Skip to main content

Bij mijn E-mailaccount instellingen staat dat ik voor-beeld@hetnet.nl heb, maar we gebruiken voor.beeld@hetnet.nl.  Ook als ik op KPN webmail inlog staat er

voor.beeld@hetnet.nl

voor.beeld@hetnet.nl , voor-beeld@hetnet.nl                                      Bewerken

Als ik op bewerken klik, krijg ik

KPN e-mail instellingen

Een KPN e-mailaccount is standaard inbegrepen bij Alles-in-1 en Internet van KPN. Instellingen vindt u hieronder per e-mailaccount. Selecteer het e-mailaccount waar u de instellingen voor wilt wijzigen.

U heeft recht op 6 e-mailaccounts.                      voor-beeld@hetnet.nl (staat geen voor.beeld@hetnet.nl)

E-mailaccount instellingen

E-mailaccount voor-beeld@hetnet.nl

Wachtwoord ====

Wijzigen

Verzend e-mailadres  voor-beeld @hetnet.nl   voor.beeld@hetnet.nl 

Extra e-mailadressen  : voor.beeld@hetnet.nl

Hoe kan ik het wel wijzigingen, zonder dat ik mijn gegevens van voor.beeld@hetnet.nl kwijt raak.

@WeetjeS

Heel simpel.

Stel je hebt emailadres A en dat is jouw emailaccount/gebruikersnaam. Daar kun je een zogenaamd alias aanhangen (bijv. emailadres B ) in “Mijn KPN". In jouw emailprogramma gebruik je dan als gebruikersnaam emailadres A maar je laat het emailprogramma alleen email ophalen van emailadres B.


Willy bedankt voor je tip.

Maar het blijft raar dat we een mailadres hebben met en zonder punt/streep😉


@WeetjeS

Sinds wanneer heb je die rare combinatie gekregen ? Gezien het feit dat dit @hetnet adressen zijn lijkt het mij dat dit al heel lang geleden is gebeurd. Het enige wat ik kan bedenken is dat iemand (jij ?? een medewerker van de KPN ??) een fout gemaakt heeft (in het verleden ??).

Als je werkelijk dit wil veranderen: 1)) maak een nieuw emailaccount aan (met een zelfgekozen naam) 2)) laat dan het emailadres van het ene naar het nieuwe account overzetten. 3)) dan moet je alle emails van het oude naar het nieuwe emailadres verplaatsen. 4)) Pas ook het “antwoordadres” van dat nieuwe account aan.

Dat verzoek doen voor het overzetten kan via dit forum of via de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ). Laat even weten wat je doet want als je via dit forum wil doen moet je nog wat extra moeite doen.


Willy22,  hoelang dit zo is weet ik niet. Doordat ik KPN VEILIG wilde instellen, kreeg ik elke keer het  bericht dat mijn wachtwoord niet goed was. KPN VEILIG kan ook nog niet, aangezien we tot november een contract met ESET hebben. Ook  nu met IPv6 kreeg ik elke keer te zien dat het voor-beeld@hetnet.nl was en geen voor.beeld@hetnet.nl. 

Ook kregen we soms mail voor personen die dezelfde achternaam en voorletter hebben. We konden naar Thermen Bussloo (was al betaald😃),  een offerte voor een kerkorgel en zelfs een bouwtekening voor een nieuw huis. Die mails hebben we maar teruggestuurd naar de afzender. 

Ik had vanmiddag ook al met KPN klantenservice gebeld, die wisten het ook niet. Maar ik kreeg de tip om het zo maar te laten. Aangezien we geen problemen met het verzenden of ontvangen van de mail hebben. En in te loggen met voor.beeld@hetnet.nl . 

Ook boden ze KPN VEILIG aan. Maar dat kan pas in november.