Skip to main content

Goedemorgen,

Na een windows update werkt het programma Windows Live Mail niet meer. Dat is een bekend issue. Bij mij heb ik e.e.a. heel eenvoudig kunnen overzetten door in windowsmail mijn (telfortt)account aan te maken. Mails en mappen kwamen daarna automatisch binnen. 

Nu moet hetzelfde gebeuren voor mijn moeder, maar helaas gaat dat een stuk minder soepel. Account aanmaken lukt, de mails uit haar inbox komen deels binnen maar de mappen met mails niet. Inmiddels heb ik haar mail en mappen vanuit Windows Live Mail met behulp van het programma Mailstore wel kunnen exporteren naar WindowsMail. Maar dat moest naar een Outlook.com account. 

Kan ik de mails en mappen binnen Windows mail naar haar @tiscali.nl account migreren en hoe dan? Slepen of kopiëren werkt niet. Via een google zoekopdracht zag ik dat het niet zou kunnen, maar dat dateert uit 2016. Zijn hier mensen die mij kunnen helpen zodat alles weer in één account staat?

Hoor graag waarvoor alvast bedankt!

Groet, Danni

 

Hoi @Danni78 . Welkom op het forum.

Is het account van jouw moeder met SMTP geconfigureerd? Want dan zou haar mail nog steeds op de centrale server moeten staan.

Wat zie je als je via de webmail inlogt?


@Danni78 :

Ik vermoed dat jij IMAP gebruikt en dat jouw moeder POP gebruikt met alle (nare ??) gevolgen vandien. Wat staat er bij “Inkomende Server” bij jouw moeder ? Staat daar bijv. “POP3.kpnmail.nl” of “IMAP.kpnmail.nl” ?


@Danni78 :

Overzetten van emails:

Probeer of het volgende werkt: Maak een extra account aan binnen Windows Mail met dezelfde gegevens/instellingen als dat @tiscali.nl account. Maar gebruik deze keer het IMAP protocol (inkomende server:  bijv. “IMAP.kpnmail.nl”). Kopieer binnen Windows Mail van het POP account naar het IMAP account. Lukt het hiermee om de emails terug op de (KPN) server te zetten ? Niet elk emailprogramma is even “intelligent”.


Dank jullie wel voor je reacties. Na lang puzzelen (2 laptops naast elkaar en alles vergelijken) was ik er zondag uit. Mijn moeder had inderdaad nog een POP account in windows live mail. Daar heb ik een IMAP aan toegevoegd en daarna was het zo geregeld. 

Alleen vergeten dat hier neer te zetten, oeps!!

 

Nog wat kleine dingen die niet goed gaan in het account, maar ik denk dat in de algemene instellingen in het mailprogramma zit, maar de mail is nu over. 

 

Nogmaals thanks voor het meedenken!