Skip to main content
Beantwoord

E-mails komen dubbel binnen, ook op Webmail

• January 27, 2026
  • 5 reacties
  • 45 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag allen,

Gister probeerde ik via G-mail een bericht vandaar door te sturen naar mijn privé mail. Ik kreeg een melding dat het bericht geblokkeerd was vanwege een spamfilter. Vreemd, nooit eerder gehad. Ik heb toen contact opgenomen met KPN en die adviseerde een e-mail te sturen naar het KPN Abuse Team. Dat heb ik gedaan. Vanochtend kreeg ik een bericht dat het euvel verholpen zou zijn. Klopt! Echter, sindsdien ontvang ik elk e-mailbericht dubbel in mijn inbox. Het gekke is dat de e-mail van het Abuse Team eenmalig binnenkomen. Diverse e-mails gestuurd maar het wordt maar niet opgelost. Het ligt absoluut bij KPN omdat zij iets hebben aangepast en daarna het probleem ontstond. Nu zit ik op een dood spoor met het Abuse Team, zij geven een telefoonnummer en dan krijg ik een bandje met valse mail en phishing  en de verbinding wordt verbroken. Hoe verder? Geen idee. Heeft iemand een idee? Dat zou fijn zijn. Alvast reuze bedankt! Groet.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Dutchie58. Het wordt op een gegeven moment wel wat storend dat de mail telkens dubbel binnenkomt kan ik mij voorstellen. Is er misschien sprake van zoals JanD stelt van twee KPNmail-adressen? Één hoofdaccount en één alias? Dan zou het misschien zo kunnen zijn dat er een automatische forward ingesteld op één van de adressen. Je kunt dit controleren door in te loggen op de KPN Webmail, te gaan naar het tandwieltje rechts bovenin, kies dan voor Instellingen en dan E-mail. Daar kun je onder ‘Automatisch doorsturen ...’ checken of het actief is. 

Ik ben benieuwd of dit het geval is en als dit het niet is, kun je dan wat meer vertellen over hoe je je mailadressen hebt ingesteld en in welke e-mailclient? Dan kunnen we eens verder meedenken. 

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 27, 2026

Beste ​@Dutchie58 het kan zijn dat je een account en een alias tegelijk ingesteld hebt, dan komt het inderdaad dubbel binnen.

Een alias is namelijk een afspiegeling van het originele account en je hoeft dus maar of het alias in te stellen of het originele account, niet beide.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 29, 2026

Hoi ​@Dutchie58. Het wordt op een gegeven moment wel wat storend dat de mail telkens dubbel binnenkomt kan ik mij voorstellen. Is er misschien sprake van zoals JanD stelt van twee KPNmail-adressen? Één hoofdaccount en één alias? Dan zou het misschien zo kunnen zijn dat er een automatische forward ingesteld op één van de adressen. Je kunt dit controleren door in te loggen op de KPN Webmail, te gaan naar het tandwieltje rechts bovenin, kies dan voor Instellingen en dan E-mail. Daar kun je onder ‘Automatisch doorsturen ...’ checken of het actief is. 

Ik ben benieuwd of dit het geval is en als dit het niet is, kun je dan wat meer vertellen over hoe je je mailadressen hebt ingesteld en in welke e-mailclient? Dan kunnen we eens verder meedenken. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 30, 2026

@Dutchie58 

Is er misschien iets verdachts gebeurd in de KPN webmail ?

Dan zou ik ook eens ALLE wachtwoorden veranderen, inclusief dat van het KPN ID. En zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn.

• January 30, 2026

@Dutchie58 

Is er misschien iets verdachts gebeurd in de KPN webmail ?

Dan zou ik ook eens ALLE wachtwoorden veranderen, inclusief dat van het KPN ID. En zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn.

En stop voorlopig eens met dat automatisch door sturen.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 30, 2026

@Dutchie58 

Heb je misschien GMail zo ingesteld dat GMail een kopie van de email mag ophalen bij jouw emailadres ? Zet dan die functie uit. En kijk of je nu wel of niet alle email dubbel binnen krijgt.

Ik neem aan dat het emailtje van “KPN Abuse” gericht was aan jouw privéadres ? En daarom kreeg je die maar 1x binnen.