Skip to main content
Ik word gek van de dagelijkse SPAM. Wat mij opvalt is dat ze allemaal eindigen op .be

kan ik het spamfilter zo instellen dat alle mails met .be worden geweerd ?

Ik gebruik zowel outlook expres als webmail.

In outlook staat alles op de hoogste beveiliging.



*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid



Goedemiddag @Rinustheo, De spamfilter zo instellen dat je alle e-mails die eindigen met .be niet meer ontvangt is er niet. Je kunt wel een regel aanmaken in je emailprogramma (outlook) om mail met een specifieke term of afzendadres automatisch naar de Spamfilter of prullenbak te verplaatsen. Daarnaast kun je nog een aantal dingen doen om zoveel mogelijk spam te weren.



Stuur het originele bericht door naar e-mailadres abuse@kpn.com en naar samples@kpnmail.nl op de volgende manier:

1. Login op Webmail

2. Klik bij de folders aan de linkerkant op ‘Spam’.

3. Selecteer het bewuste bericht.

4. Klik op de knop ‘Doorsturen’ en kies voor de optie ‘Als bijlage’.

5. Vul bij de e-mailadressen abuse@kpn.com en samples@kpnmail.nl in en klik op de knop ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.



Ook adviseren we je om terughoudend te zijn met het registreren van je e-mailadres op websites, zo voorkom je dat je e-mailadres wordt doorverkocht aan 'organisaties' die ongewenste berichten versturen. Op de site van: Have I been pwned kun je achterhalen of je e-mailadres in het verleden is bemachtigd via een hack. Op die manier kan ook je mailadres zijn doorgegeven aan derden.



Nog een paar tips:


  • Reageer nooit op een Spambericht
  • Klik nooit op een link in het Spambericht en open niet de bijlage
  • Vaak staat onderin de disclaimer hoe je je kunt afmelden op de maillijst

@Rinustheo, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
helaas, het probleem is toegenomen. Al jullie adviezen opgevolgd behalve mails naar abuse.

Ik lees in verschillende topics dat dit ook geen nut heeft.

Nu krijg weer 20 mailtjes eindigend op .men

Voor .men staat in steeds wisselende combinaties allerlei letters.

Have I been pwned heeft ook geen soelaas geboden.

Uw tip: 'Ook adviseren we je om terughoudend te zijn met het registreren van je e-mailadres op websites' is logisch maar als je op internet wat koopt moet je altijd je emailadres in vullen.

Met de disclamer moet je juist bij spam oppassen, daar zit nou juist vaak een 'omleiding" in.

Andere tips?
@Rinustheo, Jammer dat het alleen maar is toegenomen. Ik zou je nog steeds willen adviseren om de e-mails door te sturen naar Abuse. Het niet doen is een keuze, maar heeft sowieso minder nut dan het wel door te sturen via de webmail. Één voorbeeld per afzender/type is genoeg. Verder heb ik geen ander advies 😞 We realiseren ons dat er nog veel klachten zijn over spam. De ene week lijkt het goed te gaan, de andere week is er weer een toename van spam.Dit is en blijft voorlopig een continue strijd. Mijn collega's werken er dagelijks aan.

Reageer