Skip to main content

Ik heb een alias op een mailadres staan, wat ik wil omzetten naar een eigen mailbox. Als ik het verwijder als alias, kan ik het vervolgens niet instellen als mailbox. Dan verschijnt de melding:

 Het opgegeven e-mailadres is niet beschikbaar

 

Nu heb ik van alles geprobeerd, maar het lukt gewoon niet. Ik kan het adres wel gewoon weer als alias toevoegen, maar niet als mailbox. Ook niet als ik 24 uur wacht of zo. Hoe kan ik dit oplossen?

@De Klump

Dan moet je vragen om de “reservering” (staat er 3 maanden op) van dat email-alias te verwijderen. Dat kan via de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) of via dit forum. Daarna kun je dat emailadres weer gebruiken.


En hoe doe ik dat via dit forum?


En hoe doe ik dat via dit forum?

Hallo @De Klump geef in het privédeel van je profiel het bewuste mailaccount in dat aangepast moet worden en een moderator komt er binnenkort op terug. Dit kan enkele dagen duren.

Succes


Hi @De Klump! Ik heb de reservering voor je verwijderd. Het aanmaken van het e-mailadres gaat via het normale proces. 🙂

Laat je hier nog weten of het gelukt is dit te doen?

@JanD en @Willy22 bedankt voor de tips waardoor ik het snel in orde heb kunnen maken!


Hoi @Bram_

Bedankt voor je bericht. Ik heb zojuist geprobeerd om het adres aan te maken, maar helaas krijg ik nog steeds de melding:

 Het opgegeven e-mailadres is niet beschikbaar

Moet ik nog even geduld hebben?

 

Ik was even bang dat misschien net in de tussentijd het e-mail adres in gebruik is genomen, maar ik kan het (wel weer) als alias aanmaken, maar dus niet als volledige e-mail met mailbox.


Hallo @De Klump heb je die alias ook aangemaakt en weer verwijderd? Dan moet dat adres weer opnieuw vrijgegeven worden.

 


Hallo @De Klump heb je die alias ook aangemaakt en weer verwijderd? Dan moet dat adres weer opnieuw vrijgegeven worden.

 

Uiteindelijk heb ik de alias weer opnieuw gemaakt om te kijken of dat nog wel lukte. Kans is klein, maar het kon zijn dat het adres na vrijgeven door iemand anders wellicht in gebruik genomen was.

Weet niet wat nu handig is. Heb de info in mijn profiel aangepast, maar de alias laten staan. Weet niet of KPN Support van een alias rechtstreeks een mailbox kan maken of dat ik deze zelf eerst moet verwijderen.


Wat is het gedeelte van het e-mailadres achter het @ teken?

Je kan een mailbox alleen maken met een adres  ….@kpnmail.nl 

Een ander e-mailadres (bijvoorbeeld ....@planet.nl) kan alleen als alias worden aangemaakt.


Het is inderdaad kpnmail.nl


@De Klump 

Een nieuw emailaccount kan alleen nog maar met het domein @kpnmail.nl worden aangemaakt maar daar kun je wel jouw oude emailadres als een alias aanhangen. Zolang het maar een domein is dat in bezit is van de KPN en het nog niet door iemand anders gebruikt wordt.


Hallo @De Klump , wacht de reactie van @Bram_ weer even af.

 


Hi @De Klump! Ik zie dat het e-mailadres actief is. Als alias onder je eigen hoofd e-mailadres. 

Ik heb per test een e-mail over instellingen naar dit adres gestuurd. Wil je hier bevestigen dat deze is aangekomen?


Hi @De Klump! Ik zie dat het e-mailadres actief is. Als alias onder je eigen hoofd e-mailadres. 

Ik heb per test een e-mail over instellingen naar dit adres gestuurd. Wil je hier bevestigen dat deze is aangekomen?

Hoi @Bram_ Ik zie je mail niet, maar dit is niet wat ik wil. Ik wil die alias als eigen mailbox gaan gebruiken. Dus niet als alias onder mijn hoofd e-mailadres. Ik heb zojuist nog wel als test vanaf een Gmail-account de alias getest en dat werkt. Maar dit is dus niet wat ik wil.

 

Ik zal dus wederom het bewuste adres verwijderen als alias van mijn hoofd e-mailadres en zouden jullie dit dan weer kunnen vrijgeven zodat ik het nogmaals kan testen om een aparte mailbox hiervoor aan te maken?


@De Klump ja, dat kan ik doen. 🙂 De reservering is verwijderd. Je kan nu  het e-mailadres opnieuw aanmaken. Let op dat je bij het aanmaken van het e-mailadres gebruikmaakt van de blauwe plus. Zoals aangegeven op deze screenshot:
 

 


Misschien een stomme vraag maar uit hoeveel karakters moet een emailadres bestaan en uit hoeveel karakters mag een alias bestaan? Denk namelijk dat het daar misgaat. Ik kan het adres namelijk wel als alias instellen, maar niet als 'hoofdadres'.


@De Klump

Of die "reservering” moet er opnieuw vanaf worden gehaald ?


@De Klump

Of die "reservering” moet er opnieuw vanaf worden gehaald ?

Ik kan de bewuste alias wel aan het nieuwe account hangen. Denk dat 5 karakters gewoon te weinig is. Niet als alias, maar wel als hoofdadres. Dat zullen er wel 8 of zo moeten zijn als login/username verwacht ik. 


@De Klump

Ik weet alleen de minimumlengte voor het wachtwoord en dat is bij de KPN 10 tekens. Weet @Bram_ meer over de minimumlengte van de naam van een emailaccount ?

Suggestie: Begin met een naam voor een emailaccount van 5 tekens en maak de naam van dat account telkens 1 teken langer. Bij welke lengte accepteert de software wel die naam ?

Suggestie: Maak een (nieuw ??) account aan dat wel voldoende tekens heeft en hang daar jouw alias aan (of laat dat alias door de KPN verplaatsen).  Op die manier heb je toch dat alias apart van jouw andere emailaccount en dat was nu net de bedoeling. De naam van dat nieuwe account maakt niet uit want het is slechts een gebruikersnaam.


Bedankt voor je antwoord @Willy22 

Heb inderdaad het nu zo ingesteld staan zoals je in je suggestie omschrijft. Heb niet getest tot welk aantal het geaccepteerd wordt. Mijn probleem is hierdoor wel opgelost, al heb ik wel nu 1 alias minder die ik kan aanmaken onder het hoofdaccount. Ga er nog een eigen domein aan koppelen en een catch all was makkelijker geweest.

 

Bedankt allemaal voor jullie hulp en meedenken!


@De Klump ik heb zojuist een nieuw e-mailadres aangemaakt met 2 letters voor de @. Dus daar heeft het niet aan gelegen. Wel super om te horen dat het met de tips van @Willy22 nu is opgelost. 


@De Klump ik heb zojuist een nieuw e-mailadres aangemaakt met 2 letters voor de @. Dus daar heeft het niet aan gelegen. Wel super om te horen dat het met de tips van @Willy22 nu is opgelost. 

Dat is dan wel weer vreemd, maar ik vind het prima zo.


@De Klump

Je kunt per abonnement 6 (gratis) emailaccounts aanmaken met elk maximaal 10 aliassen. En dan heb je 6 x 10 aliassen = 600 aliassen. Meer dan voldoende zou ik zeggen. Maar ik weet natuurlijk niet wat jouw specifieke situatie is en jouw behoeften zijn.

Ten slotte: Goed dat het nu wel werkt 😉 !!!!!!!!


Ik heb 3 domeinen dus 60 (6x10 😉) valt op zich nog wel mee. Is 20 per domein. Maar geeft misschien wel het idee dat ik niet de meest standaard gebruiker ben 🤓