Skip to main content

Sinds 27-07-2022 worden e-mails van Kassa, Radar, Gamma Telegraaf als spam aangemerkt. Wat is daarvan de reden. Voor 27-07 werden e-mails van deze adressen als normale e-mail geclassificeerd.

 

Sinds een maand blijkt dat e-mails als spam door kpn worden gekwalificeerd. Hierdoor heb ik een aantal belangrijke e-mails niet op tijd ontvangen met alle consequenties. Voorheen ontving ik deze (spam) e-mail als normale e-mail.

Ik heb wel eind Juli 2022 heb ik de instellingen van mijn e-mails gewijzigd van IMAP naar POP. De reden hiervoor is dat ik dan alle gegevens betreffende e-mails, agenda, contacten in een Outlook.pst heb staan. Dit m.b.t. backup en beveiliging.

Waarom zijn onderstaande e-mail als spam gekwalificeerd?

Admin: verplaatst naar je eigen topic


Hallo @Dol zo te zien zijn het gewoon valide nieuwsbrieven waarop je je kunt abonneren. Als er dan klanten zijn die de nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, melden ze deze niet netjes af, zoals het hoort en kan, maar markeren ze het als spam.

Als er dan maar genoeg meldingen voor het spamfilter zijn dat het spam is, krijgen andere klanten, zoals jij het als spam binnen.

Het enigste dat je kan doen, iedere keer als zo'n mail binnenkomt deze als vertrouwd aanvinken, daar leert het spamfilter van.Als dan op een gegeven moment het merendeel van de reacties is dat het geen spam is, komt het weer gewoon in de Inbox terecht.