Skip to main content

hoe kan ik dit bericht toch ontvangen?

 

Dit is een bericht van het mail systeem van KPN.

 

Uw bericht kan niet worden afgeleverd omdat het bericht een DMARC policy heeft geschonden.

@DiWicosa 

Omdat het "slechts” een DMARC probleem is. De DMARC beveiliging is dus in orde. Dit kan een éénmalig probleem zijn. Indien het structureel probleem is moet je de afzender hiervan op de hoogte stellen.


KPN maakt (hoogst) waarschijnlijk gebruik van 

p=none of p=quarantine

Ze zullen ook wel moeten omdat lang niet alle mailservers goed ge-update of onderhouden worden. Bij een reject zou het betekenen dat mogelijk belangrijke e-mails niet zullen worden afgeleverd.

 

p=none is used to collect feedback and gain visibility into email streams without impacting existing flows. It’s a crucial first step.

p=quarantine allows email receivers to treat email that fails the DMARC check as suspicious and files them in a SPAM folder.

p=reject requests that email receivers reject email that fails the DMARC check.

 


De DMARC policy voor KPN domein zijn voorzien van p=none en dus zou DMARC eigenlijk nooit een probleem mogen geven.

Bron

Van welk domein is die mail afkomstig?


Hollandsnieuwe


Zelf krijg ik regelmatig mail van iemand die klant is bij Ziggo.

Het onderwerpveld begint altijd met [dmark], verder kan ik de mail gewoon afhandelen en beantwoorden zonder foutmelding(en).

 

 


Hollandsnieuwe

hollandsnieuwe.nl, is dat het domein van de afzender?

Hun DMARC record is voorzien van p=reject en dat betekent dat de mail weggegooid moet worden als deze niet voldoet aan de DMARC controle.

Bron