Skip to main content

Ik heb een 4 email accounts bij planet.nl. Onder deze email accounts zitten verschillende emailadressen.

Onder een email account (familie account zitten ook de emailadressen van mijn kinderen) Dit was handig toen zei klein waren en kon hun emailadres onder die van vader en moeder. Echter hebben zij nu de leeftijd dat ze een eigen account moeten hebben. 

vraag 1: kan ik een nieuw email account aanmaken.?

Zag in het forum dat je kan aliassen. Heb dus een email account aangemaakt met dochterhaarnaam@kpnmail.nl en toen werd geschreven blauw plus open nieuw invulveld en vul het hele @planet,nl adres dat je wilt aanmaken en klik op groene vinkje komt de mededeling:

De e-mailadressen konden niet opgeslagen worden. E-mailadres dochterhaarnaam@planet.nl is niet beschikbaar.

vraag 2; iemand een oplossing?

Vast bedankt

Jasper

 

 

Jazeker @J.M.R. 

  1. Je kan bij KPN max. 6 email accounts aanmaken. Een e-mailaccount heeft altijd een @kpnmail.nl adres. Onder elk account kunnen 10 aliassen aangemaakt worden. Dat kunnen ook @planet.nl, @hetnet.nl en anderen zijn.
  2. Je hebt waarschijnlijk de alias dochterhaarnaam@planet.nl gewist uit het familie account. Daardoor is er automatisch een reservering op gezet en kan je de alias niet in het nieuwe account aanmaken.

Een KPN medewerker kan die reservering voor je weghalen, dan kan het weer. Zet je gegevens (Privé)  in jouw forum profiel met de betreffende alias(sen) in het veld “Persoonlijke opmerkingen”.
Geef een seintje hier als je dat gedaan hebt, dan pakt een moderator het op.

Reactietijd 1-2 dagen, afhankelijk van de drukte.


Hallo Ruud,

 

Dankjewel voor je reactie. 

Ik heb echter niets met het email account van de familie gedaan en ook niets met het email adres van me dochter en zoon. Als ik een mail naar het emailadres van hun stuur, dus het planet.nl adres komt deze nog gewoon binnen in het familie account. Is dus nog een gewoon bestaand planet.nl email adres.

Misschien een andere optie?

 

Groet,

Jasper

 


Sorry Jasper, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat je al een alias probeerde te verhuizen.
Je hebt een nieuw account (kpnmail.nl) aangemaakt en probeert daarin een nieuw alias (planet.nl) aan te maken? De foutmelding suggereert dat het gekozen planet adres al bestaat. Lukt het wel om een ander alias aan te maken?


Welkom op ons forum @J.M.R.! Ik wil graag eens met je meekijken naar het hoe en wat. Zou je hiervoor je forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik nodig heb? Je mag jouw exacte verzoek wel bij persoonlijke opmerkingen plaatsen in je profiel. Geef je hier nog een reactie zodra je dat klaar hebt en ik aan de slag kan?