Skip to main content

Beste,

 

Sinds omstreeks 10 februari kan ik plotseling geen e-mails met bijlage meer verzenden.
Dit speelt zowel via de Windows 10 mail als via de online webmail.

Wanneer ik via de online webmail een willekeurige PDF-bijlage van zo'n 1 MB toevoeg en daarna de mail verzend, duurt het verzenden heel lang. Na enige tijd verschijnt de mail in beeld zonder de bijlage en verschijnt de melding “Er is een fout opgetreden in de server waardoor deze het verzoek niet kan uitvoeren.” .
 

Overige informatie:

  • E-mails zonder bijlage worden nog steeds prima verzonden
  • E-mails met een zeer kleine bijlage (bijv. afbeelding van enkel KB's) kunnen ook nog steeds worden verzonden
  • Er is getest in meerdere browsers en met meerdere PDF-bijlagen van rond de 1 MB (ook bestanden die in het recente verleden succesvol werden verzonden), maar het resultaat is hetzelfde
  • Er is getest met het verzenden naar meerdere afzenders, ook daarbij is het resultaat hetzelfde
  • De grootte van de E-mailquota in de webmail is <50 MB

Heeft u enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Robert

Hoi @RobRun, welkom op het forum! Gaat het om het mailadres waarmee je ook inlogt hier op het forum? Want als ik dat adres hier nakijk, dan lijkt het op tijdelijke blokkade(s) van ons uit. En wel een vanuit spambescherming. Ik zie af en toe meldingen over geblokkeerde inlogpogingen.

Gebruik je, naast de webmail, ook nog andere mailprogramma's waar je het KPN mailadres in heb opgenomen? Of heb je dat in het verleden gedaan? Zo ja, controleer of in die mailprogramma's het juiste wachtwoord staat. Als je geen andere mailprogramma's (meer) gebruikt naast de webmail, dan raad ik je aan om je wachtwoord te wijzigen. Dit doe je door, met je KPN ID, in te loggen op email.kpn.com. Nadat je het wachtwoord van je mailbox gewijzigd hebt kun je met het mailadres en dat nieuwe wachtwoord inloggen op de webmail. Geef het dan even een 24 uur en probeer dan opnieuw of je bijlagen kunt versturen.

Mocht het probleem aanhouden, vul dan alsjeblieft je forumprofiel in. Dan kijk ik hier verder naar. 


Beste Erik_,

Hartelijk dank voor je reactie.

Het betreft inderdaad het mailadres dat aan deze forumaccount is gekoppeld. 

Er viel me nog iets op na een aanvullende test. Op mijn eigen pc gebruik ik naast de webmail ook de Mail-app van Windows 10, en staat deze mailaccount nog gekoppeld aan het verouderde Windows Live mail, waarin ik het niet meer actief gebruik
Nu heb ik vandaag 2 e-mails met PDF-bijlage vanaf een andere pc, waarop dus niet wordt gekoppeld met lokaal geïnstalleerde Windows-apps, succesvol kunnen verzenden via de webmail. Op basis hiervan vermoed ik dat er wellicht iets botst tussen de webmail en de Mail-app of Live Mail van Windows op mijn eigen pc…
Het wijzigen van het wachtwoord is dan denk ik niet minder relevant in deze situatie? Misschien beter eerst kijken of het iets met de lokale mailapps, en dan met name het verouderde Live Mail kan zijn? 

Met vriendelijke groet,

Robert


Hmmm, vanuit die foutieve inlogpogingen die ik hier zie, @RobRun, lijkt het erop dat een van die apps een niet meer kloppend wachtwoord heeft. Je kunt met al die apps ook nog gewoon mail binnenhalen en verzenden? Check dit voor de zekerheid even, en of de wachtwoorden in die apps nog kloppen. Vooral in de verouderde Live Mail. Waarvan ik je eigenlijk aanraad je account daar actief uit te halen en die niet meer te gebruiken (uitgezonderd als archief van mail die al/nog in dat programma staat). Dit omdat Live Mail al enige jaren niet meer ondersteund wordt waardoor veiligheid ook steeds meer een ding wordt.