Skip to main content

Hallo, Ik wil graag een email alias omzetten naar een nieuw email account. als ik de alias vrijgeef kan ik dit adres daarna niet gebruiken voor het nieuwe account .

ik heb het alias weer terug gekoppeld aan mijn hoofd account zodat de mail nog wel blijf binnenkomen.

Ik begrijp dat KPN dan iets moet doen om de alias vrij te geven. Kunt u mij helpen?

Hi @s.moesbergen, welkom op het forum!

Wat er mogelijk is (en wat je zelf kunt doen) hangt onder andere af van de alias waar het om gaat. Is dat gewoon een @kpnmail.nl adres? En wil je er een mailbox van maken? Of opnieuw een alias die onder een andere mailbox hangt (verplaatsen van de ene naar de andere mailbox)? Volgens mij het eerste, maar ik vraag het toch even na voor de zekerheid :wink:

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Je mag het mailaders waar het om gaat, invullen bij ‘Persoonlijke opmerkingen’.


Hoi Maja_,

 

Dank je voor je bericht, ik heb mijn profiel gevuld en onder Persoonlijke Opmerkingen de situatie uitgelegd.

Ik hoor graag van je.

 

Groet


Bedankt!

Het verplaatsen naar de andere mailbox, is iets dat ik zelf kan doen. Als je het prima vind om er op die manier alsnog een eigen mailbox van te maken, kan ik dat snel voor je in orde maken :slight_smile:

Het omzetten van de alias naar een nieuwe mailbox, daarvan weet ik niet helemaal zeker of het gaat lukken. Dit ligt in ieder geval buiten mijn mogelijkheden. Als je wil, kan ik je verzoek wel voorleggen aan ‘de mail-mensen’ om te vragen of dit wellicht toch mogelijk is. Zou je willen dat ik dat nog even navraag? Of vind je het verplaatsen naar de andere mailbox wel voldoende?

Hoor het graag!


Hoi Maja_,

 

Wat mij betreft is het verplaatsen van die alias m.mo……. naar die nieuwe maibox (b045) prima.

de alias wordt dan ook het afzend adres toch?

 

Groet


Bij deze verplaatst!

Je kunt met dit emailadres inloggen als je via de webmail werkt, en je kunt hem in een mailprogramma als Outlook instellen waarbij 045 alleen als gebruikersnaam ingevuld hoeft te worden (het volledige mailadres van de mailbox). De ontvanger van de mail, zal enkel m.mo zien als afzender :slight_smile:

Ik hoop dat alles zo duidelijk is, als er meer vragen zijn hoor ik ze natuurlijk graag!


Ik zie het, super, dit is helemaal goed zo, bedankt voor al je hulp.!

Groet


Top, heel graag gedaan! :blush: