Skip to main content

ik heb mappen opgeslagen bij KPN mail. ik lees ze en zie dat ze zijn opgeslagen tot eind 2020 daarna zie ik niks, ook geen mails na 2020 in die mappen, daarom denk ik, zie ik ook niet de nieuwe mappen na 2020 die zijn gemaakt. kan ik ze nog terughalen of zijn ze verloren, gebruik Thunderbird kan ik ze ook niet vinden. Wie heeft een antwoord?   Mvg wp10

Gebruik je imap?


@wp10 

Ben je misschien overgestapt van IMAP naar POP vanaf 2020 ?

Heb je misschien tot en met 2020 gebruik gemaakt van de KPN webmail en daarna overstapt op Thunderbird om emails te lezen/ontvangen ?


Een snelle reactie van beiden. (EAZ1964 - Willy22 ) overgestapt weet ik niet. Heb wel eerst pop gebruikt en nu staat de computer op IMAP kpnmail. Maar dit gebeurd bij het installeren van de computer. Wanneer het allemaal is geweest weet ik niet. En kom er achter bij het installeren van een nieuwe C-schijf met Windows 11 de oude gegevens staan op de nu E- schijf maar met het installeren km ik ook niet eerst de mappen vinden, zoals Thunderbird het schrijft paar kerr geprobeerd maar steeds een fout melding nu weet ik het dat ik naar kpnmail moet kijken om daar mijn mappen te vinden. En net vorige week is dit gebeurd. Maar nu valt mij op dat alle mappen stoppen met mails tot 2020 en enkele mappen die ik dit jaar heb gemaakt, toen nog gewoon thunderbird met Windows 10 en de oude C- schijf ook niet terug kan vinden. ook toen was het volgens mij gewoon POP ook mijn adressen boek niet meer te vinden met opgeslagen e-mail adressen. De computer zoals verteld heeft lang gewerkt ( vanaf 2013 ) nu zelfde computer maar met een snelle schijf en windows 11 Hoop dat we eruit komen.
Mvg wp10


@wp10 

Heb je simpelweg een groep bestanden van Thunderbird (TB) gekopieerd naar die E schijf ? Tja, dat is niet de officiele methode. Om emails te kunnen importeren en exporteren moet je bij Thunderbird een speciale “plug-in” installeren. Ik gebruik mede daarom geen TB meer.

Heb je wel de juiste mappen zichtbaar gemaakt in de KPN webmail ? (tandrad rechtsboven > Instellingen > email > Imap abonnementen) De mappen die je daar niet aanvinkt zijn dan niet zichtbaar. Of zijn die wel in de webmail maar niet in TB zichtbaar ?


IMAP is uiteraard de manier voor de meeste mensen, omdat de mail dan op de server van KPN staat. 

Als er mappen niet op de kpn server staan, lijkt het erop of je POP hebt gebruikt sinds 2020, in dat geval staan je mails locaal op je PC en zou thunderbird die moeten kunnen vinden.

Bij een schijfcrash/upgrade die de thunderbird map doet verdwijnen ben je dan ook al je mails kwijt.


@wp10

Staan op die E schijf de geëxporteerde emails van TB of ook overige bestanden die TB nodig heeft om te kunnen functioneren ?

Als de emails zelfs niet meer in de KPN webmail staan dan vrees ik dat je die emails - jammer maar helaas - kwijt bent. Ook de KPN webmail heeft nog wel eens wat “kuren".


het is zo gegaan. Mijn DVD speler in de destop was stuk, ben ermee naar de computerwinkel  gegaan, want die speler heeft eigenlijk nooit gedraaid, vanaf het begin niet, heb toen zelf geprobeerd met verwijderen van de speler ect hem weer goed te krijgen. lukte mij niet Met deze reden ben ik naar de computerwinkel gegaan.Maar de volgende dag kwam ik terug na de winkel, begon ja de dvd speler was stuk heeft er een nieuwe, met mijn goedkeurig in gezet. begon toen over Windows 11 en een snelle harde schijf, hij start nu ook op binnen een halve minuut heeft alle programma's op de e-schijf gezet, Alle andere programma's werken goed, maar ik kreeg problemen met de e-mailmappen en adressen, kon ze niet vinden, heeft daar een paar dagen nog in de winkel gestaan, de man zal het nog proberen en kijken op internet maar heeft het niet goed gekregen. Toen ben ik zelf maar begonnen met %Appdata%\Thunderbird\profiles en later de map ctge83cj. default-release-1 geopend daar stonden een paar mappen die ik net een dag eerder had gemaakt. Maar de oude mappen niet, toen ben ik naar kpnwebmail gegaan en zag daar mijn mappen staan, allemaal eerst kijken op internet, daar stonden bijna de meeste mappen die voor 2020 zijn gemaakt met de inhoud was al blij, maar toen zag ik later dat de mappen waren bij gewerkt tot 2020 terwijl later er nog mails zijn opgezet en de nieuwe mappen heb ik niet meer gezien, paar keer al opnieuw er opgezet vanuit de E-schijf, zoals beschreven gedouwload vanaf internet maar de mappen zijn niet te vinden. tenzij jullie nog wat weten maar denk ook einde verhaal. wis dus ook niks van een plug-in  zelf de computerreparateur heeft dit niet gedaan, alleen maar de bestanden overzetten


@wp10 

Sommige (email-)programmas creëren een ingewikkelde bestandsstructuur en dan is het bijna onmogelijk om daar handmatig iets aan te veranderen zonder tegen grote problemen aan te lopen. Of de prorgammas veranderen iets tegelijkertijd in 2 of meerdere bestanden. Tja, dan wordt het zeer snel zeer ingewikkeld om iets simpels te veranderen. Bekijk de bstandsstructuur eens met Antibody's WIZTREE & WIFILE waar TB al zijn gegevens opslaat. Misschien heeft Mozilla nog een tooltje om jouw data/emails te redden ?

Alle bestanden die onder %appdata%\thunderbird\ hangen in één keer kopiëren (als backup) zou in principe goed kunnen uitpakken maar daar heb ik mij nooit aan gewaagd. Probeer eens hoe dat uitpakt.

Verder weet ik het ook niet meer ……………...


@wp10 

Misschien heb je hier iets aan ?

https://www.emailadepts.com


Goed Willy 22 ik ga het morgenochtend nog eens proberen met frisse moed.