Skip to main content

Hallo allemaal,

wij zijn recentelijk gehacked via ons kpn email adres. Wat raden jullie aan om te doen? haveibeenpwned geeft geen (nieuwe) breaches, maar we hebben wel een email gehad en (successvolle) password reset emails van google en facebook. Ook hebben we twee emails gehad (inclusief het goede wachtwoord) om $400 over te maken naar bc1qw8rtpw07dfmegnh85xpd3zttrwayaj26ffvlvw (in het nederlands) en bc1qfz2jkuhk5s3prpc89yhs2jk7l9dfxkwrdu3tlx (in het engels) (gaan we natuurlijk niet doen). Er zou een zogenaamd trojan virus op “alle apparaten” zijn geinstalleerd. Hebben al een windows defender scan gedaan en die gaf niks aan.

Is het aangeraden om aangifte bij de politie te doen? Of wat raden jullie aan?

Hallo @Gerard en Jose meteen het/de wachtwoord(en) van je mailaccount(s) wijzigen in een ander sterk wachtwoord


(...) maar we hebben wel een email gehad en (successvolle) password reset emails van google en facebook. (...).

Is het aangeraden om aangifte bij de politie te doen? Of wat raden jullie aan?

Hallo @Gerard en Jose . Waarschijnlijk is je KPN-email niet gehacked, maar heb je te maken met een phishing mail. Je e-mail is door de afzender verkregen door een hack bij een website, of gewoon ergens op internet gekocht bij anderen. 

Ik hoop dat je die password reset niet gedaan hebt via een link in die mails. In dat geval is het wachtwoord ook in bezit van de afzender. Het beste kun dan zo snel mogelijk het advies van @JanD opvolgen door je op de normale manier aan te melden bij Google en FB en je wachtwoord veranderen. Voor de zekerheid zou ik dat in ieder geval doen.

Aangifte bij de politie heeft volgens mij weinig zin, die kunnen daar ook weinig mee. 

Het beste kun je het melden bij de fraudehelpdesk: https://www.fraudehelpdesk.nl/alert/afpersmail-met-bestaand-wachtwoord/

 


(...) maar we hebben wel een email gehad en (successvolle) password reset emails van google en facebook. (...).

Is het aangeraden om aangifte bij de politie te doen? Of wat raden jullie aan?

Hallo @Gerard en Jose . Waarschijnlijk is je KPN-email niet gehacked, maar heb je te maken met een phishing mail. Je e-mail is door de afzender verkregen door een hack bij een website, of gewoon ergens op internet gekocht bij anderen. 

Ik hoop dat je die password reset niet gedaan hebt via een link in die mails. In dat geval is het wachtwoord ook in bezit van de afzender. Het beste kun dan zo snel mogelijk het advies van @JanD opvolgen door je op de normale manier aan te melden bij Google en FB en je wachtwoord veranderen. Voor de zekerheid zou ik dat in ieder geval doen.

Aangifte bij de politie heeft volgens mij weinig zin, die kunnen daar ook weinig mee. 

Het beste kun je het melden bij de fraudehelpdesk: https://www.fraudehelpdesk.nl/alert/afpersmail-met-bestaand-wachtwoord/

 



Er zijn verschillende SUCCESVOLLE wachtwoord resets van facebook en instagram gedaan (vanuit rusland), ook is er ingelogt op onze email. In de mail(s) die we hebben gehad stond het JUISTE wachtwoord er ook bij/in. Die emails zijn inderdaad phising, maar ze weten (wisten) wel dergelijk het goede wachtwoord.

Wat de hacker dus heeft gedaan: “wachtwoord vergeten” bij facebook/instagram. Toen ingelogt via de kpn mail om de link/code om het wachtwoord te veranderen en dus succesvol gewijzigd door de hacker. Dat was ‘s nachts en ergens vanuit Rusland. Ook was er een SMSje van kpn dat er een verdacht inlog pogin was op het email adres en dat we het wachtwoord moesten veranderen van onze kpn mail.


Ik heb gisteren exact zo’n zelfde mail ontvangen. Helaas had ik de mail met de inlogpogingen op mijn Facebook account te laat gezien, waardoor nu mijn Facebookaccount geblokkeerd is en ik zelf daar geen toegang meer heb. Ik heb in ieder geval mijn wachtwoord van KPN mail gewijzigd. Ook bij mij zijn verschillende SUCCESVOLLE wachtwoord resets van facebook gedaan. Ik kan niet zien of er daadwerkelijk op mijn mail is/was ingelogd. Het juiste wachtwoord stond wel in de van de hacker ontvangen email. 
Op dit moment lijkt het dan dat het nu alleen om mijn niet meer toegankelijke Facebook pagina gaat. Van KPN heb ik gelukkig geen sms'je ontvangen dat er een verdachte inlogpogingen was. Hebben jullie nog advies wat ik nog meer kan/moet doen?

 


Weet iemand hier de link naar het wijzigingen van de webmail wachtwoord? 

 

Ik heb hetzelfde gekregen gisteravond, en Facebook had een hackpoging. Ik heb gelukkig 2staps verificatie na zo'n zelfde poging het afgelopen jaar dus daarin is niets gewijzigd. Maar ik wil nu wel mijn wachtwoord van de webmail wijzigen gezien mijn wachtwoord in de mail staat van de "hack"mail.


Ik heb gisteren exact zo’n zelfde mail ontvangen. Helaas had ik de mail met de inlogpogingen op mijn Facebook account te laat gezien, waardoor nu mijn Facebookaccount geblokkeerd is en ik zelf daar geen toegang meer heb. Ik heb in ieder geval mijn wachtwoord van KPN mail gewijzigd. Ook bij mij zijn verschillende SUCCESVOLLE wachtwoord resets van facebook gedaan. Ik kan niet zien of er daadwerkelijk op mijn mail is/was ingelogd. Het juiste wachtwoord stond wel in de van de hacker ontvangen email. 
Op dit moment lijkt het dan dat het nu alleen om mijn niet meer toegankelijke Facebook pagina gaat. Van KPN heb ik gelukkig geen sms'je ontvangen dat er een verdachte inlogpogingen was. Hebben jullie nog advies wat ik nog meer kan/moet doen?

 

Ik zou zelf voor elke site een ander/apart wachtwoord kiezen (als je dat nog niet hebt gedaan zo veel mogelijk veranderen) en die ergens of op te schrijven (is een heel gedoe met veel wachtwoorden) of een wachtwoord manager gebruiken (zoals bitwarden, lastpass, dashlane, etc..)


Weet iemand hier de link naar het wijzigingen van de webmail wachtwoord? 

https://email.kpn.com en inloggen met jouw KPN ID.


Weet iemand hier de link naar het wijzigingen van de webmail wachtwoord? 

 

Ik heb hetzelfde gekregen gisteravond, en Facebook had een hackpoging. Ik heb gelukkig 2staps verificatie na zo'n zelfde poging het afgelopen jaar dus daarin is niets gewijzigd. Maar ik wil nu wel mijn wachtwoord van de webmail wijzigen gezien mijn wachtwoord in de mail staat van de "hack"mail.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm

Edit: zie bericht van wjb hierboven


Gebruik jij hetzelfde wachtwoord op meerdere plekken?

Bijvoorbeeld zowel op facebook als voor mail of bijvoorbeeld MijnKPN?

Zo ja, dan is er werk aan de winkel. Mijn advies: Gebruik nooit hetzelfde wachtwoord op meerdere plekken.


Nog 1 vraagje. Als het gelukt is het wachtwoord te wijzigen, kan de hacker dan direct niet meer in mijn email of hoe zit dat? 

Wachtwoord wijzigen is gelukt btw. Thankyou 


Als het gelukt is het wachtwoord te wijzigen, kan de hacker dan direct niet meer in mijn email of hoe zit dat? 

Dan zal de hacker per direct niet meer in kunnen loggen in jouw mail.


Gebruik jij hetzelfde wachtwoord op meerdere plekken?

Bijvoorbeeld zowel op facebook als voor mail of bijvoorbeel MijnKPN?

Zo ja, dan is er werk aan de winkel. Mijn advies: Gebruik nooit hetzelfde wachtwoord op meerdere plekken.

Nee, na vorige hack alles gewijzigd en verschillende gedaan. Maar deze email waren we vergeten (ja, erg dom... i know), de eerste hack was bij upcmail en nu kpnmail. Upcmail is geblokkeerd en verwijderd door ziggo, al ontvang ik nog steeds emails via dat adres raar genoeg. Ik heb ook mcafee op mijn telefoon staan, die heeft niets gedetecteerd bij email... dus die waardeloze koeienvlaai app gaat eraf. 


Als het gelukt is het wachtwoord te wijzigen, kan de hacker dan direct niet meer in mijn email of hoe zit dat? 

Dan zal de hacker per direct niet meer in kunnen loggen in jouw mail.

Dankjewel. 


Als het gelukt is het wachtwoord te wijzigen, kan de hacker dan direct niet meer in mijn email of hoe zit dat? 

Dan zal de hacker per direct niet meer in kunnen loggen in jouw mail.

Dankjewel. 

Kan jij eens een screenshot plaatsen van die "hackmail" met het wachtwoord en andere persoonlijke gegeven weggepoetst?

Gebruikte je hetzelfde wachtwoord op meerdere plekken of alleen voor jouw mail?


Ik had zelf laatst ook ellende met mijn @kpnmail.nl en vermoedelijke hackers. Uiteindelijk alle passwords kunnen wijzigen en nu van het probleem af.

Via via kwam ik onlangs op een website van KPN terecht, https://combinaties.kpn.com/hebjealgecheckt

Blijkbaar bestaat er een product wat KPN Combinaties heet (nooit van gehoord tot vorige week)? Anyway, hier kun je dus een “Combinatie” maken die jouw KPN mail adressen tegen bekende en nieuwe breaches bij haveibeenpwned aanhoudt om te kijken of je login is gelekt. Misschien handig voor in de toekomst?

 


Hallo @The Hoeff leuke nieuwe website, zal nog wel door KPN geïntroduceerd worden, want niet alle functies werken al.

Zelf heb ik al diverse mailfuncties kunnen activeren.