Skip to main content

Heb alles gedaan zoals het moet en opgeslagen. Zie ook dat emails doorsturen is ingeschakeld, Maar krijg dus niets binnen! Wil van email account kpn doorsturen naar andere emailaccount kpn. Dit omdat ik op het ene account niet alles wil en dit zakelijk gebruik. Wie kan mij de tip geven?

Hoi @Hulplijn nodig . Welkom op het forum.

Je stuurt dus een e-mail door naar een andere e-mail adres? Wat gebeurt er vervolgens? Krijg je ook een foutmelding? Staat het mailtje wel in de map met verstuurde mails?


Hallo Erwin, in 1 mailbox, die ik zakelijk gebruik en dit e-mailadres is gekoppeld aan een contactformulier van mijn website, heb ik bij de instellingen aangegeven dat ik de binnengekomen mail wil doorsturen naar mijn andere mailbox van KPN. Mail komt via het contactformulier binnen op mijn zakelijk mailbox maar stuurt het dus niet door?! Omdat ik die zakelijk mailbox niet zo vaak gebruik mis ik dus potentiele klanten. Op mijn zakelijk mailadres zie ik wel dat mail wordt doorgestuurd (dat staat er met een groen balkje). Mail komt dus daar wel binnen maar stuurt het toch niet door.


Er zijn te veel variabelen in het spel om hier nu even snel iets zinnigs over te zeggen. Ik stuur je even een privébericht. 


@Hulplijn nodig  leuk je even gesproken te hebben :-)

Je zal net zien dat de webmail kuren heeft als wij wat willen testen dus dat lukte helaas niet. Wat ik begrijp is dat jij nu ‘forward’ naar een alias. Dat zou in principe moeten werken maar mijn advies is toch om het doorstuur adres te wijzigen in de hoofd e-mail box. Laat je weten of dit straks een gunstig effect heeft? 


Hoi Erwin,

ik heb het veranderd naar mijn hoofd email adres xxx Het komt door maar in mijn spambox!

Die checkte ik even voor de zekerheid en daar zaten ook die van eergisteren in. Hoe kan ik dit nu weer wijzigen? dat hij het niet in de spambox gooit maar in de inbox.

heb al op de mail geklikt en aangegeven “geen spam”dan verplaatst hij hem naar de inbox. Maar ik wil liever dat het gewoon binnenkomt in de inbox.

 

Groet en hartelijk dank voor al je hulp!


Fijn dat nu in ieder geval geforward wordt. Dan zijn we een stap dichterbij. 

Heb je bij het account waar het naartoe gestuurd wordt misschien filter regels aanstaan? Je kunt dit checken door naar tandwieltje → instellingen te gaan.

Bij e-mail staat een subgroep filter regels. Kun je die voor mij controleren? 

@Raymondt : Herken jij het dat geforwarde mail automatisch in de spambak komt?


Hoi @Hulplijn nodig ,

Om te kunnen zien waar het hier mis gaat, heb ik wat meer informatie nodig. Kun je een mailbericht die in de mailbox in de spamfolder terecht gekomen is, vanuit de webmail eens lokaal opslaan (die optie staat er als het goed is bij), en dat lokaal opgeslagen bestand eens doorsturen naar samples@kpnmail.nl ? Hopelijk geeft dat me de informatie om te zien waar dit mis gaat.

Buiten bovenstaande nog even een stomme vraag: is er een reden waarom je de mails vanuit het contactformulier niet direct laat sturen aan de 2e mailbox ipv een redirect te gebruiken?


Het is gelukt allemaal. Heb het toch kunnen veranderen op de webpagina.

Mails komen nu gewoon netjes binnen. Dank voor jullie hulp!


Topic mag gesloten wat mij betreft. Weet niet hoe dat moet hahah


@Hulplijn nodig Fijn dat het gelukt is.

We sluiten geen topics maar markeren een best answer. Dat heb ik zojuist gedaan. Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je ons te vinden :-)