Skip to main content

Hallo 

Ik kan in Office Professioneel 2021 geen mails verwijderen.

Kan het wel verwijderen in KPN Webmail en op mijn telefoon, en als ik het op mijn telefoon doe en kijk op mijn pc naar mijn mails zie ik de mail verdwijnen, maar op de pc zelf lukt het niet.

Wie kan mij helpen

 

Hallo @HdMp 

 

Krijg je dan een foutmelding, gebeurt er helemaal niets of komt er een streep door te staan?

Indien het laatste, dan staat er misschien ingesteld dat outlook de mail pas verwijderd zodra je naar een andere map gaat indien het onderste vinkje ook aanstaat.

Dat kan je bij accountinstellingen wijzigen:

 


Bedankt voor de info maar dit vinkje stond er niet.

Als ik op de mail sta en hem verwijder gebeurt er niets, maar kijk ik dan in de map Verwijderde items zie ik hem staan.

Verwijder ik deze in de map Verwijderde items dan blijft hij gewoon in de map Postvak min staan

 


Kan je wel normaal mail verzenden uit outlook en als je die verwijderd uit de Verzonden items gebeurd dan hetzelfde of werkt het in die map wel?

Als verzenden niet lukt, er zijn momenteel problemen met AVG en Avast antivirus, je kan dan in de instellingen van de antivirus de email scan uitzetten, wellicht lost dat ook het verwijder probleem op (of als test antivirus even helemaal uitzetten en kijken wat er gebeurd).

 

Er is ook weinig over dit probleem terug te vinden op internet, het kan ook een bug zijn die er net inzit, heeft het wel gewerkt of heb je Office 2021 net in gebruik?

Het enige advies wat vaak gegeven wordt (voor oudere versies) is het account verwijderen en hem opnieuw instellen, dat zou je kunnen proberen.


Ik kan mails verzenden en die komen dan in de map Verzonden items, daar kan ik hem verwijderen.

Ik kan alleen niet mails die ik krijg die in Postvak In staan verwijderen.

Ik heb Eset Internet Security


Ik gebruik ook ESET Internet Security (versie 15.2.11.0).

Ik heb net nog even getest met Outlook 2016 en met beide KPN IMAP accounts die daarin staan werkt het naar behoren, mails verdwijnen gelijk uit de Inbox en verschijnen in de Verwijderde items.

Ik heb helaas geen Outlook 2021 om mee te testen.

Maak anders eens een extra gebruiker op die PC aan, log daarmee in en stel onder die gebruiker ook een KPN IMAP account in Outlook in, gebeurd er dan hetzelfde?


Bedankt ga het vanavond proberen 


Hallo @HdMp hoe is jouw mailprogramma ingesteld volgens IMAP of volgens POP?

 


IMAP 


Hoi en van harte welkom op ons forum @HdMp!

Goed om te zien dat je al op weg geholpen bent, en ook prima dat je je mail via IMAP ingesteld hebt. Heb je de tips van @GeSp nog kunnen uitproberen? We horen graag hoe het is gegaan.


Ik ben nog niet in de gelegenheid gekomen om dit te doen