Skip to main content

Ik heb een nieuwe pc met Microsoft edge. Hierin heb ik een “mail” programma waarin ik mijn 3 mailadressen van Telfort heb gevoegd. Nu komen alle berichten binnen op 1 adres en niet op alle 3 afzonderlijk, hoe kan ik dit oplossen?

Dan zijn ze niet op de juiste manier aangemaakt.

Er zijn nu Aliassen gemaakt; drie adressen die onder 1 hoofd-emailadres vallen.

Je had denk ik 3 hoofd-adressen moeten aanmaken om drie aparte boxen te krijgen.

 


Dit wat @EAZ1964 schrijft. Of ... het kan ook zijn dat het mailprogramma alle mail door elkaar gooit en in 1 overzicht plaatst. Is dat misschien het geval @Nieuwie ?


Dat zou het probleem kunnen zijn, maar de berichten komen juist op een alias binne i.p.v. het hoofd-adres


Heb je wel drie aparte mailboxen aangemaakt bij KPN? 

Een mailbox moet je zien als een grote brievenbus. Een alias moet je zien als extra brievenbusluikjes in die grote brievenbus, waarmee je uiteindelijk zelf de brieven moet sorteren.

Voor jouw doeleinde wol je alles meteen gesorteerd hebben op geadresseerde? In dat geval moet je drie mailboxen aanmaken bij KPN, die dan elk hun eigen inlogcode hebben.


ja


Als u inlogt op webmail:

https://webmail.kpnmail.nl/

Ziet u dan ook alle mail door elkaar staan? Of staat bij webmail wel alles netjes gescheiden? 

Heeft u voor elk emailadres een ander wachtwoord? 


Daar komt alles samen in 1 map. Zou dat het probleem kunnen zijn?


Op mijn oude pc had ik outlook en daar kon ik het wel gescheiden laten binnenkomen


Dan heb je een aliassen aangemaakt.

In je mailbrowser kan je het ook filteren met berichtregels. Maar aparte mailboxen zijn ook niet verkeerd.


Hoe kan ik dat aanmaken?


https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mailaccount-of-adres-aanmaken-of-opheffen.htm


Outlook is maar een naam van Microsoft en geeft heel slecht aan welk product het is. (Ze hebben het voor heel veel producten gebruikt, die ze dan ook nog anders hebben genoemd).

Maar ik neem aan dat je dit zoekt:
Zo maar een willekeurige link maar ik vind het er wel netjes uitzien. 

https://chemicloud.com/kb/article/how-to-easily-setup-a-pop3-email-account-in-windows-10-mail/


Slechte link, beter geen pop3 meer gebruiken


Slechte link, beter geen pop3 meer gebruiken

Volgens mij is dat helemaal afhankelijk van de behoefte, maar ik neem gewoon aan dat de auteur in zijn vorige Outlook Pop3 heeft gebruikt. 

Hier overigens een redelijk beknopte uitleg over de voor en nadelen van Pop3 en Imap,

.Pop3 en Imap uitgelegd bij yourhosting


IMAP is vooral handig als je de mail synchroon wilt hebben op meerdere apparaten, zoals een computer, tablet en telefoon. 


Sorry, maar ik raad het iedereen af, behalve die paar procent die zelf hun mail backuppen of er iets anders mee doen. Voor 98% van de mensen zou het IMAP moeten zijn!

POP3  is handig als je al je mail graag wilt verliezen als je schijf crasht.


Sorry, maar ik raad het iedereen af, behalve die paar procent die zelf hun mail backuppen of er iets anders mee doen. Voor 98% van de mensen zou het IMAP moeten zijn!

POP3  is handig als je al je mail graag wilt verliezen als je schijf crasht.

lekker negatief weer.

 


Sorry, maar ik raad het iedereen af, behalve die paar procent die zelf hun mail backuppen of er iets anders mee doen. Voor 98% van de mensen zou het IMAP moeten zijn!

POP3  is handig als je al je mail graag wilt verliezen als je schijf crasht.

Iedereen zou eigenlijk backups moeten maken van wat waardevol is. 🙂


Hallo @AriënC belangrijke mail print ik altijd uit en bewaar ik in een ordner.

 


IMAP is vooral handig als je de mail synchroon wilt hebben op meerdere apparaten, zoals een computer, tablet en telefoon. 

En wie wil dat tegenwoordig niet zou ik zeggen... 


Iedereen heel hartelijk dank voor de snelle (en goede) reacties. Ik heb voor a.s. vrijdag een afspraak met een whizzkid die me komt helpen. Toch fijn dat jullie meedachten...


Graag gedaan! 🙂


Hoi @Nieuwie, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al uitstekend geholpen heeft!
Ik heb hieronder de oplossing van Ariën nog even samengevat.

Heb je wel drie aparte mailboxen aangemaakt bij KPN? 

Een mailbox moet je zien als een grote brievenbus. Een alias moet je zien als extra brievenbusluikjes in die grote brievenbus, waarmee je uiteindelijk zelf de brieven moet sorteren.

Voor jouw doeleinde wol je alles meteen gesorteerd hebben op geadresseerde? In dat geval moet je drie mailboxen aanmaken bij KPN, die dan elk hun eigen inlogcode hebben.

Je kunt je mailboxen beheren op email.kpn.com


@Nieuwie 

Als je wilt dat email voor alle drie emailadressen gescheiden blijft dan moet je 3 emailaccounts aanmaken  (elk met een apart wachtwoord) in “Mijn KPN". Gebruikersnamen van die nieuwe accounts kunnen alleen nog maar op …… @kpnmail.nl eindigen. Dit is geen probleem omdat dit slechts een gebruikersnaam is. Maar aan elk account kun je wel één van jouw Telfort emailadressen hangen (als een alias).

Dan moet je aan de KPN vragen om jouw bestaande emailadressen te laten overzetten naar die nieuwe emailaccounts. Die vraag kun je doen via dit forum of via de KPN klantenservice (tel. 0800 -0402 ).