Skip to main content

Kan een moderator mijn xs4all emailaccount overzetten naar mijn huidige KPN contract? De gegevens van beide contracten staan in mijn profiel.

Hi @Mennobij, welkom op het forum. 

In heb dit voor je aangevraagd. Het kan zijn dat mijn collega's nog telefonisch contact met je gaan opnemen, hou dus je mobiele telefoon de komende dagen in de gaten.


@Mennobij 

Zorg ervoor dat je eerst een kopie hebt van alle emails die in jouw huidige Xs4all account(s) staan. Exporteer bijvoorbeeld alle emails m.b.v. een emailprogramma. Ik heb al te vaak gezien hier op dit forum dat mensen bij dit overzetten al hun bewaarde emails verloren.


Dank je @Willy22 

KPN had het overzetten van het gehele emailaccount binnen 1 werkdag geregeld met behoud van alle emails! Klasse @Alex_P en KPN!

De KPN-bevestiging dat het allemaal gelukt was ontving ik overigens pas enkele dagen later.


Dank je @Willy22 

KPN had het overzetten van het gehele emailaccount binnen 1 werkdag geregeld met behoud van alle emails! Klasse @Alex_P en KPN!

De KPN-bevestiging dat het allemaal gelukt was ontving ik overigens pas enkele dagen later.

Fijn om te lezen Menno, bedankt voor de terugkoppeling hier. 


@Alex_P 

Ik trek hier de conclusie dat het overzetten van een account van XS4all nu ook lukt zonder verlies van de emails. Klopt dit ???? Vroeger moest men wel een kopie maken van alle emails.

@Menno Bij 

@Mennobij 

Dan heb je nu waarschijnlijk een @kpnmail.nl account met daaraan jouw oude xs4all emailadressen hangen als één of meerdere aliassen ?


@Alex_P 

ja, ik hoop dat ik het duidelijk kan uitleggen:

In het oude xs4all-contract zat o.a. het mijnnaam]@xs4all.nl account (met verschillende aliassen).
In de overgang naar KPN werd in het lopende xs4all-contract automatisch het account mijnnaam]@kpnmail.nl aangemaakt/ toegevoegd, met als aliassen: het oorspronkelijke mijnnaam]@xs4all.nl account  + 4 andere aliassen.

 

Aan mijn nieuwe KPN contract is nu het gehele emijnnaam]@kpnmail.nl account overgeheveld, inclusief alle 5 aliassen.

 


Menno was me voor, dat worden inderdaad aliassen. 


@Mennobij

Helemaal top. Zo moet het inderdaad.


vraagje hier over, ik heb een XS4ALL abo, waar ik vanaf wil maar wel de mail adressen wil houden.

als ik in mail kijk zie ik het volgende, dan lijkt me dat het al “goed” staat.

 

 


@Fabian Verschoor 

Stuur eens een emailtje naar alle 4 emailadressen (ook die met ……..@kpnmail.nl) en zie of ze allemaal goed terug-/overkomen.

Wil je van die 3 XS4all emailadressen elk aan een apart emailaccount hangen ? Of wil je die 3 emailadressen onder één emailaccount hebben ? In het laatste geval is alles OK.

In het eerste geval moet je nog 2 KPN emailaccounts aanmaken en dan aan de KPN vragen, via dit forum of via de KPN klantenservice (0800 - 0402), om 2 aliassen elk naar een ander emailaccount laten verplaatsen.


@Fabian Verschoor

 

Wil je van die 3 XS4all emailadressen elk aan een apart emailaccount hangen ? Of wil je die 3 emailadressen onder één emailaccount hebben ? In het laatste geval is alles OK.

 

Zoals het is wil ik ook zo houden, ik heb nog een aantal mail accounts met xs4all aliassen eronder.

En als ik het contract om wil zetten van XS4ALL naar KPN moet ik KPN bellen? Aangezien ik van de Helpdesk medewerker die voor XS4ALL niet echt wijzer werd vandaag.


@Fabian Verschoor 

 

Zoals het is wil ik ook zo houden, ik heb nog een aantal mail accounts met xs4all aliassen eronder.

En als ik het contract om wil zetten van XS4ALL naar KPN moet ik KPN bellen? Aangezien ik van de Helpdesk medewerker die voor XS4ALL niet echt wijzer werd vandaag.

Dit antwoord was duidelijker.

Op de LANGE termijn gaat XS4all verdwijnen. Het is daarom beter zo snel mogelijk over te stappen naar de KPN.

Als ik het goed begrijp heb je nu 2 abonnementen (1 bij XS4all en 1 bij KPN) ? Maak één of meer extra KPN emailaccounts aan. Vraag aan XS4all (niet de KPN !!!) om jouw XS4all emailadressen naar het juiste KPN emailaccount te verplaatsen (als alias).

Als alles goed werkt, zeg daarna het XS4all abonnement zo snel mogelijk op.


@Fabian Verschoor

 

Zoals het is wil ik ook zo houden, ik heb nog een aantal mail accounts met xs4all aliassen eronder.

En als ik het contract om wil zetten van XS4ALL naar KPN moet ik KPN bellen? Aangezien ik van de Helpdesk medewerker die voor XS4ALL niet echt wijzer werd vandaag.

Als ik het goed begrijp heb je nu 2 abonnementen (1 bij XS4all en 1 bij KPN) ? Maak één of meer extra KPN emailaccounts aan. Vraag aan XS4all (niet de KPN !!!) om jouw XS4all emailadressen naar het juiste KPN emailaccount te verplaatsen (als alias).

Ik heb alleen een XS4ALL abo nu, waar ik dus 4x een mail @kpnmail.nl account heb en onder deze accounts een aantal XS4ALL aliases. zoals aangegeven in mijn eerdere screenshot.


@Fabian Verschoor

Dit is merkwaardig.

( I am awake because I make mistakes)

Afgaande op het plaatje (het hebben van een @kpmail.nl account en de opmaak van de pagina) kom ik tot de conclusie dat je (al) bent overgezet van XS4all naar de KPN. Zien de andere schermen voor de andere emailaccounts er net zo uit ?

Krijg je dit scherm / plaatje ook te zien als je bij XS4all inlogt ? Wat staat er in de weblink van dit scherm ? “XS4all” of “kpn” ?  Je werd misschien vanuit XS4all doorverwezen naar de KPN website ?

Afgaande op wat ik nu zie is alles in orde en sta je al bij de KPN in de administratie. Dan zou je ook moeten kunnen inloggen bij bijv. “Mijn KPN” (als je een KPN ID hebt aangemaakt) ? Probeer dat eens.


@Willy22 De mail adressen, lijkt erop dat die over zijn KPN zoals je aangaf in vorige reacties.

 

Mijn Abo in mijn KPN

En mijn Abo hangt nog steeds onder XS4ALL aangezien ik ook een nieuwe Fritz kreeg wanneer ik overgezet ben op Glas.

Dus lijkt op een half/half situatie zo?


@Fabian Verschoor 

Het zou heel goed mogelijk zijn dat jouw abonnement bij XS4all nog een tijdje doorloopt met een andere prijs per maand/jaar. Na afloop van dat abonnement kan dan de officiele naam van jouw abonnement veranderen in een KPN abonnement (met een andere prijs ?).

Ik weet ook dat de KPN stukje bij beetje alle dingen van XS4all overzet naar de administratie van de KPN. Dit gaat niet in één keer. Wat staat er op de (maandelijkse) factuur over bijv. de laatste jaar ? KPN of XS4all ? 

Probeer eens om bij de KPN webmail in te loggen ( https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp ) Als dat lukt dan ben gewoon volledig bij de KPN. Ik zou me hier niet al te veel zorgen over maken.

Verdere vragen over de factuur en het abonnement kun je ook stellen hier op het forum in het sub-forum “Facturen”. Ik hoop dat de mensen daar beter geïnformeerd zijn.


@Willy22 Gisteren mijn XS4ALL Abo omgezet naar KPN, wat extra's laten vallen en een upgrade naar 1000 gedaan. omzetting was snel klaar en mail adressen is verder niets aan veranderd. in iedergeval bedankt voor de support.


@Fabian Verschoor 

Ik snap niet echt goed wat je nu gedaan hebt. Maar het is mooi dat het goed werkt en je tevreden bent.


Als ik dit goed begrijp gaat het niet om een nieuw abonnement maar om de omzetting van zijn pakket van XS4ALL naar KPN, de zogenaamde propositie. Dan blijft je abonnementsnummer van je tv bijvoorbeeld hetzelfde en je e-mailadressen ook. 


@Alex_P 

Ik persoonlijk had het idee dat @Fabian Verschoor eigenlijk al naar de KPN overgezet was. Maar mooi dat het nu goed werkt.


Als ik dit goed begrijp gaat het niet om een nieuw abonnement maar om de omzetting van zijn pakket van XS4ALL naar KPN, de zogenaamde propositie. Dan blijft je abonnementsnummer van je tv bijvoorbeeld hetzelfde en je e-mailadressen ook. 

Klopt, in mijn eerste bericht geef ik aan dat ik een XS4ALL abonnement had en dat ik daar van af wou door over te gaan naar KPN met behoud van Email adressen, dit is inmiddels gedaan.


Als ik dit goed begrijp gaat het niet om een nieuw abonnement maar om de omzetting van zijn pakket van XS4ALL naar KPN, de zogenaamde propositie. Dan blijft je abonnementsnummer van je tv bijvoorbeeld hetzelfde en je e-mailadressen ook. 

Klopt, in mijn eerste bericht geef ik aan dat ik een XS4ALL abonnement had en dat ik daar van af wou door over te gaan naar KPN met behoud van Email adressen, dit is inmiddels gedaan.

 

@Fabian Verschoor 

Ik overweeg eenzelfde overstap, van XS4ALL naar KPN vanwege de betere prijs/snelheid tarieven bij KPN. Heb je het modem (Fritzbox) en evenetueel TV kastje(s) destijds geleverd door XS4ALL kunnen behouden? Of krijg je een nieuw modem van KPN (en eventueel nieuw tv kastje) en moet je de XS4ALL fritzbox  terugsturen (ook als je bij KPN voor Fritzbox kiest)? Ik hoop dat dat niet het geval is. En via welke helpdesk heb je dit geregeld, die van kpn (0800 nummer) of xs4all (020 nummer)? Dank.


@Otto73 diezelfde reden had ik ook, dus daarom die overstap gemaakt.

  • Ik heb de helpdesk van KPN gebeld voor het overzetten, ik had eerst XS4ALL gebeld en die wouden niet echt helpen en ik werd uitgehoord waarom ik een upgrade nodig houd aangezien hij dat geheel niet nodig vond.
  • Ik had mijn oude Fritz net terug gestuurd aangezien ik een nieuwe heb gehad vanwege overstap naar glas, als je naar KPN overgaat zou je die terug moeten sturen, tegen een extra bedrag kan je die nog huren van KPN. Ik heb die van mij terug gestuurd omdat ik het hele modem niet gebruik, die van KPN zit ook nog in de doos. Maar beste even overleggen met KPN maar denk dat je je Fritz gewoon kan houden.
  • Ze vragen ook nog wat je met je Spotify wil doen, deze kost ook extra bij KPN.
  • Je hebt ook nog een bepaalde service van XS4ALL die kan je ook laten vallen.
  • Maar gewoon KPN Helpdesk bellen, wordt je gewoon goed geholpen.

Succes


@Fabian Verschoor Dank voor je heldere antwoord. Ik heb inmiddels ook conatct gehad met xs4all en een overstap naar KPN besproken. Zij gaven aan dat ik de fritzbox waarschijnlijk zou kunnen behouden. Gratis Spotify en mobiel internet data sim (1 GB) vervallen ook, hetgeen ik al wist.

Maar omdat ik ook TV afneem zou ik met een overstap naar KPN op het nieuwe TV platform van KPN worden overgezet (ik dacht altijd dat dit hetzlefde was bij xs4all). Hiermee zou ik andere TV ontvangers van KPN ontvangen (tv plus op android) en verlies ik al m’n huidge opnames. Echt makkelijk maken ze het zo niet, overstappen naar KPN. Dit terwijl bij xs4all een 50 mbit abo (52,50) 10 euro duurder is dan een 100 mbit abo bij KPN (42,50)…


Ik heb TV via Ziggo, dus daar heb ik geen last van, kosten technisch zit er een groot verschil aangezien ik bij KPN voor een 1000, 52,50 betaal en XS4ALL zou het 25 Euro meer zijn. en als ik dan ga kijken wat krijg ik voor de 25, eigenlijk alles wat ik niet gebruik en of nodig heb. dus keuze was niet heel moeilijk.


Reageer