Skip to main content

Ik loop tegen een vergelijkbaar probleem aan. Naar een aantal adressen kan ik niet versturen en van sommige (vaak dezelfde) kan ik niet ontvangen. Dit zijn meestal boekhoudgerelateerde adressen die een extra beveiliging hebben op hun mailverkeer. Ik heb begrepen bij eerdere communicatie met kpn dat dit ligt aan het externe spamfilter van kpn. Kan hier misschien iets aan gedaan worden? 

Groet, Rob

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hallo @Pluik , je zou het eens kunnen voorleggen aan KPN Abuse, de afdeling die zich hiermee bezig houdt. Bereikbaar via mail →  abuse@kpn.com 


Hi @Pluik en welkom op het forum!

Blijf de berichten ook markeren als geen spam. Ons spamfilter leert door de meldingen die het van de gebruikers krijgt, dus hoe meer mensen aangeven dat het geen spam is hoe sneller het niet meer als spam gezien zal worden.

Mocht dat niet helpen,

je zou het eens kunnen voorleggen aan KPN Abuse, de afdeling die zich hiermee bezig houdt. Bereikbaar via mail →  abuse@kpn.com 

dan is dit ook het proberen waard!


Is het niet zo dat je de betreffende adressen kan opnemen in je adresboek, bijvoorbeeld in de webmail omgeving? Ik heb op mijn Gmail account ook wel eens een hardnekkige weigeraar en dat los ik op door het adres op te nemen in het adresboek. 


Je leest het nog wel eens onderaan een mail (nieuwsbrief o.i.d.) om het adres in je adresboek te zetten om te zorgen dat je volgende berichten ‘zeker’ ontvangt. Het spamfilter van KPN leert op een andere manier. Doordat je een mail verplaatst van de inbox naar de spammap (wel spam) of juist de omgekeerde weg (geen spam). Dat werkt in webmail of een e-mailprogramma wat IMAP gebruikt voor verbinding met de inkomende mailserver.

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/spam-voorkomen.htm


Dank je @RBxx, ik gebruik de kpn mail niet actief maar kennelijk werkt dit weer anders dan Gmail en Apple mail. Topic starter zal dan inderdaad zoals Sanne aangeeft moeten blijven markeren als geen spam. Is niet zo flexibel helaas. In ieder geval wel lastig als je mail steeds de spam status krijgt.


Ik zal het één en ander uit proberen. De mails komen ook niet in mijn spambox, maar worden helemaal geblokkeerd.


Hallo @Pluik 

Krijgt de afzender die mail terug met een foutmelding 550 5.7.1 Mail rejected ?

Een bounce bericht met 550 5.7.1 Mail rejected duidt meestal op een blokkering doordat het KPN spamfilter de mail van de afzender beoordeelt als “zeker spam”.

Neem dan zeker contact op met KPN Abuse (abuse@kpn.com), de beheerder van het spamfilter.
Die afdeling kan dit onderzoeken en waar mogelijk het spamfilter bijsturen.