Skip to main content

Mss een Domme vraag, Ik heb mn nieuwe telefoon gesinchroniseerd met mn oude telefoon met name email gegevens en mappen. Maar nu heb ik mn mails verwijderd van mn oude telefoon en nu ben ik al mn mails kwijt maar nu ook op mn nieuwe telefoon. Waar zijn ze gebleven en ja kan ik ze terug halen.

 

Hallo @richard_259 , dan heb je de mail hoogstwaarschijnlijk volgens het POP-protocol ingesteld gehad op je oude telefoon en weer ingesteld als POP op je nieuwe telefoon.

Eenmaal de mail opgehaald via POP is het weg van de mailserver.

Kijk eens via de webmail of daar nog iets staat, zo nee, dan is het definitief weg als je de mail niet op een andere wijze hebt opgeslagen buiten je mailprogramma om.

Beter is het volgens het IMAP-protocol te werken, dat is een afspiegeling van de mail op de mailservers van KPN.

 

 


Hallo @richard_259 

 

Staat je email ingesteld om via IMAP mail te synchroniseren met de mailserver?

Heb je alle mail mappen op die oude telefoon leeggemaakt of heb je het account verwijderd?

Als je alleen de mappen hebt leeggemaakt, staan ze dan nog in de Prullenbak of heb je die ook geleegd?

Je kan inloggen via webmail om te kijken wat er daar nog wat staat.

Als er niets meer in de webmail Prullenbak of in de Prullenbak op je oude telefoon staat dan ben je al die mails kwijt, tenzij je nog ergens een backup hebt van je oude telefoon, maakte dat synchronisatie programma misschien nog een backup?


😁 Je maait het gras voor mijn voeten weg @GeSp . Ik denk ook dat @richard_259 de IMAP instellingen gebruikt op beide telefoons. De nieuwe telefoon was gesynchroniseerd, maar na het verwijderen van de mails op de oude telefoon waren ze daardoor ook weg op de nieuwe telefoon.


Heb niet het account verwijdert, ik heb op de oude telefoon de mails in de map, de hele map verwijdert omdat ik alles had overgezet in mn nieuwe telefoon. Dus klaar was. Daarna de hele map verwijdert, toen ik daarna op mn nieuwe telefoon keek, was hij daar ook weg


Die map met inhoud staat die nog in de Prullenbak (soms ook Verwijderde items genoemd)? Dan zou je die weer terug kunnen zetten.


Er staat ook niets meer in de Prullenbak @richard_259 ? Heb je die ook geleegd? Dan ben je helaas alle mail kwijt, tenzij je nog een of andere backup hebt.


😱😱 😰😰 😡😡 Bedankt voor de Comments al ben ik wat minder blij met de Oplossing volgende x resetten ipv verwijderen.


Inderdaad de volgende keer het account verwijderen en niet de mails. Dan verbreek je de verbinding met de mailbox maar laat je de inhoud daarvan ongemoeid. Een harde les 😩 , maar zo werkt IMAP.