ik ontvang e-mails die automatisch in spam worden gezet, maar dat is geen spam hoe los ik dat op
een spam bericht terugzetten als geen spam
Beste antwoord door Erik van KPN
Welkom op het forum,
Het terugplaatsen van een mail in de inbox via Outlook zou ook moeten werken. Als dat niet zo is, probeer het volgende eens:
- klik op een als spam gemarkeerde mail met je rechtermuisknop
- kies voor ‘Ongewenste mail’ en dan ‘Geen ongewenste mail’
En als het nu om twijfelachtige verzenders gaat kan ik me er wat bij voorstellen. Maar de AD-NL nieuwbrief is m.i. toch een serieuze mail die gewoon in de inbox hoort.
Reactie van KPN is vaak: de verzenders hebben hun verzendlijsten niet in orde.
Twee factoren. Inderdaad de verzendlijst. Bij dit soort grote nieuwsbrieven zien we vaak dat een groot deel van mailadressen die op de verzendlijst staan niet meer bestaan. Dat is, voor een spamfilter, een negatief teken. Daarnaast gebeurt dat veel mensen die deze nieuwsbrief krijgen hem eigenlijk niet meer willen hebben. Idealiter melden ze zich dan gewoon af, maar als veel van deze mensen het in plaats daarvan als spam markeren… Dan krijg je dus, gecombineerd met punt 1 hierboven, dat het spamfilter het als spam markeert. Kunnen wij helaas niets aan doen zolang mensen zelf legitieme dingen als spam markeren én de verzenders niet goed hun verzendlijst op orde houden. Dit hebben we je ook al meerdere keren uitgelegd, Andre.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.