Skip to main content

Sinds de omzetting van xs4all naar KPN ben ik uit 1 bepaalde map heel veel mails kwijt.

Ook in webmail zijn ze onvindbaar. Hoe kan ik dit oplossen?

@Ber432 

Ben je misschien overgestapt van van POP naar IMAP bij die overstap ? Dat zorgt vaak voor dit soort problemen.

Om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen kun je een extra account aanmaken in jouw emailprogramma dat met POP werkt. Maar dan moet je ook er voor zorgen dat je bij dat POP account zodat dat account de opgehaalde emails op de (KPN) server laat staan.


Bedankt voor de tip, maar ik heb zelf niets actief gedaan/aangepast, dat is het gekke en veel is er nog wel maar deze map mist echt wel 50-100 mails :-(


@Willy22 even offtopic: leg je avatar eens uit


@Ber432 

Ik zie dat ik mijn reactie moet corrigeren.

Om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen kun je een extra account aanmaken in jouw emailprogramma dat met POP werkt. Maar dan moet je ook er voor zorgen dat dat POP account een kopie van de opgehaalde email op de (KPN) server laat staan. Hierdoor heb je een kopie van alle email op jouw bijv. laptop staan.

 

Is er een bepaald patroon bij die verdwenen emails ? Stonden de vermiste emails bijv. allemaal in een bepaalde map (in de webmail) of kwamen die van een bepaalde afzender, van voor een bepaalde datum ?

Misschien moet je een aantal extra mappen in de webmail zichtbaar maken ? (Kies in de webmail: tandrad (rechtboven) > instellingen > Email > Wijzig IMAP abonnementen > …………...


@Willy22 dat is beter. Voorkomt een hoop discussie 😉


Hoi @Ber432 . Ik ben ook nog wel even benieuwd naar de details.  Kun je de vragen van @Willy22  beantwoorden?

Hoe bekijk jij normaliter je mail?  Alleen via webmail? Of ook met mailprogramma's ? 


Ik bekijk mijn mail via outlook.

 

Bedankt voor je tips, het heeft helaas niet geholpen, sommige mappen zijn helemaal leeg of er mist heel veel...

Ik ben al 20 jaar klant bij xs4all en ben nog nooit mails kwijt geraakt en binnen een paar weken KPN zijn er ineens problemen.

Baal er enorm van.


@Ber432  Ik heb er geen logische verklaring voor.  Alles wat er gebeurt is dat je mailadressen onder een ander account komen te hangen. Verder doen we eigenlijk niks.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Hoe is dit probleem opgelost, want ik ben ook mijn mails in mijn "verzonden" mapje kwijt tussen midden 2019 en begin juni 2021


@RuBe1965 . Het is niet opgelost want de TS is niet teruggekomen.  

Jij bent ook overgezet? In dat geval adviseer ik je om te bellen met de XS4All helpdesk. Wellicht is het een bekend issue en kunnen zij je verder helpen.

Klantenservice

Heeft u vragen? Neem dan contact met op via telefoonnummer 020 398 76 66. We zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 08.00 - 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 - 17.00 uur.