GregNL76, wij kijken inderdaad ook mee. Zoals ik het lees is het e-mailadres toentertijd opgeheven en niet opnieuw in gebruik genomen. Mogelijk is het nog gereserveerd zoals WMG al vermoedde. Is dat inmiddels gelukt door ons te bellen? Dat is de snelste weg om met ons in contact te komen.


Welkom op de community @GregNL76, wij kijken inderdaad ook mee. Zoals ik het lees is het e-mailadres toentertijd opgeheven en niet opnieuw in gebruik genomen. Mogelijk is het nog gereserveerd zoals WMG al vermoedde. Is dat inmiddels gelukt door ons te bellen? Dat is de snelste weg om met ons in contact te komen.

Bedankt Jasper,

Ik had nog niet gebeld. Het zou super zijn wanneer het adres nog soort van 'gereserveerd’ staat en weer voor mij geactiveerd zou kunnen worden! 😀 Ik ga zo gelijk even bellen.


Ik hoop dat het via die weg gelukt is @GregNL76, en je weer op PSN kunt.

Zelf heb ik voor mijn PSN account een e-mailadres gebruikt die niet gekoppeld is aan een provider. Als het inloggen weer is gelukt zou je het e-mailadres mogelijk kunnen wijzigen.


Als een klant vertrekt bij kpn is de email nog 6 maanden te gebruiken ,daarna 90 dagen op reservering. Wordt er gedurende deze periode geen aanspraak gemaakt door contractant is deze helaas permanent verwijderd.


Als een klant vertrekt bij kpn is de email nog 6 maanden te gebruiken ,daarna 90 dagen op reservering. Wordt er gedurende deze periode geen aanspraak gemaakt door contractant is deze helaas permanent verwijderd.

Als dat zo is, waarom kan ik het account nu dan niet simpelweg opnieuw aanmaken?

De melding die ik krijg wanneer ik dat probeer, is "Het opgegeven e-mailadres is niet beschikbaar".

Maar wanneer ik mail stuur naar dat adres, komt het niet aan.


Daardoor lijkt er in dit geval inderdaad nog een reservering te staan. Als het e-mailadres vrij was zou je het kunnen aanmaken, wat nu niet lukt. Als het e-mailadres al door iemand anders opnieuw was aangemaakt zou de mail ergens aankomen, wat het ook niet doet. Met die informatie kan ik me niet voorstellen dat er geen reservering op staat 🙂


Ik zou het niet weten..ik snap je punt wel. En hoop natuurlijk dat als je belt dat het dan ook mogelijk is , maar hoe ik het vaker in de praktijk heb gezien. Komt het wel meestal neer op wat ik eerder aangaf.

Ik hoor graag wat je de klantenservice voor je heeft kunnen betekenen.

Ben mijn PSN acc ook destijds verloren :(  heel zuur


Ik ga zo even bellen en laat het jullie dan hier weten! Bedankt allen.

 


Nou, toeval bestaat niet, zeggen ze...?

Terwijl ik met de dame van KPN aan het bellen ben en haar de exacte melding die ik krijg wanneer ik het adres wil toevoegen even wil laten weten, krijg ik op dat moment geen foutmelding, maar... heb ik het account alsnog toegevoegd! Vanochtend lukte dit nog niet.

Zo raar. Dat is natuurlijk wel heeeeel toevallig, maar zo ging het. 

Ze gaf toen aan dat ze inderdaad zag dat het account zojuist aangemaakt was.

En ik kom weer in mijn mail. Fijn! Probleem opgelost. 

Bedankt voor het meedenken allemaal!


@GregNL76 

Misschien heeft iemand van de KPN gemerkt dat hier een fout gemaakt was en alles toch nog (handmatig) rechtgezet heeft. Er zijn aanwijzingen dat achter de schermen van de KPN nog een heleboel dingen handmatig gedaan worden. En daar is waarschijnlijk iets mis gegaan in het verleden.

Desondanks: goed om te horen dat jouw email weer werkt !!!


Dat is heel toevallig inderdaad, de kans daarop is heel klein! Gelukkig is het daarmee opgelost en kan je weer in je PSN account 😄 Veel gameplezier! 🥅


Ik sloeg de plank dan goed is oei..ik zal het een beetje proberen goed  te maken met een vooruitziende blik. Zet je psn acc over naar een ander email van een grote email proverder zoals Outlook of gmail;) k heb nog steeds spijt van mij psn acc die ik verloren was. Als ik er nog aan terug denk.

Ben iedergeval blij voor jou , de aanhouder wint!

 


Nog een laatste vraag: Wat is “PSN” ?


Nog een laatste vraag: Wat is “PSN” ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Network


Ah, weer wat geleerd. Ben absoluut geen “game fanaat” en heb dus ook nooit een bijv. een Playstation “aangeraakt".


Dat is heel logisch ook, iedereen heeft dingen waar hij/zij meer over weet. Jij hebt ongetwijfeld andere dingen waar wij geen kaas van hebben gegeten 🙂 Dat vult elkaar mooi aan op een community, en we leren van elkaar.


@GregNL76

Ik vermoed dat de KPN vergeten had om dat emailadres HANDMATIG na drie maanden weer vrij te geven. Vervolgens merkte de KPN dat zij een fout hadden gemaakt en dit nu alsnog recht hebben gezet. Dit is natuurlijk een geluk omdat dit emailadres nu niet door iemand anders in gebruik is. Je zou toch zeggen dat dit vrijgeven automatisch softwarematig gebeurt.


Dat is niet het geval @WMG-N, want het na de 3 maanden vrijgeven is automatisch. Dat is geen handmatige actie. Het kan wel zijn dat het automatische proces in dit geval niet goed is gegaan en dat het nu handmatig alsnog is vrijgegeven. Maar je theorie klopt niet 😉


Reageer