Skip to main content

Omdat de spamfilter van KPN niet of nauwelijks werkt, maak ik zelf email filters aan. Deze werken niet of niet goed. Zo maak ik een filter aan waarin ik alle afzenders die eindigen op ‘net’ annuleer (oude webmail-term: verwerpen). Zo heb ik tientallen filters aangemaakt waarin in b.v. filter op zonnepanelen, gefeliciteerd, traplift, etc., in het onderwerp. Alle mails komen ondanks die filters toch binnen in de inbox of soms in de spamfolder. Waarom werkt de filtering niet?

Daarnaast baal ik er van dat je met de nieuwe webmail geen email-filters aan kan maken op een iphone.

Hallo @Ronald Stegeman 

In het centrale “Nieuwe Webmail” topic geeft moderator @Erik_ aan , dat je de mail van die afzenders kan verwijderen door in de filter regel te kiezen voor de actie ‘Markeer e-mail als’ en die op ‘Verwijderd’ te zetten.


Klopt. Dat geldt voor het volledige email-adres. Dit worden dan geblokkeerd. Ik wil echter filteren op een deel van het email-adres. Ik wil mails kunnen verwerpen van domeinen eindigend op b.v. net, icu, es of nz. Die filtering werkt dus niet. 

De schermafdruk die in het topic is geplaatst is zoals ik ‘m ook heb aangemaakt met als verschil de voorwaarde ‘eindigt met’ en als argument ‘net’. ( en dan zonder de quotes in het betreffende veld). 

 


Dan zet je in de voorwaarde toch “Van” en dan “bevat” of “eindigt op” of nog wat anders??

Dan kan je ook op gedeeltes van email-adressen selecteren, of werkt dat niet??


Dat werkt dus niet! Ik krijg nog steeds mails van afzenders die eindigen op net. De actie die ik kies is ‘annuleren’. Welke andere actie zorgt er voor dat ik een email bericht wil verwerpen/bouncen/verwijderen?

 


Zoals ik hierboven al zei, geeft Erik aan: de actie ‘Markeer e-mail als’ en die op ‘Verwijderd’ te zetten.


Je kunt volgens mij alleen het volledige deel achter @ opgeven.

Dus @jansen.net (inclusief de @) en niet alleen net of .net.


Zoals ik hierboven al zei, geeft Erik aan: de actie ‘Markeer e-mail als’ en die op ‘Verwijderd’ te zetten.

Die ga ik nu proberen. Bij de overgang naar de nieuwe webmail werden de filters die ik had aangemaakt met de actie ‘verwerpen’ omgezet naar de actie ‘annuleren’. 


Je kunt volgens mij alleen het volledige deel achter @ opgeven.

Dus @jansen.net (inclusief de @) en niet alleen net of .net.


Waar heb je dat gevonden? Is er dan toch een gebruiksaanwijzing ergens?


Een gebruiksaanwijzing zou inderdaad wel handig zijn, want het is nu gissen naar de werking van de verschillende instellingen. 


Er is een heel uitgebreide gebruiksaanwijzing. Nog niet gevonden??? Klik maar bovenaan op :gear: . En dan op 'help’ (opent in nieuw venster gelukkig).

Maar dát, volledige domeinen, heb ik uit de filters van het oude webmail. Alleen een volledig domein kan geblokkeerd. Ik neem gewoon aan dat dat bij deze zeker niet anders is.


Er is een heel uitgebreide gebruiksaanwijzing. Nog niet gevonden??? Klik maar bovenaan op :gear: . En dan op 'help’ (opent in nieuw venster gelukkig).

Maar dát, volledige domeinen, heb ik uit de filters van het oude webmail. Alleen een volledig domein kan geblokkeerd. Ik neem gewoon aan dat dat bij deze zeker niet anders is.

Die help functie ken ik, maar geeft zeker geen antwoord op alle mogelijkheden. Wat doet de actie ‘annuleren’ b.v.? 

De mogelijkheid om volledige domeinen te blokkeren zat in de oude webmail onder de menu-optie blokkeer afzenders. Nu kan je daar alleen volledige adressen blokkeren. 

In de nieuwe webmail kan er gefilterd worden op afzender en daarbinnen op domein, maar wat doet de mogelijk ‘eindigt met’ dan?

 

 

 


Van die zeer uitgebreide Help functie is tijdens de "pilot” begin oktober al vastgesteld, dat er grote delen zijn die in de KPN implementatie helemaal niet van toepassing zijn.

De feedback was toen “geeft alleen maar verwarring en moet worden aangepast (of weggelaten)".

Aan de andere kant worden zaken (zoals @Ronald Stegeman ook vaststelt) beperkt uitgelegd.