Skip to main content

Beste heer, mevrouw,

Ik heb een nieuwe (extra) laptop. Daarvoor een nieuw (extra) kpn.nl e-mailadres aangemaakt. Account in Windows mail aangemaakt. Ik kan e-mail verzenden; helaas niet ontvangen. De synchronisatieopties zijn als volgt ingesteld. Wat staat er verkeerd? Als veel dank voor het antwoord!

 

@Willemina M. 

Probeer eerst eens of dit helpt:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm


De informatie die je geeft in de link heb ik gebruikt voor het instellen van de synchronisatieopties. Ergens staat er iets onjuist ingevuld of aangevinkt. 

Dus helaas, probleem nog niet opgelost.


@Willemina M.

Stuur eens een emailtje naar jouzelf, naar dat nieuwe adres. Die kun je dus niet ontvangen maar staat die email dan wel in de KPN webmail ? Zo ja, dan is er inderdaad iets mis in jouw emailprogramma.

Vergelijk de instellingen van jouw nieuwe laptop met jouw oude laptop ? Zijn er verschillen (behalve misschien gebruikersnamen ???) ? Let met name op de instellingen van de “inkomende server”. Heb je misschien typefouten gemaakt ?

Het plaatje laat alleen dingen voor de “uitgaande server” zien.


@Willemina M. 

Ik persoonlijk zou altijd - indien mogelijk - voor TLS i.p.v. SSL kiezen.


Als ik een e-mail naar mezelf stuur ontvangt KPN Webmail hem wel. Het probleem zit in de e-mail op de nieuwe laptop.

Ik kan in het e-mailprogramma alleen voor SSL kiezen, niet voor TLS.

De instellingen van mijn (oude) e-mail account op mijn oudere laptop met een goed werkende inkomende en uitgaande e-mail verbinding:

Server voor inkomende e-mail: pop.kpnmail.nl

Inkomende e-mail (POP3) 995

Ik heb deze gegevens overgenomen in mijn extra account op mijn nieuwe laptop maar ook hiermee geen e-mail ontvangst.

Daarna voor inkomende e-mail ook nog geprobeerd om alleen (zie eerdere plaatje) imap te wijzigen naar POP, maar ook geen e-mail ontvangst.

Enne, nee geen typefouten gemaakt .. in feite moet het instellen van het account een supersimpel klusje zijn .. 

 


@Willemina M. 

Maak een nieuw account aan dat naar hetzelfde emailadres wijst. Werkt dat account dan wel ?

Heeft iemand anders een suggestie om dit probleem op te lossen ?


Ik heb meerdere keren een nieuw account aangemaakt, dat lost het probleem niet op. Ook de tip toegepast om 3 x op te slaan na een bewerking van het account (die tip vond ik op een andere plek op dit forum). En ook de app mail van de laptop verwijderd en er opnieuw opgezet. Niets van dit alles is de oplossing. Het lijkt er op dat het probleem in de app mail zit. 


@Willemina M. 

Ja daar lijkt het inderdaad wel op. Of dat er ergens iets ge-corrumpeerd is op jouw laptop ergens in Windows.

Een mogelijke oplossing: gebruik het commando “DISM /Online …..." (als je het aandurft). Dit wil ook nog wel eens helpen om problemen op te lossen. Zie bijv. dit artikel (in het engels):

https://www.windowscentral.com/software-apps/windows-11/how-to-use-dism-to-repair-local-image-on-windows-11

Of GOOGLE het voor een nederlandse versie.


Met de standaard mail app van Windows 10 & 11 zie je wel meer rare dingen de laatste tijd, als je b.v. een verkeerde instelling later aanpast werkt het daarna vaak nog niet ook al kloppen de instellingen wel.

 

Je zou ook Thunderbird kunnen proberen @Willemina M. , je kan daarmee ook de agenda en contactpersonen vanuit webmail mee synchroniseren indien gewenst.

https://www.thunderbird.net/nl/


@GeSp 

Gelukkig gebruik ik niet het standaard Windows emailprogramma !!!!


Ik ben even wat aan het knutselen…

Ik gebruik bewust een verkeerd wachtwoord. En da stomme programma geeft gewoon geen foutmelding. Het doet gewoon net alsof het goed gelukt is. Maar ja, er komt inderdaad geen mail binnen. Vind je het gek ... 😁

Verder... met het juiste wachtwoord... werkt het hier goed…

Verder moet je bij de instellingen onder "E-mail downloaden van" kiezen voor "alle". Om de geschiedenis binnen te halen. Anders haalt die in eerste instantie ook niks binnen. 


Ik heb bij de e-mailinstellingen alles op ‘aan’ gezet. Dat heeft geen effect.

Windows beveiliging geeft de melding ‘|Geheugenintegriteit kan niet worden ingeschakeld, probeer eventuele problemen met stuurprogramma's op te lossen’.

De laptop vind geen problemen en constateert dat mijn apparaat mogelijk kwetsbaar is, maar geheugenintegriteit kan ik niet inschakelen.

Kan dit de oorzaak zijn van het probleem met het binnenhalen van e-mail?


@Willemina M. wil je eens kijken of dit artikel over geheugenintegriteit voor je van toepassing is?


Beste Bram,

Dank voor het artikel. Het probleem met het stuurprogramma is opgelost 😊

Helaas lukt het synchroniseren bij het binnenhalen van e-mail nog steeds niet. 


@Willy22 

Je voorstel om het probleem op te lossen via het commando “DISM /Online …..." durf ik wel aan maar ik moet er even voor gaan zitten. Komende week heb ik er de tijd niet voor. In ieder geval alvast veel dank voor het meedenken 😊