Skip to main content

E-mails vanavond opnieuw binnen, boven de 900!!

Hoi @AdHoo, ruim 900 mailtjes in een keer krijgen is wel veel van het goede inderdaad! Helemaal als je het al eerder hebt gekregen en gelezen. Op hoeveel apparaten gebruik je de mail en gebruik je daarop POP3 of IMAP instellingen? Het kan zijn dat het een apparaat is met andere instellingen, waardoor die de mail nog op dacht te moeten halen terwijl dat niet meer nodig was.


Hoi, 

mij gebruik twee apparaten voor mail. Als basis een Windows Pc en daarnaast de IPhone.

Al jaren. Het lijkt wel of er een restore is geweest bij KPN en dat de registratie dat ik ze op de IPhone al gelezen had weg is.

 

POP3 is de instelling. 


gr Ad 


@AdHoo :

Gebruik je POP voor de PC en voor de iPhone ? 

Heb je bij dat POP3 account (op de iPhone) de optie “Bewaar kopie emails op server” (o.i.d.) aangevinkt ? Heb je misschien zeer recentelijk een update gekregen voor jouw iPhone ?


Op de IPhone staat het vinkje “nooit verwijderen” op de server. 
Zodoende heb ik altijd archief op de Pc.


Geen update gekregen op de IPhone.

gr Ad 


Op de IPhone staat het vinkje “nooit verwijderen” op de server. 
Zodoende heb ik altijd archief op de Pc.

POP3 download de berichten naar het apparaat, en laat het bericht ook op de server staan et dat vinkje wat je aan hebt staan. Op het moment dat een apparaat nieuw wordt aangemeld of een update heeft gehad zoals Willy noemt kan die alle berichten opnieuw gaan downloaden. Het kan voor jou een oplossing zijn om het op alle apparaten als IMAP in te stellen. Daarmee is de mail op alle apparaten gelijk, als je dan bijvoorbeeld een mailtje verwijderd op je iPhone, wordt die overal verwijderd, ook op de Webmail en op het andere apparaat. Als je dat nu doet, zal je dat bericht alleen op dat apparaat verwijderen. 

Je kunt de stappen voor de e-mailinstellingen op onze site volgen om het als IMAP in te stellen.