Skip to main content

 

Welk mailprogramma gebruik je @Hein Hlm ?

Kun je via de webmail wel je mail afhandelen?

 


Ja, webmail werkt wel.

 


Ik gebruik Mail van Apple.


Hallo @Hein Hlm 

 

Waarschijnlijk heb je de verkeerde poort ingevuld in je mailprogramma, voor imap moet je poort 993 invullen.

Waarschijnlijk heb je nu poort 995 ingevuld en die is voor pop.

 

Zie ook deze pagina: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc


 Als ik “Beheer verbindingsinstellingen automatisch” niet aanvink en het poortnummer wijzig krijg ik de melding “Verificatie van accountnaam of wachtwoord mislukt.”

 


Hoe heb je mail ophalen in mailprogramma ingesteld, als pop account of als imap account?

Heeft het eerder gewerkt of ben je het voor de 1ste keer aan het instellen?
Indien het laatste dan kan je beter het account verdwijnen en opnieuw instellen als imap account.


Tot een paar dagen geleden werkte alles naar behoren. Ik heb geen wijzigingen aangebracht.


Als ik het account verwijder ben ik al mij mail kwijt, toch?


Als het een pop account is wel, als het echt als imap is ingesteld dan staat alles ook op de KPN mailserver, in KPN webmail moet je dan ook alle mail zien, ook Verzonden mails.

 

Als het staat ingesteld als pop account dan kan je beter de servernaam wijzigen naar pop.kpnmail.nl en de poort moet dan op 995 ingesteld zijn.

 

Plaats anders afbeeldingen van alle instellingen dan is het makkelijker te zien of er wat fout staat ingesteld.

 


Heb der servernaam gewijzigd naar pop.kpnmail.nl. 

Nu ben ik weer aangesloten en werkt het weer!

Maar wat is het voordeel / nadeel van pop en imap?


Fijn dat het weer werkt.

Je kan hier een uitleg vinden over het verschil tussen imap en pop en de voor- en nadelen ervan:

https://www.argeweb.nl/e-mail/kb/wat-is-het-verschil-tussen-imap-pop3-en-hoe-stel-ik-dit-in-114.html


@Hein Hlm 

Maak opnieuw een extra IMAP account aan. Werkt dat account dan wel (weer) ?

Je kunt bij dat POP account ook instellen om een kopie van de email op de KPN emailserver laten staan. Dan zijn de emails op jouw laptop een kopie van de emails in de map “Postvak In”.


Reageer