Skip to main content
Vraag

Een doorgestuurd KPN mailtje van UPC naar Outlook.com wordt niet afgeleverd

• July 5, 2025
  • 7 reacties
  • 91 keer bekeken

een KPN mailtje , verstuurd naar een upcmail.nl adres , wordt door upc doorgestuurd naar een outlook.com adres.

Daar wordt het geweigerd : 

Access denied, sending domain KPNMAIL.NL doesn't meet the required authentication level. The sender's domain in the 5322.From address doesn't meet the authentication requirements defined for the sender.
Spf= Fail , Dkim= Pass , DMARC= Pass 
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• July 5, 2025

Mail doorsturen, dat kan tegenwoordig eigenlijk niet meer. Het mailtje heeft nu als afzender het KPN emailadres. En deze email word dan door de UPC mailserver verzonden. De Outlook mailserver ontvangt dit en zegt: dat klopt niet. Een email van KPN moet door de KPN mailserver verstuurd worden. En niet door die van UPC.

Het is alsof je een brief van de ING bank krijgt. En die in in een envelop van de Rabobank. Dan zegt je toch ook: dat klopt niet?

• Auteur
  • Topper
  • July 5, 2025

bedankt voor je snelle reactie . Dat doorsturen gebeurt bij een kennis , niet bij mij gelukkig . 

Ik neem aan , dat hier geen eenvoudige oplossing voor bestaat

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 5, 2025

bedankt voor je snelle reactie . Dat doorsturen gebeurt bij een kennis , niet bij mij gelukkig . 

Ik neem aan , dat hier geen eenvoudige oplossing voor bestaat

Als je de mail als bijlage (de e-mail opslaan) kunt versturen moet het wel goed gaan. 

• Auteur
  • Topper
  • July 5, 2025

Dat is geen praktische oplossing voor de dagelijkse mailtjes

• July 5, 2025

In het emailprogramma klikken op Beantwoorden ipv Doorsturen. En dan het emailadres waar de mail naar toe moet aanpassen.

• July 7, 2025

Waarschijnlijk gaat het om automatisch doorsturen waarbij het afzender e-mailadres niet veranderd, dat geeft tegenwoordig steeds vaker problemen.
Bij Microsoft (outlook.com) zijn onlangs de regels aangescherpt waardoor het nu fout gaat, vroeger moest SPF of DKIM en daarbij DMARC Pass geven maar bij Microsoft moet nu alles Pass geven.
Bij automatisch doorgestuurde mail zal de SPF dus niet kloppen tenzij het via dezelfde mailserver verzonden wordt.

Handmatig doorsturen van een e-mail zou geen probleem moeten zijn, dat is niets anders dan normaal een mailtje sturen.

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2025

Het gaat inderdaad om automatisch doorsturen.

Handmatig elk mailtje doorsturen is uiteraard geen werkbare optie