Skip to main content
Vraag

E-mails worden op laptop vertraagd ontvangen

• June 18, 2025
  • 11 reacties
  • 96 keer bekeken

Mijn mail komt sinds enige tijd heel vertraagd binnen op laptop (lijkt erop dat het slechts een keer per dag in ochtend binnenkomt) (op webmail zie ik wel alles normaal).

Op mijn telefoon komt mail zoals altijd automatisch binnen gedurende de dag.

Iemand een idee - hoe ik dit oplos ? 

11 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 18, 2025

Welke virus beveiliging gebruik je?  

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 18, 2025

Beste ​@Pastida welk mailprogramma gebruik je, de KPN webmail of een eigen programma?

Welke verversingsinterval gebruik je, dus om de hoeveel minuten moet er gekeken worden of er mail is?

Zelf gebruik ik de KPN Webmail met een ververversingsinterval van 5 minuten.

• Auteur
  • Topper
  • June 18, 2025
  1. Ik gebruik McAfee als virusbeveiliging
  1. Ik werk met outlook mail. Mail op elk moment verversen. Webmail gaat dus wel goed, reguliere mail niet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 18, 2025

Beste ​@Pastida dan zit bij Outlook iets niet goed en heeft dat aandacht nodig.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 18, 2025
  1. Ik gebruik McAfee als virusbeveiliging
  1. Ik werk met outlook mail. Mail op elk moment verversen. Webmail gaat dus wel goed, reguliere mail niet.

Ik vermoed dat McAfee de boel (bijlages etc.) zeer uitgebreid scant en het hierdoor vertraagd wordt. 

• Auteur
  • Topper
  • June 18, 2025

Weet je ook welke aandacht ? 

Waarom zou McAfee nu opeens het probleem zijn ? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 18, 2025

Beste ​@Pastida  met aandacht bedoel ik uitzoeken waar het probleem zit en dat oplossen, dan kun he beginnen net McAfee tijdelijk uit te schakelen om te zien of daarmee het probleem oplost.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 19, 2025

Goedemiddag ​@Pastida en bedankt voor jouw bericht!

Durf ook niet meteen te zeggen wat hier de oorzaak van is maar zie dat ​@JanD al wel hele goede vragen stelt. 

Beste ​@Pastida  met aandacht bedoel ik uitzoeken waar het probleem zit en dat oplossen, dan kun he beginnen net McAfee tijdelijk uit te schakelen om te zien of daarmee het probleem oplost.

Heb je dit inmiddels kunnen proberen? Op deze manier zouden we alvast de nodige zaken uit kunnen sluiten!

• Auteur
  • Topper
  • June 19, 2025

Was er net weer mee bezig. Ja heb ik gedaan en maakt geen verschil. Mail komt nu opeens wel weer in tussendoor binnen nog steeds erg vertraagd.  Heb nu ook weer probleem met mail versturen (melding Permanent DNS error resolving….). 

Ik wilde alles maar deleten en proberen opnieuw te installeren. Goed/Slecht idee ? Iemand een idee.

Dank.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 19, 2025

Beste ​@Pastida , gewoon standaard de kpn webmail gebruiken, dan werkt het altijd goed.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 23, 2025

Beste ​@Pastida , gewoon standaard de kpn webmail gebruiken, dan werkt het altijd goed.

Dit is op zich ook een heel goed advies ​@Pastida! Wat je anders ook nog zou kunnen doen, is hiervoor een belafspraak inplannen met onze Helpdesk. Je wordt dan door ons gebeld op en door jou aangegeven moment en mijn collega's van de Helpdesk hebben ook de mogelijkheid om op afstand je scherm over te nemen zodat er direct kan worden meegekeken!