Skip to main content

Nieuwe klant sinds dinsdag. Eindelijk glas.

Nu wil ik wat mails aanmaken maar dat is, zelfs voor mij als zeer ervaren gebruiker, onduidelijk.

Ik heb per ongeluk een alias (neem ik aan, want staat er niet bij dus onduidelijk) aangemaakt onder het eerste emailadres. Die alias kon ik niet meer verwijderen. Omdat het allemaal niet lukte heb ik dat hele account, email + alias verwijderd.

Maar nu kan ik geen e-mailadres aanmaken met beide gewenste e-mails. Blijft dat zo of lost zich dat vanzelf op, maar hoe lang duurt het dan?

Hi @Marcedwin! Vervelend dit te horen. Als je een e-mailadres verwijdert dan komt deze eerst bij ons in reservering te staan. Dit voorkomt dat iemand anders zomaar het e-mailadres kan afpakken.

Wat je het best kan doen is bellen met 0800-0402. Doe dit terwijl je toegang hebt tot je MijnKPN. En specifiek het gedeelte waar je een nieuw e-mailadres aanmaakt

Dan kan de medewerker de reservering voor je verwijderen en kan je gelijk weer hetzelfde adres toevoegen. Ook kan de medewerker dan vragen beantwoorden als je ergens op vastloopt.

 

Wil je liever niet bellen maar het via het forum regelen dan kan dat ook. In dat geval wil ik je aanraden een nieuw e-mailadres als test aan te maken zodat je de procedure goed kent.

Ik kan dan vanuit mijn kant het e-mailadres uit de reservering halen. 

Laat in dat geval in je profiel bij “Persoonlijke opmerkingen” achter om welke e-mailadressen het gaat. 🙂

 

Laat je hier weten of het met de klantenservice gelukt is of dat je het liever via hier oplost?


@Marcedwin 

Ik ben het met je eens dat het aanmaken van een emailaccount en email-alias in “Mijn KPN” verbeterd kan worden.

Als je een oud emailaccount/-alias opnieuw wil aanmaken moet je een moderator vragen om de zogenaamde “reservering” van die adressen af te halen. Vermeld bij jouw profiel hier op het forum bij “Opmerkingen” de emailadressen die je opnieuw wil aanmaken. Als dat gebeurt is plaats hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van de moderator. Die kan jou verder helpen.


Hi @Marcedwin! Vervelend dit te horen. Als je een e-mailadres verwijdert dan komt deze eerst bij ons in reservering te staan. Dit voorkomt dat iemand anders zomaar het e-mailadres kan afpakken.

Wat je het best kan doen is bellen met 0800-0402. Doe dit terwijl je toegang hebt tot je MijnKPN. En specifiek het gedeelte waar je een nieuw e-mailadres aanmaakt

Dan kan de medewerker de reservering voor je verwijderen en kan je gelijk weer hetzelfde adres toevoegen. Ook kan de medewerker dan vragen beantwoorden als je ergens op vastloopt.

 

Wil je liever niet bellen maar het via het forum regelen dan kan dat ook. In dat geval wil ik je aanraden een nieuw e-mailadres als test aan te maken zodat je de procedure goed kent.

Ik kan dan vanuit mijn kant het e-mailadres uit de reservering halen. 

Laat in dat geval in je profiel bij “Persoonlijke opmerkingen” achter om welke e-mailadressen het gaat. 🙂

 

Laat je hier weten of het met de klantenservice gelukt is of dat je het liever via hier oplost?

Ik ken de procedure nu, ben zeer ervaren. Weet heel veel van E-mail. Help mijn klanten daar al een jaar of 20 mee. Maar dat scherm is onduidelijk. Er staat maak extra email aan, maar dat is dus een alias. Je moet terug naar de startpagina. Als ze dat nu even normaal aangeven op die pagina is er niks aan de hand. Ik had het al werkend voor die eerste mail maar door die fout moest ik alles verwijderen omdat ik  de alias niet kon verwijderen. Die prullebak kon ik niet aanklikken.


Ik zal die emails in mijn profiel plaatsen, hopelijk worden ze dan door een moderator vrij gegeven.


@Marcedwin

Er is wel degelijk een verschil tussen een emailaccount en een alias bij de KPN. Bij de KPN kun je een nieuw emailaccount alleen nog maar met het domein  “xxx@kpnmail.nl" aanmaken.  Een alias hoeft niet per sé xxxx@kpnmail.nl  te zijn. Je kunt daarvoor ook een ander KPN domein gebruiken, bijv. xxx@hetnet.nl.


@Marcedwin

Er is wel degelijk een verschil tussen een emailaccount en een alias. Bij de KPN kun je een nieuw emailaccount alleen nog maar met het domein  “xxx@kpnmail.nl" aanmaken.  Een alias hoeft niet per sé xxxx@kpnmail.nl  te zijn. Je kunt daarvoor ook een ander KPN domein gebruiken, bijv. xxx@hetnet.nl.

 

Dat weet ik toch, en zeg ik ook. Daar gaat dit niet over.


Als je op onderstaande pagina bent voor de eerste keer dan verwacht je dat je een NIEUW e-mailadres aanmaakt als je kiest voor EXTRA E-MAILADRESSEN. Maar op die pagina voeg je ALIASSEN toe. Dus zou handig zijn als dat tekstueel ook duidelijk is. Zou fijn zijn als KPN dat even aanpast.

 

 


@Marcedwin beide e-mailadressen zijn weer beschikbaar. 

Verder staat “Extra e-mailadressen” daar alleen op het moment als je nog geen aliassen onder dat e-mailadres hebt. Ik zal eens navragen of we die tekst kunnen vervangen door “Alias aanmaken onder deze e-mailbox” om wat meer helderheid te scheppen. 


@Marcedwin beide e-mailadressen zijn weer beschikbaar. 

Verder staat “Extra e-mailadressen” daar alleen op het moment als je nog geen aliassen onder dat e-mailadres hebt. Ik zal eens navragen of we die tekst kunnen vervangen door “Alias aanmaken onder deze e-mailbox” om wat meer helderheid te scheppen. 

Dank je, is gelukt nu. Top service en lekker snel.