Skip to main content
Beantwoord

E-mails maar tot een week terug te zien op telefoon en tablet

• 27 januari 2025
  • 8 reacties
  • 56 keer bekeken

Op mijn tablet en mijn telefoon krijg ik slechts de Planet-emails van een week terug te zien. Op mijn pc kan ik jaren terug. Hoe kan ik dit instellen ? De G-mails kan ik wel verder terug kijken.

Beste antwoord door Marlon92

Rinus de Haas schreef:

het schem met accounts instellingen zoals jij laat zien krijg ik niet op mijn tablet.

Je moet dit op je pc nakijken. Niet op je tablet. 

Rinus de Haas schreef:

Ik gebruik een Mac en gebruik het Apple mail programma.

Hierop dus. Op het systeem waar wel alle mail op staat. Dat systeem is de schuldige. Dat systeem verwijderd alle mail ouder dan een week van de server. En dat zorgt er voor dat de andere apparaten geen mail zien ouder dan een week.

Eigenlijk zou dat systeem ook op IMAP moeten staan. Maar dat staat op POP3 waarschijnlijk. Daarbij word bij standaardinstellingen de email van de server gehaald, lokaal op de pc opgeslagen. En op de server gewist. Bij jou nu na een week. Maak daar eens 3 maanden van. Of een half jaar. Of stel in dat er niets gewist moet worden. 

Op de lange termijn is het verstandig om POP3 te wijzigen naar IMAP. Maar dat is niet zo makkelijk. 

Bekijk origineel

8 reacties

• 2615 reacties
  • 27 januari 2025

Op je pc, gebruik je daar outlook?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2241 reacties
  • 27 januari 2025

Moet je niet even verder omlaag scrollen/swipen? Dan laadt hij de rest binnen van de server.

Op mijn telefoon moet ik dat ook namelijk. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 januari 2025

Scrollen helpt niet.

• 2615 reacties
  • 27 januari 2025
Rinus de Haas schreef:

Scrollen helpt niet.

Je moet bij de instellingen in het mail programma instellen dat de mail langer op de server moet blijven staan. Bijvoorbeeld 3 maanden. Of een jaar. Of altijd. Dan verwijderd die nooit iets.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 7778 reacties
  • 27 januari 2025

Beste ​@Rinus de Haas gebruik je op het apparaat met het korte mail geheugen POP of IMAP?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 januari 2025

op de tablet IMAP.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 januari 2025

het schem met accounts instellingen zoals jij laat zien krijg ik niet op mijn tablet.

• 2615 reacties
  • Antwoord
  • 27 januari 2025
Rinus de Haas schreef:

Je moet dit op je pc nakijken. Niet op je tablet. 

Rinus de Haas schreef:

Hierop dus. Op het systeem waar wel alle mail op staat. Dat systeem is de schuldige. Dat systeem verwijderd alle mail ouder dan een week van de server. En dat zorgt er voor dat de andere apparaten geen mail zien ouder dan een week.

Eigenlijk zou dat systeem ook op IMAP moeten staan. Maar dat staat op POP3 waarschijnlijk. Daarbij word bij standaardinstellingen de email van de server gehaald, lokaal op de pc opgeslagen. En op de server gewist. Bij jou nu na een week. Maak daar eens 3 maanden van. Of een half jaar. Of stel in dat er niets gewist moet worden. 

Op de lange termijn is het verstandig om POP3 te wijzigen naar IMAP. Maar dat is niet zo makkelijk. 

Reageer