Skip to main content

Na het plaatsen van een nieuwe harde schijf ( van HDD naar SSD ) lukt mij niet meer om  mijn Telfort email  account weer toe te voegen in Catalina van MacOS. Met het nieuw aangevraagde wachtwoord kom ik wel in Webmail en ook op mijn mobiele telefoon geeft het het probleem, maar in Mail kom ik niet omdat bij het eerste invulscherm waar om de accountsnaam en het wachtwoord gevraagd wordt ik steevast de melding krijg  “ controle van accountsnaam of wachtwoord mislukt “.

Contact op genomen met de helpdesk maar daar kon ( of wilde ) men mij niet helpen omdat ze alleen maar support geven aan oudere Mac programma’s en niet aan Catalina. Hoogst bedenkelijk!

Weet iemand een oplossing om mijn Telfort account  toch weer in MacMail te kunnen gebruiken.

 

Hoi @corsa49, welkom op het forum!
Ik kan niet op afstand meekijken in de computer maar op deze pagina staan de stappen om dit in te stellen.

Gebruik je de onderstaande instellingen?

IMAP (Aanbevolen)
Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

@huistijger  komt deze foutmelding jou bekend voor en heb jij heel toevallig ook Catalina?


Ja, ik heb Catalina. Zover kom ik niet eens. Om het email account toe te voegen vraagt Mac Mail om accountsnaam en wachtwoord. Zodra ik dit ingevuld heb krijg ik de melding dat controle van accountsnaam of wachtwoord mislukt en kan ik niet verder. Het wachtwoord is mijn wachtwoord voor Webmail en mijn mobiele telefoon en daar geeft het geen probleem. Heb al meerdere keren een nieuw wachtwoord aangevraagd maar het probleem blijft.

 


Hoi @corsa49 
Gebruik je wel je -volledige- emailadres als gebruikersnaam?
Aannemende dat je een Telfort email-adres hebt, dan is je gebruikersnaam naam@telfort.nl
Waarin je natuurlijk naam, veranderd in je echte email-naam.

Verder gebruik je de KPN adresssen:

Inkomende mail:
Server imap.kpnmail.nl (als je POP gebruikt: inkomende mail pop.kpnmail.nl)
Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam (naam@telfort.nl) en vul je wachtwoord in.
Gebruik poort 993 (als je POP gebruikt poort 995)
Vink TLS aan

 

Uitgaande mail:
Server smtp.kpnmail.nl
Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.
Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam en vul je wachtwoord in.
Poort 587
Vink TLS aan
Om de poorten te kunnen invullen vink  je  "Beheer verbindingsinstellingen automatisch" uit zowel bij in-als bij uit-gaande mail.

Hierbij de instellingen met dit verschil dat je de inlognaam van jezelf gebruikt  (naam@telfort.nl)
Gebruik je imap verander dan de poortnummers zoals hierboven beschreven.

Nee @Thomas ik heb Big SUR , maar hiervoor ook Catalina en bovenstaande instellingen werken gegarandeerd op beide MacOS-en.

 


@corsa49 :

Er kan ook iets anders aan de hand zijn. Heb je het nieuwe wachtwoord volgens de KPN richtlijnen (aan-)gemaakt of volgens de Telfort richtlijnen ? Deze 2 richtlijnen zijn niet hetzelfde !!!!


@corsa49 is het nog gelukt met bovenstaande stappen?