Skip to main content

Hallo,
sinds enkele weken is er een probleem met e-mailen uit Duitsland: mijn familie daar (met Duitse e-mail-adressen van web.de en freenet.de ) hebben regelmatig problemen met mailen naar mij in Nederland ( een @telfort.nl mail adres). Het lastige is dat het soms wel en soms niet werkt… 
De familie in Duitsland krijgt de melding dat de mail niet verstuurd kan worden.  Het rare is dat als ze 2 mails direkt na elkaar sturen, de eerste wel aankomt en de tweede niet.

Het leek eerst te maken te hebben of het een "reply-mail” was of een “nieuwe” direkte mail, maar het komt bij beide voor.

Ik vraag nog het mailbericht op wat ze terug krijgen als de mail niet verstuurd kan worden. Volgt nog.
Ik bekijk zelf alle mail in webmail en verstuur via webmail. 
Ik weet dat er in Duitsland strenge e-mail regels zijn, maar weet niet of dat van invloed is?
Graag hoor ik of er meer mensen ervaring hiermee hebben en mogelijke oplossingen!
Bedankt alvast, Marco.

Hierbij het antwoord dat de familie in Duitsland krijgt bij het willen versturen van de e-mail, en ze gebruiken thunderbird 78.13.0 (laatste versie):

This message was created automatically by mail delivery software.A message that you sent could not be delivered to one or more of itsrecipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:  x.x@telfort.nl    host mx.kpnmail.nl [195.121.65.158]    SMTP error from remote mail server after end of data:    550 5.7.1 Mail rejected.

 

Reporting-MTA: dns; mout1.freenet.deAction: failedFinal-Recipient: rfc822;x.x@telfort.nlStatus: 5.0.0Remote-MTA: dns; mx.kpnmail.nlDiagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Mail rejected.

Hallo allen,
zoeken op dit forum geeft als meest waarschijnlijke reden dat het spam-filter van kpn het “probleem” is, beter gezegd: het spam-filter is te kritisch ingesteld..

Lost KPN dit vanuit hier vanzelf op of moet ik nog een mail aan abuse@kpn.com sturen? 
Graag een reactie.

mvg Marco


Nee dit gaat niet vanzelf @marco.d , het beste kan je met deze informatie contact opnemen met Abuse via abuse@kpn.com Die kunnen dit onderzoeken en zonodig het filter bijsturen.


Beste @RBxx  dank voor je antwoord.
Ik heb intussen een mail aan abuse@kpn.com gestuurd.
Wacht met spanning reactie af.
Mvg Marco


Probleem is intussen opgelost, de e-mails komen weer binnen nadat kpn het spamfilter heeft bijgesteld. 
Dank aan allen die geholpen hebben.
Mvg Marco


Graag gedaan @marco.d , goed om te horen dat het opgelost is.