Skip to main content

Ik ontvang mail die niet voor mij is. De mail is voor een ander @kpnmail.nl adres, maar ik ontvang het. Hoe kom ik daar vanaf??? En kan dan een ander ook mijn mail ontvangen????

Welkom bij ons op het forum @Peter Groot. Wat voor mail is het precies, is het wel een echte mail die voor een persoon is bedoelt? Soms wordt spam namelijk ook gestuurd naar een adres en worden veel andere adressen in de BCC van de mail gezet waardoor die niet zichtbaar zijn. Het kan zijn dat jouw adres in de BCC stond en daardoor niet zichtbaar is, en de mail dus niet betrouwbaar is. Als dat het geval is, kan je de mail in de Webmail markeren als spam, zodat de spamfilters daarvan kunnen leren.


Hallo Jasper. De mail die o.a. ontvang is van Elsevier met dagelijkse berichten. Elke keer meldt ik mij daarvoor af, maar w.s. meldt de juiste ontvanger zich daar weer voor aan. Het emailadres waar het voor bestemd is daarin komt de naam “Groot” voor, net als in mijn adres. Het is dus absoluut geen spam oid. Het is een abonnement van iemand die Groot heet, op digitaal nieuws.


Kan jij eens het emailadres van de afzender hier posten?

Ook lijkt het me verstandig om je even niet af te melden via zo'n knopje in die mail.

Afmelden voor nieuwsbrieven moet je eigenlijk alleen doen als je zeker weet dat je je een keer heb ingeschreven voor die nieuwsbrief en je 100% zeker weet dat die mail afkomstig is van de organisatie achter die nieuwsbrief..


Dr kop van de mail is “EW Middag <nieuwsbrief@ewmagazine.nl>”.


Dr kop van de mail is “EW Middag <nieuwsbrief@ewmagazine.nl>”.

Dat is gelukkig wel een mail afkomstig van Elzevier.

Ik ben bang dat de oorspronkelijke abonnee van Elzevier een tikfoutje gemaakt heeft en zo jouw emailadres heeft ingegeven.


Ik heb hetzelfde vermoeden als wjb, dat diegene jouw e-mailadres opgeeft en denkt dat hij zijn (of haar) eigen adres opgeeft. Daar kunnen wij niets tegen doen, diegene moet het eigen e-mailadres gebruiken in plaats van dat van jou.