Skip to main content

Hallo, ik wil graag het programma Bluemail installeren op mijn smartphone en het programma Canary mail op mijn pc.

Bij het instellen krijg ik echter telkens de melding bij de instellingen van de uitgaande server synchronisatie is mislukt. Gebruikersnaam of wachtwoord onjuist (3010).

E-mailsever antwoordde AUTH login failed (535 5.7.8 invalid username or password

Ik begrijp er niets van. 

Ik heb een Telfort mailadres en wachtwoord en gebruik imap.smtp.nl als hostnaam.

Wat gaat hier mis?

Graag een reactie. Bij voorbaat dank.

Hallo @Adje1956 

Op de KPN website vind je de instellingen die je nodig hebt.

E-mail (kpnmail), webmail & e-mailadres instellen | KPN

Inkomende server: imap.kpnmail.nl

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl


Hoi Ruud,

 

Bedankt voor je reactie, maar dit heb ik al geprobeerd. In het verleden heeft het altijd gewerkt met imap.telfort.nl en smtp.telfort.nl

Nu werkt het niet meer hiermee en ook niet met imap.kpnmail.nl en smtp.kpnmail.nl

Helaas, wellicht nog een andere oplossing?


Hallo @Adje1956  Daar heb ik niet direct een antwoord op.

Heb je dit Telfort adres nog wel regelmatig en recent gebruikt?

Kan je met dezelfde inloggegevens wel inloggen bij webmail: KPN Webmail ?
Dus het volledige  xxxx@telfort.nl  e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord?


@Adje1956 

Probeer je via het netwerk van een andere provider (bijv. Ziggo) met het KPN netwerk contact te leggen ? Dan moet je ook de “authenticatie / verificatie” (hoe heet dat bij jouw emailprogrammas ?) optie(s) aanvinken en de bijbehorende sub-opties/velden aanvinken/invullen.

Fout nr 535 5.7.8 is namelijk een “authenticatie fout".


Hoi Willy,

 

Neen, ik maak gewoon contact met mijn KPN netwerk.


@Adje1956

Dan kun je proberen of het uitzetten van die "verificatie / authenticatie” opties wel helpt.

Loop eens al die “authenticatie” opties na en verander die eens. Misschien helpt dat. Of zet die optie eens gewoon uit (zonder authenticatie). Die opties kunnen verspreid zijn over meerdere "bladen” bij de instellingen.


Hi @Adje1956, ik zie dat de community je al te hulp is geschoten, top! Is het gelukt om de mail weer aan de praat te krijgen?

Zo nee, zou je dan nog antwoord kunnen geven op de vraag of je wél kunt verzenden en ontvangen via de online Webmail omgeving


We hebben geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel 🙂