Skip to main content

Dag,

 

Ook mijn mail komt niet aan, vanuit *********@gmail.com, naar bijvoorbeeld xs4all en kpnmail. Kunt u mij weer whitelisten alstublieft?

 

Jeroen


Admin: e-mailadres verwijderd i.v.m. privé

Hallo @ikreis ,

Hierover kun je het beste even mailen met KPN via abuse@kpn.com

Meer informatie hierover kun je vinden op www.kpn.com/abuse


Hoi Jeroen K*m*n, 

Stuur jij ook mails naar meerdere emailadressen binnen één van de KPN domeinen zonder 100% te weten of die emailadressen nog in gebruik zijn?


Hoi Jeroen K*m*n, 

Stuur jij ook mails naar meerdere emailadressen binnen één van de KPN domeinen zonder 100% te weten of die emailadressen nog in gebruik zijn?

Ja, dat zou een verklaring kunnen zijn. Het ging om een mail-aan-allen met 5 geadresseerden, waarvan er 3 bij een KPN-provider zaten (xs4all, planet en hetnet). Nieuwe pogingen na de bounce naar een enkel adres slaagden ook niet, misschien omdat ik toen als als spammer te boek stond. Lastig is dat de mails aanvankelijk via een verenigings-mailserver gingen (pollux?) die probeert om privacy van de leden te waarborgen. Dus misschien zelfs als iemand uit die vereniging ooit naar een niet bestaande kpn-adres stuurde, dat dan die hele verenigings-mailserver blacklisted werd.


De kans is dan groot dat één van die niet meer gebruikte emailadressen als spamtrap gebruikt wordt en dat betekent dat je dan als spammer bestempeld wordt als je mails naar dat adres verstuurt. Het is van cruciaal belang dat je jouw maillists up to date houdt en vervallen mailadressen verwijdert. De eerste keer als je naar een niet meer gebruikt emailadres een mail verstuurt krijg je een bouncebericht dat deze niet meer bestaat (undeliverable) en dan is het dus zaak dat emailadres uit jouw maillist te verwijderen. Doe je dit niet, dan gaat het bij een volgende mail naar dat adres dus grondig mis zoals je nu hebt (moeten) ervaren.


Fantastisch heldere uitleg, veel dank. Ik had ondertussen ook abuse@kpn gemaild, en daarvan kreeg ik ook snel een reactie met dat ze mij weer ge-white-list zouden hebben.