Skip to main content

Ik wil graag dat het emailadres van iemand die al meer dan een jaar geleden overleden is, opgeheven en verwijderd wordt. Er komt nog steeds onzinmail binnen. Hoe doe ik dat?

 

Admin: eigen topic aangemaakt origineel topic]

Ik wil graag dat het emailadres van iemand die al meer dan een jaar geleden overleden is, opgeheven en verwijderd wordt. Er komt nog steeds onzinmail binnen. Hoe doe ik dat?

 

Hallo @Hejanss vervelende situatie, geef in het privédeel van je profiel de relevante gegevens in van jezelf, de overledene en het bewuste mailadres, dan komt een moderator er op terug.

 


@Hejanss

2 mogelijkheden:

1)) Dat emailadres hangt aan jouw abonnement. Dan kun je dat emailadres verwijderen in “Mijn KPN".

2)) Dat emailadres hangt aan een ander abonnement dat nog actief is. Dan moet je dat andere abonnement opheffen.


2 mogelijkheden:

1)) Dat emailadres hangt aan jouw abonnement. Dan kun je dat emailadres verwijderen in “Mijn KPN".

2)) Dat emailadres hangt aan een ander abonnement dat nog actief is. Dan moet je dat andere abonnement opheffen.

Dit is het inderdaad, @Hejanss.

 

Voor geval 1 is het belangrijk om te weten of het adres in kwestie een e-mailaccount is, of een alias. 

Log met je KPN ID in op email.kpn.com. Je krijgt dan een lijst te zien met alle e-mailaccounts binnen het abonnement. 

 

Zie je het adres dat je verwijderd wilt hebben in deze lijst, dan is het een account.  

Zie je het adres dat je verwijderd wilt hebben niet in de lijst, dan is het een alias die onder een van de weergegeven accounts hangt. Je moet dan een voor een de accounts hier openen om te kijken waar het te verwijderen alias is.

 

Klik op de pijl achter het e-mailaccount dat je wilt verwijderen of controleren. Je krijgt dan op een nieuwe pagina de informatie over dit mailaccount én alle aliassen te zien. Bovenaan staat het e-mailaccount adres. Onderaan bij Extra e-mailadressen staan de aliassen.

Wil je een alias verwijderen, klik dan op het oranje prullenbakicoon achter het alias. Het adres verdwijnt uit de lijst. De Opslaanknop wordt groen, klik hier een keer op. Je bent klaar met verwijderen.

Wil je het account zelf verwijderen, klik dan op het rode prullenbakicoon. LET OP: dit verwijdert ook alle aliassen die onder dit account vallen. Wil je een of meer hiervan houden, dan moeten deze eerst verplaatst worden naar een ander account. Dit kun je zelf niet doen, maar daar kan ik bij helpen. Reageer dan hier in het topic.