Skip to main content

Goedendag, welke tekst ik ook gebruik voor :....... @kpnmail.nl     geen enkele 'accepteerd'  hij. -NIET MOGELIJK-     ik heb zelfs vreemde woorden verzonnen omdat ik dacht dat wellicht iemand anders al de naam in gebruik zou hebben. Ik heb er veel- echt veel geprobeerd.... maar elk tweede emailaccount 'accepteerd hij niet'  ( de wachtwoorden voldoen steeds overigens wel aan de norm)

gr. B

Goedendag, eerder heb ik het al gevraagd maar geen antwoord gekregen. Ik heb al erg lang KPN mobiel en sinds 7 maanden ook het compleet thuispakket.  Ik wilde een tweede emailadres aanmaken. Dit lukt niet. (het wachtwoord voldoet aan de eisen , keer op keer) maar wat VOOR ...@kpnmail.nl  komt accepteerd hij steeds niet. Ik heb het zelfs geprobeerd met rare woorden en letters achter elkaar wat nergens op slaat omdat ik dan dacht zeker te zijn dat het emailadres niet al zou bestaan.......  Wat zijn de criteria voor wat VOOR @kpnmail.nl komt?     Vr groet B.

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


Hallo @mr B,

Die vraag heb je slechts 2 dagen geleden gesteld. Het is enorm druk op moment en de wachttijd is enkele dagen langer dan normaal. Even geduld hebben dus 😉


Ok Sorry Chris ik wacht het even af


Hallo @mr B ,

Ik neem aan dat je nu maar één E-mailbox in gebruik hebt en dat je wel een tweede E-mailbox kunt aanmaken. 
 

Probeer anders eens:

Onmogelijk28@kpnmail.nl

Onmogelijk85@kpnmail.nl

Onmogelijk94@kpnmail.nl

 


Ik heb inderdaad 1 emailbox in gebruik, ik zal ze hierboven eens proberen, echter móet ik dan die aanhouden. Mij lijkt dat alle combinaties mogelijk moeten zijn indien ze nog niet in gebruik zijn toch? Ik ben geen expert maar :  appelpeertjehondes777@kpnmail.nl pakt hij zelfs ook niet (niet dat ik dit email adres wil, alleen om aan te geven dat  het met geen enkele combinatie lukt.

Gr. B


Probeer het eens als test, je kunt de tweede account altijd weer verwijderen als het E-mailadres jou niet bevalt. 

Je kunt trouwens een hele serie aliassen toevoegen aan een Account, dus je hoeft het hoofdadres van jouw tweede account nog geeneens te gebruiken voor het E-mailverkeer. 

Zelf gebruik ik mijn hoofd e-mailadres ook nooit. 

In jouw andere topic heb ik jou al geadviseerd om een andere browser te gebruiken. 


Dag Noordzee, zo jij bent er vroeg en snel bij deze zaterdag :)  en dat in het Pinksterweekend

Ik heb het dus zojuist NIET via de KPN veilige browser gebruikt maar google chrome en dan lukt het WEL.

Ook het probleem van emailadres aanmaken is door in te loggen - buiten- KPN veilig browsen om gelukt. Ik kan ook niet goed facebook gebruiken via de KPN veilige browser.

Kortom het probleem is opgelost , dank voor de hulp , alleen zeer jammer dat ik nu dus met 2 browsers moet werken om ' alles te doen op internet......…

Vriendelijke groet,

B


Mooi dat de oplossing gevonden is! 
 

En ja, zo 's-morgens vroeg ben je nog helder en dan komen de beste ideeën👍.

Heb jij niet jouw KPN Veilig te streng afgesteld? Ik heb met Safari geen problemen in combinatie met KPN Veilig. 
 

Wat ook kan:   In de beheerpagina van KPN Veilig kun je in het tabblad Velig Browsen Website-uitzonderingen toevoegen. Daar kun je een aantal vertrouwde websites vermelden. 


 


Dag @mr B. Van harte welkom hier. Ik zie dat de community je al uitstekend op weg helpt en ik begrijp dat het inmiddels is gelukt om een tweede e-mailadres aan te maken. Dat zie ik in de achterliggende systemen ook terug. :slight_smile:  Nu geef je aan dat het in Chrome is gelukt buiten KPN Veilig om. Kun je verder met de tip van @Noordzee om de instellingen voor KPN Veilig aan te passen? 


Dag @Noordzee dank,dank,dank.  Ik heb iets verkeerd uitgelegd. Als ik open met 'KPN veilige browser' (ik ben A-tecnisch) dus dat leek een een veiligere optie. Dan kan ik 1) de notaś niet lezen 2) geen 2e emailadres aanmaken en 3) heb ik keer op keer problemen met de layout en het inloggen op facebook.  Of zou het de combinatie Chromebook- KPN veilige browser- Facebook niet samen gaan?    Is hetom het internet op te gaan buiten de KPN veilige browser ( gewoon google chrome icoontje) net zo veilig dan op een chromebook? Dus geen gebruik te maken van de veilige KPN browser?

Groetjes! B.


@Noordzee hoi, ik had me tevens ingelogd op KPN veilg.   Ik zie daar de opties:   2 apparaten aan kunnen melden. (ik heb er 1 al vanaf het begin aangemeld, 1 nog vrij. Dan kan ik ook op 3 icoontjes klikken. o.a. 'instellingen '  als ik daar ik klik kan ik alleen mijn gebruikersnaam veranderen.  Ik krijg geen scherm of zo om iets te selecteren. Moet die instelling op mijn chromebook/   KPN browser zitten?  Ik hoor het wel. Geniet ook van ze zon vandaag :)

Gr. B


Hoi @mr B ,

Komt goed! We zijn net terug van de ochtendwandeling. Vanmiddag een stukje fietsen.🚴‍♂️

 

Wat betreft KPN Veilig: 
Als ik op het icoontje KPN Veilig klik, dan kies ik KPN Veilig openen. 
Dan klik ik links op Hulp-middelen, dan klikken op voorkeuren. (Zie foto hieronder)
 

En dan kom je daarna in de instellingen van de vorige foto. 
 

 


Dag @Noordzee ik ben het gaan proberen...echter ik krijg een andere pagina dan jij (wellicht opdat ik een chromebook heb?)  Ik heb 2 schermafdrukken gemaakt, de 1 is de eerste pagina waar ik op kom na het inloggen (de groene pagina) .  De 2e afdruk is als ik links onder op het apparaat klik (Bo) . Als ik dan op instellingen klik komt alleen het schermpje dat ik de naam kan veranderen. Verder niets....... :(  gr. Mr. B.

 


Hij upload denk ik maar 1 schermafdruk per bericht... bij deze de andere.

Gr. Mr B.

 


Tsjaa @mr B ,

Hier kan ik dan verder niets in betekenen. Duidelijk is dat jouw versie van KPN Veilig een andere is dan mijn KPN Veilig. 
 

Dan wordt het de andere browser gebruiken bij bepaalde websites. Het is niet anders. 


@Noordzee   hoe kan ikm ervoor zorgen dat iemand van KPN hier naar kijkt om het verschil tussen onze 'KPN veilig" uit te leggenm? gr Mr. B


Moderator @Natasja  werkt bij KPN en zij komt hier vanzelf weer terug. Waarschijnlijk niet vandaag vanwege Pinksteren, maar ze komt zeker weer hier langs. 
 

Vermoedelijk heb jij nog een oudere versie van KPN Veilig, maar dat weet ik niet zeker. 


Hallo @mr B. Ik zie dat @Noordzee je probeert te helpen, maar jullie twee verschillende KPN Veilig omgevingen zien. Dan wordt het natuurlijk lastig om de instellingen aan te passen. Ik durf je eigenlijk ook niet te vertellen hoe het kan dat jullie twee verschillende beheerpagina's zien. Ik heb het daarom nagevraagd binnen de organisatie. Als ik een reactie heb, deel ik die hier.


Het is me niet helemaal duidelijk wat momenteel het probleem is, het lijkt alsof er 2 issues spelen/speelden: een voor het toevoegen van mail aliassen (opgelost) en ‘verschillende’ omgevingen KPN Veilig. 


Ten aanzien van dat laatste: @mr B gebruikt de online beheeromgeving van KPN Veilig. @Noordzee  heeft de KPN Veilig applicatie voor zich.


@Roelandkpn dank voor je conclusie. Maar wat houdt dat in? @Noordzee kan zijn instellingen aanpassen, ik niet. KPN veilig 'lijkt' zo sterk/ streng dat ik vrijwel niks kan in die browser... Ik heb een chromebook (voor mij alleen) maar dingen als inloggen Facebook/ Digid dingen die veilig móeten gebeuren gaan nu buiten de 'veilige KPN browser om'  omdat het niet anders gaat...........


@mr B 

Ik heb het idee dat de instellingen op jouw Chromebook zelf te streng staan afgesteld. Dat zit ergens in het menu van jouw Chromebook.

Je kunt verder niet iets afstellen in De browsebeveiliging van KPN Veilig zelf. Wel kun je bepaalde websites benoemen als vertrouwde websites. 


@mr B ChromeOS, wat draait op Chromebooks, wordt niet ondersteund. Het is in principe mogelijk om Android apps te draaien op ChromeOS, maar hiervoor bieden we geen ondersteuning noch enige garantie dat dit voor KPN Veilig wel geldt. 

 

Omdat het er op lijkt, afgaande op je screenshot, dat je KPN Veilig op je Chromebook hebt geïnstalleerd, moet je bij de geïnstalleerde apps op zoek naar KPN Veilig. Daar heb je meer instellingen en opties tot je beschikking.


Dank je wel, @Roelandkpn:thumbsup_tone2:

@mr B,  is je vraag zo beantwoord met de informatie die @Roelandkpn hier bovenstaand geeft? 


Dag @Roelandkpn  en @Natasja en @Noordzee dank voor het meedenken. Ik ga kijken of ik met de informatie aan de slag kan en laat het z.s.m/. weten. P.s. is het ook normaal dat als ik op mijn chromebook, de KPN veilig webbrowser gebruik er een blauwe waas over het scherm is? ongeacht wat ik voor pagina open.? Gr. B.


Reageer