Skip to main content

Hallo,

zojuist ontdekt dat bij mij hetzelfde is gebeurd. Dit is ongelooflijk klote WTF, ik ben hier echt heel boos over. Dat is nou precies waarom xs4all zo goed was. En geef me ajb geen antwoord hoe over de cloud werkt of dat ik zelf een backup moet maken. Jullie hebben hier iets grondig verprutst, zomaar iets gewijzigd zonder overleg. Ik begin al een hekel te krijgen aan mijn kpn abo. Echt WAAAARDELOOS. En er is helemaal geen Archiefmap.

Kutzooi

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

@Coen Jongenelen 

Dat de emails verdwenen zijn hoeft niet altijd de fout van de provider (bijv. KPN) te zijn.

Ben je bij de overzetting of ergens na de overzetting van XS4all naar KPN ook overgestapt van het POP protocol naar het IMAP protocol ? Zo ja, dan kan dat de verklaring zijn waarom alle emails weg zijn. Bij standaard POP worden alle emails van de (KPN) emailserver naar jouw PC verplaatst terwijl bij IMAP de emails op de (KPN) emailserver blijven staan tot dat die emails daar door jou worden verwijderd.


@Coen Jongenelen

De KPN heeft wel degelijk een mogelijkheid om emails te archiveren. Dat moet je dan doen in de KPN webmail. Of dit ook werkt vanuit een emailprogramma durf ik niet te zeggen. Weet iemand anders (regelmatige bezoekers, moderators) daar meer van ?

In de KPN webmail zijn er (ten minste ?) 2 opties om emails te archiveren / aan het archief toe te voegen. De KPN webmail heeft een “Help” functie met meer uitleg over het archiveren. Kies in de webmail: tandrad (rechtsboven) > Help > Email beheren > ………………….


@Willy22 

Nee ik gebruik al eeuwen uitsluitend IMAP omdat ik dat superieur vind

Het gaat mij niet om archiveren, ik ben een power user. Voor mij allemaal gesneden koek.

Thx voor reactie


@Coen Jongenelen

Nog even een laatste reactie:

Hoewel ik slechts weinig problemen heb gehad met email (o.a. ook verliezen van emails) heb ik toch altijd (in de laatste ca. 15 jaar) een kopie van al mijn emails op mijn laptop staan (denk: POP account) naast mijn IMAP account(s). Maar ja, dat wil dus niet iederen.

Einde discussie.


@Coen Jongenelen Hi Coen, welkom op ons forum.

Ik lees dat jouw XS4ALL abonnement is overgezet naar de techniek van KPN maar dat je nu mail mist. Ik begrijp goed dat je daar niet blij mee bent. Ik wil je wel vragen om je taalgebruik netjes te houden. Ook zonder scheldwoorden is het mogelijk om te vertellen dat je niet blij bent. 

Het KPN Forum is een plek waar vooral forumgebruikers elkaar helpen en met elkaar mee denken. Als je geen details deelt over wat er precies gebeurt is en hoe je je mail gebruikt, kunnen we hier niks voor je doen. We weten alleen wat jij ons vertelt. Bovendien lees ik dat je niet op tips en suggesties zit te wachten. Ik betwijfel of het forum dan de juiste plek is om aan te kloppen. 

Ik hoop in ieder geval dat je intussen een oplossing gevonden hebt. Je kunt ook nog steeds contact met XS4ALL opnemen zoals je gewend was, voor hulp hierbij. Het telefoonnummer is 020 398 76 66.