Skip to main content

Gisteren de Windows 10 versie 2004 geïnstalleerd. Nu kan ik in Windows Live Mail de provider KPN Netmail niet langer bereiken. Dit is bekend probleem. Ik heb in het verleden mijn mails allemaal in WLM opgeslagen. Ik kan wel rechtstreeks met mijn KPN Netmail werken, maar dan mis ik de de in WLM opgeslagen mails. Dit zijn er heel veel. Ik wil deze mails nu overbrengen naar/importeren in KPN Newtmail.  Ik ben alleen geïinteresseerd in antwoorden voor deze actie. 

Bedankt Jan Sim

@Jan Sim :

Werkt WLM nog op die versie van Windows 10 ? Want Microsoft brengt geen nieuwe (& veiliger) versies van WLM meer uit.

Bovendien heeft WLM nog een aantal "zwakke plekken” in de programmacode die een gebruiker zwaar kunnen opbreken. En ik spreek uit ervaring. Het kostte mij dagen om de chaos (die gecreëerd was door die “zwakke plekken” in WLM) weer recht te zetten.

Je sprak over "heel veel emails”. Is dan een opslagcapaciteit van 15 Gb wel genoeg ?

 

1)) Maak een nieuw IMAP account aan in WLM met de instellingen (wachtwoord, gebruikersnaam, etc) van jouw KPN account.

2)) Maak (in WLM) onder dat nieuwe IMAP account een nieuwe map aan voor elke (oude) map uit WLM die je wilt kopieren.

3)) Kopieer elke map (in WLM) naar de map metzelfde naam dat onder dat nieuwe IMAP account. Begin eerst met het kopieren van een paar emails om te testen of alles goed overkomt (ook in de webmail). Controleer dan ook regelmatig of alles goed over blijft komen. En controleer ook regelmatig of er nog voldoende ruimte is op de webmail.

Laat even weten of het allemaal (goed) lukt.


@Jan Sim :

Ik kan helaas niet garanderen dat met bovenstaande procedure ALLE emails worden gekopieerd. En dat komt door diezelfde "zwakke plekken” in WLM (zie hierboven).


Bedankt Willy22 voor de uitvoerige en duidelijke uitleg.

Ik heb een nieuw IMAP account aangemaakt, zoals aanbevolen.

Bij het aanmelden en downloaden van gegevens van de server voor dit account krijg ik de melding dat WLM geen verbinding kan maken met de server (Webmail). Dit is dus hetzelfde euvel: WLM werkt niet op de Windows 10 versie 2004. Dit had ik ook geschreven in mijn bovenstaande vraag.

De aanmaak van mappen enz. heeft dan ook geen zin.

Ik heb al geprobeerd om via het programma Mailstore de emails over te brengen naar KPN Webmail, maar Mailstore geeft die mogelijkheid niet. Wel bijv. naar Thunderbird, maar dat wil ik niet. Weet jij soms een programma zoals Mailstore waarmee dat wel zou kunnen?

Ook heb ik geprobeerd het Windows Mail programma te gebruiken. Dat lukt wel, maar alleen voor een van mijn vier accounts. De accountinstellingen zijn voor alle vier hetzelfde (behalve de aliasnaam).

Ik kan nergens ontdekken of Windows Mail maar een account kan opnemen. Weet jij dit misschien?

Alvast bedankt voor je inzet.

 

 

 

 

 


@Jan Sim :

Ik heb geen ervaring met Windows 10 Mail want ik gebruik een ander emailprogramma (Outlook Express Classic) en ik moet de overstap naar Windows 10 nog maken. Op Windows 7 draait WLM nog zonder problemen.

Het lijkt mij dat Mail op Win 10 gewoon meerdere accounts aan moet kunnen. (Weet iemand anders daar een antwoord op ?)

Een ander probleem is de vraag hoe je de emails vanuit WLM (bijv. in *.eml formaat) naar Mail moet overbrengen. Heeft Mail daar een importeer functie voor ? Dat zou het simpelste zijn.

Een andere mogelijkheid is deze: Exporteer de emails vanuit WLM en dan importeren in Thunderbird (TB). Dan kun je vanuit/in TB de KPN webmail herstellen/opbouwen (zie het IMAP verhaal hierboven, zal in TB ongeveer hetzelfde werken). En dan zou overstappen naar Mail (Windows 10) een peuleschil moeten zijn (omdat dan de emails op de KPN server staan).

Kijk ook even hier voor meer instructies:

https://forum.kpn.com/e-mail-10/atalex-mijn-mail-issue-509358

(Ook hier geen garantie dat alle emails worden gekopieerd. Dit komt door die "zwakke plekken” in WLM waar ik in het verleden “tegen aanliep”).

Laat even weten wat je gedaan hebt en of het succesvol was.


met Windows 7 moet je niet meer willen werken of alleen zonder internet gebruik, wordt niet meer ondersteund door Microsoft.

Groot veiligheidsrisico.

 


@JanD :

Maar met alle bugs die in Windows 10 versie 2004 zitten heb ik nog even geen trek om over te stappen. Ik wacht wel op de volgende versie.


Hallo Willy22,

Wederom bedankt voor je hulp.

Ik heb inmiddels de gewone Outlook ingesteld. Daarin kan ik zonder probleem mijn vier accounts opnemen. Werkt ook bij mijn Windows versie 10 2004. Ik heb nog niet geprobeerd de emails over te zetten, maar dat zal wel lukken via Mailstore. Naar Outlook is daar mogelijk.

Groeten