Skip to main content

Ik krijg de mail aan service@kpn.com terug (antwoord op een bericht van KPN). Zie hieronder:

----------------

Van: Mail Delivery System <Mailer-Daemon@xxxxx.nl>
Verzonden: dinsdag 11 januari 2022 10:54
Aan: xxxxx
Onderwerp: Mail delivery failed: returning message to sender

 

This message was created automatically by mail delivery software.

 

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

 

  service@kpn.com

    host mail4.kpnnet.org e199.103.8.21]

    SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<service@kpn.com>:

    550 #5.1.0 Address rejected.


Van abuse@kpn.com krijg ik het antwoord dat ze er niks mee kunnen omdat het bericht afkomstig is van een niet-kpn-adres, waarmee de inhoud van het bericht wordt genegeerd (namelijk dat KPN mijn mail blokkeert).

 

Waarom blokkeert KPN mijn mail?

Waarom denkt u dat KPN u blokkeert? U stuurt een email naar een niet bestaand adres. Dan is het toch logisch dat je zo'n bericht terug krijgt?

KPN levert geen ondersteuning via de email en heeft zodoende geen email adres waar je een bericht naartoe kunt sturen.


service @ kpn.com is uitsluitend een verzendadres van kpn. Hierop worden mailings met o.a. kijktips naar klanten verstuurd. Het is geen adres om náár toe te verzenden.

Er is geen email adres om contact met kpn op te nemen.

Dit kan je wel doen via telefoon (gratis 0800 0402) of de chat.

Chat: ga naar http://kpn.com/service, en scroll iets door naar het blokje om een chat te starten.


@Nick83 Hoezo niet bestaand adres? Het is het adres dat KPN gebruikt ter bevestiging van de ontvangst van mijn bericht. Nergens in het bericht staat dat het een noreply-adres is.


Er hangt geen inbox aan service@kpn.com. Het wordt enkel gebruikt als verzend-adres vanuit de systemen van KPN. Zo zijn er meer adressen zoals bijvoorbeeld campagne@kpn.com waar ook geen inbox aan hangt. De foutmelding “550 #5.1.0 Address rejected.” geeft ook aan dat er geen inkomende mails geaccepteerd worden. Dit is zo ingesteld bij alle mail-adressen die KPN gebruikt voor communicatie vanuit de systemen zoals de nieuwsbrief, verzendbevestigingen, orderbevestigingen enzovoorts.

Contact met de klantenservice is mogelijk via het telefoonnummer 0800-0402, verschillende sociale media maar ook dit forum kan gebruikt worden. Het telefoonnummer is het snelste maar bij wat complexere problemen kan dit forum nog wel eens uitkomst bieden.

Kijkend naar je screenshot heb je de bijlage een klacht zitten, in dat geval zal er vanuit de juiste afdeling contact me je opgenomen worden.

 

Als er problemen zijn met de internetverbinding kunnen wij hier op het forum misschien ook nog wel assistentie bieden. Let wel, enkel de moderators kunnen in de systemen om bijvoorbeeld verbindingen uit te meten maar hiervoor is een volledig ingevuld profiel wel noodzakelijk. Deze gegevens zijn ook enkel voor jijzelf en moderators inzichtelijk. De meeste gebruikers hier op het forum zijn klanten net als jij en er zitten ook nog een aantal monteurs zoals ik op het forum.