Skip to main content

Hoi,

 

Wij zijn overgestapt van XS4all naar KPN.

Nu wil ik ook graag de kpnmail adressen gaan gebruiken.

Echter zou ik de emailadressen die nu gekoppeld staan aan verschillende door KPN aangemaakte accounts (welke geen logische naam hebben) willen verplaatsen naar een ander email account. Is dat mogelijk?

Kan ik dat zelf?

En dan ook de oude xs4all.nl email adressen toevoegen zodat die niet verloren gaan

En heeft dit dan ook gevolgen voor de emailinstellingen die we nu op de computer/ipad/mobiel hebben staan?

@Eneri

Nieuwe accounts bij de KPN kunnen alleen nog maar met …...@kpnmail.nl worden gemaakt. Dus je zou het volgende kunnen doen. Maak een aantal nieuwe …..@kpnmail.nl accounts aan die wel een logische naam hebben (hopelijk zijn deze nog niet in gebruik). Vraag daarna om die xs4all emailadrressen over te laten zetten naar die nieuwe …….@kpnmail.nl accounts. Dat kan via de klantenservice van de KPN ( tel.  0800 - 0402 ) of Xs4all ( tel.  ?????? ) of via dit forum. Ik weet echter niet of jullie bij Xs4all of bij de KPN moeten “aankloppen” om dit te veranderen.


Vandaag gebeld met KPN.

Helaas kunnen zij de emailadressen van XS4all niet verplaatsen naar een ander emailaccount.

Het was mij absoluut niet duidelijk waarom niet.

Op de een of andere manier kan ik ook niet het emailadres van een nieuw account toevoegen aan een bestaand account waar de XS4all adressen in zitten.

Dus nu moet ik heel veel accounts aanmaken op de mail ……… ggrrrr…. wordt steeds onoverzichtelijker op deze manier na verschillende overnames van de de provider waar je ooit voor gekozen heb.

Ik wilde het nu dus een keer helemaal op orde brengen zodat het voor eens en altijd duidelijk is en we de oude emailadressen langzaam aan kunnen gaan vervangen door de kpnmail adressen.

 

Het zou fijn zijn als KPN hier over mee zou denken / meewerken


@Eneri 

En je kunt zelf wel een ander nieuw xs4all emailadres aanmaken bij dat  nieuwe …..@kpnmail.nl account ?

Misschien weten ze bij Xs4all (beter) wat er wel of niet kan (tel. 020 - 398 76 66) ?

Ik weet dat Xs4all stukje bij beetje bij de KPN wordt “binnengeschoven” en dat er nog dingen dubbel worden gedaan en dat maakt dit soort dingen extra moeilijk.

Wat je wel kunt doen is om email die bij die Xs4all accounts binnenkomt (voorlopig) doorsturen naar die (nieuwe) ……....@kpnmail.nl accounts.

In het verleden was er op dit forum iemand die zijn xs4all account heeft laten over zetten naar een KPN abonnement.  Maar die moest daarvoor wel bij Xs4all aankloppen.

Als jij zelf een emailadres verwijderd en weer aanmaakt dan kun je dat emailadres niet direct opnieuw aanmaken. Want er wordt dan een “reservering” opgezet die 3 maanden actief blijft. Wat je wel kunt doen is vragen om die reservering van dat emailadres af te halen (via de KPN / XS4all klantenserivice of via dit forum) en dan kun je zelf dat emailadres weer aanmaken. Misschien helpt dat ………….


Hoi @Eneri. Welkom op het KPN Forum. Ik zal voor je uitzoeken wat er mogelijk is. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? En wil je daarnaast in een privébericht aangeven wat je precies zou willen verplaatsen? Ik kan geen garantie geven dat het gaat lukken, aangezien onze klantenservice heeft aangegeven dat het niet zou kunnen. Ik wil in ieder geval een poging doen om het te verplaatsen of opnieuw aan te maken onder het KPN abonnement. 


Voor de meelezers: Het is inmiddels gelukt. We hebben het e-mailadres als alias toegevoegd aan het mailbox. Dat was in dat geval voldoende. 😊