Skip to main content

Hallo KPN team,
Van de ene dag op de andere lukt het mij niet meer mailcontact te krijgen met:

This message was created automatically by mail delivery software.

 

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

 

 

    host mx.kpnmail.nl i195.121.65.158]

    SMTP error from remote mail server after end of data:

    550 5.7.1 Mail rejected.

 

Heb het diverse malen geprobeerd, ook met een ander mailaccount. Ook een gemeenschappelijke kennis gevraagd, voor mij te mailen. Ook hij kreeg dezelfde ‘reject'….

Bij voorbaat dank als u dit kunt verhelpen voor mij !

Heidi  

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Heidi Muijen ,

Welkom op het forum! Graag kijk ik even voor je of ik kan achterhalen wat er mis gaat. Daarvoor heb ik het afzender e-mailadres nodig, het adres waar het naartoe gestuurd is en een datum en (ongeveer) tijdstip. Zou je me die gegevens in een privébericht toe kunnen sturen? Ik ga dan even zien wat er mis is.


Dankjewel voor de aanvullende info Heidi,

Het lijkt erop dat het probleem opgelost is, en ik zie ook in mijn log een nieuwe poging van vanmorgen die doorgekomen is en niet door het spamfilter tegengehouden is. Ik ga er dus vanuit dat het probleem er niet meer is. Mocht het nog wel zo zijn, dan horen we dat natuurlijk graag!


Klopt Raymondt, dank voor je hulp!
Wat ik er wel nog over wil zeggen is dat jullie klant, met wie het mailcontact vanmorgen dus inderdaad weer lukte, nog niet helemaal is geholpen!
ik heb haar ook nog telefonisch gesproken: zij keek bijzonder op van mijn verhaal!
Zij dacht dat het kwam vanwege een volle mailbox. Zij had ook anderen in haar netwerk die haar niet meer konden bereiken - werkgerelateerde zaken, waarmee zij dus gedupeerd raakt.
Het is omdat ik een slimme vriendin in mijn  netwerk had, die mij deze tip gaf, anders zou het euvel zijn doorgegaan…
Dus ik vind dat KPN haar verantwoordelijkheid hierin beter naar haar klanten toe kan nemen!
Zou mooi zijn als jij die geluiden naar boven toe kunt doorgeven en dat het niet blijft bij individuele brandjes blussen bij gemelde incidenten!
Dat laat onverlet dat jij mij/ ons prima hebt geholpen, waarvoor dank.
met een hartelijke groet, Heidi


Hallo Heidi,

Natuurlijk ben ik groot voorstander van structurele oplossingen voor problemen en streef ik hier ook altijd naar. Wat je echter niet moet vergeten is dat als er mails zijn die tegengehouden worden door het spamfilter, dit niet zomaar uit de lucht komt vallen, maar altijd wel een oorzaak heeft. In de meeste gevallen is dat omdat het zo is dat eerdere ontvangers van dezelfde mail, of mail van dezelfde persoon, als spam aangemerkt heeft, en daarmee dat signaal naar ons spamfilter afgegeven heeft. Dat daar soms gevalletjes ‘vals alarm’ tussen zitten is iets wat helaas kan gebeuren, en je nooit voor zal kunnen zijn.

Buiten dat kan het ook gewoon zo geweest zijn dat haar mailbox vol heeft gezeten, en dat dit een reden is geweest dat sommige andere mails niet aangekomen zijn. Hoe dan ook, mocht zij vaker dit soort zaken aantreffen, kan ze dit altijd navragen bij ons. Dit kan zowel op het forum, als ook via e-mail op abuse@kpn.com.


Dank Raymondt voor je verdere toelichting, en die mogelijkheid zal ik doorgeven aan haar!