Skip to main content

Ik heb 2 kpnmail accounts. Als ik mail ontvang komt deze standaard op beide accounts binnen waardoor ik alles dubbel heb en dus ook voor de helft op het verkeerde adres. Verplaatsen helpt niet;; er wordt gewoon weer een kopie gemaakt…… Kan ik dit uitzetten? 

Misschien heb je ergens een doorschakeling van de mail actief in de webmail of een eigen mailprogramma @Kees_BOZ , die kun je dan uitzetten is het over.

 


U heeft 2 emailadressen in 1 mailbox. De oplossing is om beide adressen een aparte mailbox te geven. Dat kunt u helaas niet zelf. Dat moet een KPN medewerker doen. Vul u forumprofiel in:

https://forum.kpn.com/settings/profile

Met enige dagen reageert hier een KPN medewerker die dat voor u regelt.

Of bel naar 0800-0402 als u zolang niet wilt wachten.


U heeft 2 emailadressen in 1 mailbox. De oplossing is om beide adressen een aparte mailbox te geven. Dat kunt u helaas niet zelf. Dat moet een KPN medewerker doen. Vul u forumprofiel in:

https://forum.kpn.com/settings/profile

Met enige dagen reageert hier een KPN medewerker die dat voor u regelt.

Of bel naar 0800-0402 als u zolang niet wilt wachten.

Met een account en een alias komt de mail niet 2x binnen @Nick83 en @Kees_BOZ , er moet echt ergens iets van doorsturen actief zijn met behoud van mail op de originele server.

 


Met een account en een alias komt de mail niet 2x binnen...

Er staat ook niet dat de mail 2x binnen komt. Er staat dat de mail op beide accounts binnen komt 😉


Goedendag,

Ik heb 2 e-mailadressen.
Kunt u voor beide e-mailadressen een  aparte mailbox aanmaken? Bij voorbaat dank!

 

Admin: mailadressen verborgen i.v.m. privacy, en samengevoegd met al bestaand topic


Waarom een apart topic gemaakt @Kees_BOZ je hebt al een topic, daarin had je die vraag kunnen stellen.

Haal s.v.p. direct je mailaccounts weg in je topic i.v.m. de privacy, dit is een openbaar forum.

Je kunt dit beter telefonisch regelen via 0800 0402


@Kees_BOZ

1)) Haal de emailadressen weg uit jouw post (denk: spammers)

2)) Heb je nu één KPN emailaccount met 2 emailadressen/-aliassen daaraan ? Zo ja, maak dan een extra @kpnmail.nl email-account aan (naam maakt niet uit, het is slechts een gebruikersnaam) en bel dan met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) en vraag hen om één emailadres naar dat nieuwe emailaccount te verplaatsen.


Met een account en een alias komt de mail niet 2x binnen...

Er staat ook niet dat de mail 2x binnen komt. Er staat dat de mail op beide accounts binnen komt 😉

Dan nog, zelf heb ik een oorspronkelijk @telfort.nl-account en 2 aliassen met @kpnmail.nl, als ik een mail op 1 van die adressen krijg, krijg ik die niet nog een keer binnen op een ander account @Kees_BOZ en @Nick83 

Volgens mij is er duidelijk sprake van een mail die doorgestuurd wordt met behoud van de oorspronkelijke mail.


Hoi @Kees_BOZ, welkom hier! Ik heb je beide topics even samengevoegd omdat ze eigenlijk over hetzelfde gaan. Dan is het handiger om dat ook in één te laten.

Ik zie ook dat de anderen je al hele goede antwoorden hebben gegeven. 

 

Volgens mij slaat Nick de spijker op de kop wat het probleem betreft:

U heeft 2 emailadressen in 1 mailbox. De oplossing is om beide adressen een aparte mailbox te geven. Dat kunt u helaas niet zelf. Dat moet een KPN medewerker doen.

 

WMG geeft de volgende stap die gedaan moet worden:

2)) Heb je nu één KPN emailaccount met 2 emailadressen/-aliassen daaraan ? Zo ja, maak dan een extra @kpnmail.nl email-account aan (naam maakt niet uit, het is slechts een gebruikersnaam) en bel dan met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) en vraag om dat ene emailadres naar dat nieuwe emailaccount te  laten verplaatsen.

 

Een extra mailaccount aanmaken doe je op email.kpn.com. Daar log je in met je KPN ID, dan heb je gelijk op de eerste pagina de mogelijkheid een nieuw mailaccount aan te maken.


Dag Erik, dank voor de reactie. Maar ik begreep dat alleen jullie een aparte mailbox kunnen aanmaken. heb al twee kpnmail accounts….. Bellen heeft geen zin, dan kom ik bij een bot terecht die de vraag niet snapt.


Dag Erik, dank voor de reactie. Maar ik begreep dat alleen jullie een aparte mailbox kunnen aanmaken. heb al twee kpnmail accounts…..

Juist niet, @Kees_BOZ. Jij bent de enige die mailadressen kan aanmaken, zowel accounts als aliassen. Het enige dat wij kunnen is bestaande adressen verplaatsen. Onderaan mijn bericht kom ik daar nog even op terug, ook handig voor meelezers.

 

Maar eerst jouw situatie. Want het klinkt niet alsof je er via de telefonische weg uit bent gekomen. Je gegevens staan in je forumprofiel, dus ik heb een kijkje genomen. Ik zie dat er vier mailaccounts in je abonnement zitten. Twee van deze accounts hebben ook nog aliassen. Dan is de vraag even over welke twee mailadressen het bij jou gaat. Kun je in je forum profiel, in het veld ‘persoonlijke opmerking’ de twee adressen invullen waar het om gaat? Reageer even weer als je dat gedaan hebt.

 

 

 

In het algemeen: het aanmaken van een nieuw mailaccount doe je zo:

Een extra mailaccount aanmaken doe je op email.kpn.com. Daar log je in met je KPN ID, dan heb je gelijk op de eerste pagina de mogelijkheid een nieuw mailaccount aan te maken.

 

Dat ziet er dan zo uit. Klik op de blauwe plus om een nieuw e-mailaccount toe te voegen. 

 


Reageer