Skip to main content
Beantwoord

e-mailadressen niet beschikbaar

• October 31, 2020
  • 16 reacties
  • 232 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik had e-mailadressen onder een account (van voorheen Telfort, ondergebracht bij KPN). De e-mailadressen onder dat account had ik aangemaakt na migratie Telfort>KPN, dus in de KPN-omgeving, dus met achter @ kpnmail.com .

Ik wilde af van het account Telfort, en heb daarom een nieuw KPN-account aangemaakt. Nu wil ik met de diverse (5x) emailadressen (die ik met het Telfort-account verwijderd heb) weer nieuwe accounts of aliassen aanmaken. Maar nu zijn de e-mailadressen niet meer beschikbaar. Kunt u de reservering van die verwijderde e-mailadressen afhalen?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

@Jeroen_dB Goedemorgen, dat is bijzonder. Zojuist nogmaals geprobeerd, maar ik krijg toch echt de melding dat het e-mailadres niet beschikbaar is. Groet, Dick

Ergens in een achterliggend systeem stond iets niet goed. Dat is nu opgelost en moet jij weer de adressen kunnen aanmaken. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

• October 31, 2020

Hallo @Dick Lassche , email accounts die eindigen op telfort.nl en verwijderd zijn binnen de KPN omgeving niet meer terug te halen.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 1, 2020

@Dick Lassche :

Dus je wilt de emailadressen verplaatsen van dat (verwijderde) Telfort account naar het nieuwe KPN account ? Ik weet niet of dat mogelijk is. Daar heb je dan de hulp van de moderatoren, hier op het forum, bij nodig.

Lukt het om dat oude Telfort account weer aanmaken ?

Hoe reageert de KPN website als jij een recentelijk verwijderd emailadres opnieuw wil aanmaken (bijv. onder dat nieuwe KPN account) ? Zegt hij dan “niet beschikbaar” ? Of reageert de KPN website anders ? Stel dat je emailadres “aaa @ …. “ opnieuw wilt aanmaken, maakt dan de KPN website daar dan “aaa1 @ …. “ (o.i.d.) van ? Wordt er dan achter “aaa” een cijfer gezet ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 1, 2020

Nee, het gaat niet om oude e-mailadressen eindigend op @telfort.nl .

Het gaat om gisteren - onder het telfort-account - aangemaakte @kpnmail.nl -adressen.

Omdat ik die aangemaakt had onder het ouder telfort-account (in de KPN-omgeving) heb ik ze daarna ook weer verwijderd. Want naast het telfort-account had ik inmiddels ook een kpn-account aangemaakt. De betreffende e-mailadressen (aangemaakt en ook weer verwijderd) wilde ik vervolgens onder dat KPN-account weer toevoegen. Maar toen waren ze niet meer beschikbaar….

• November 1, 2020

Hallo @Dick Lassche , dat komt omdat die adressen in quarantaine gaan, alleen een moderator kan ze weer beschikbaar maken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 1, 2020

@JanD , dank! Hoe krijg ik die e-mailadressen uit quarantaine? Hoe kom ik in contact met een moderator?

• November 1, 2020

@JanD, dank! Hoe krijg ik die e-mailadressen uit quarantaine? Hoe kom ik in contact met een moderator?

Hallo @Dick Lassche , die komen hier vanzelf langs.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 3, 2020

@Dick Lassche :

Je kunt die (oude Telfort) accounts niet meer terughalen. Die zijn inderdaad voorgoed verdwenen. Maar je kunt de moderators vragen of zij die emailadressen kunnnen "herstellen"/vrijgeven. Dan kun je die emailadressen als aliasen aan jouw nieuwe (KPNmail.nl) account(s) “hangen”.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo @Dick Lassche, als je jouw profiel invult en dan bij "Persoonlijke opmerkingen" de e-mailadressen neerzet dan ga ik ze voor je uit de quarantaine halen en kun jij ze weer als alias aanmaken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 5, 2020

Hallo @Dick Lassche, als je jouw profiel invult en dan bij "Persoonlijke opmerkingen" de e-mailadressen neerzet dan ga ik ze voor je uit de quarantaine halen en kun jij ze weer als alias aanmaken. 

Gedaan!

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 8, 2020

Hallo @Jeroen_dB , de e-mailadressen heb ik vermeld. Haal jij ze nu uit quarantaine? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 8, 2020

@Jeroen_dB zojuist ook nog mijn klantnummer ingevuld bij persoonlijk profiel

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Goedemorgen @Dick Lassche. Ik zag inderdaad de e-mailadressen die je hebt ingevuld. Geen enkel e-mailadres dat je hebt ingevuld stond in quarantaine. Deze kun je dan ook  aanmaken via MijnKPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 9, 2020

@Jeroen_dB Goedemorgen, dat is bijzonder. Zojuist nogmaals geprobeerd, maar ik krijg toch echt de melding dat het e-mailadres niet beschikbaar is. Groet, Dick

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 9, 2020

Ergens in een achterliggend systeem stond iets niet goed. Dat is nu opgelost en moet jij weer de adressen kunnen aanmaken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 9, 2020

@Jeroen_dB Het is nu opgelost. Dank! Dus ik heb nu 5 mailaccounts aangemaakt. Onder elk mailaccount kan ik nu nog 4 alias-adressen aanmaken (maakt tezamen 5 mailadressen per account).

Naast het KPN-abonnement (verkregen vanuit de overname van Telfort) heb ik vanuit het verleden ook nog een SOLCON-account. Daar wil ik vanaf, althans van het abonnement, niet persé van de e-mailadressen. Solcon is enkele jaren geleden ook overgenomen door KPN, maar het domein @solcon is blijven bestaan.

Vraag: Is het mogelijk om de @solcon-adressen als alias-adressen te verhuizen naar het KPN-abonnement. Dus dat de @solcon-adressen worden verhuisd naar de mailaccounts van KPN die ik nu heb?

• November 10, 2020

@Jeroen_dB Het is nu opgelost. Dank! Dus ik heb nu 5 mailaccounts aangemaakt. Onder elk mailaccount kan ik nu nog 4 alias-adressen aanmaken (maakt tezamen 5 mailadressen per account).

Naast het KPN-abonnement (verkregen vanuit de overname van Telfort) heb ik vanuit het verleden ook nog een SOLCON-account. Daar wil ik vanaf, althans van het abonnement, niet persé van de e-mailadressen. Solcon is enkele jaren geleden ook overgenomen door KPN, maar het domein @solcon is blijven bestaan.

Vraag: Is het mogelijk om de @solcon-adressen als alias-adressen te verhuizen naar het KPN-abonnement. Dus dat de @solcon-adressen worden verhuisd naar de mailaccounts van KPN die ik nu heb?

Hallo @Dick Lassche , je kunt binnen je KPN-abo 5 mailaccounts aanmaken en daaronder 10 aliassen en geen 4 zoals jij denkt.

Solcon is niet overgenomen door KPN, maar werkt samen met KPN. Een andere constructie dan TFT--->KPN.

Als je naar Solcon overstapt  kun je je KPN-mailaccounts meenemen, maar niet omgekeerd.